Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forsinket klækning HJÆLP SØGES  (Læst 9128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hovedskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #15 Dato: 22 Marts , 2009, 22:38 »
Du skriver at du er bange for at rådne æg splatter ud over det hele . Det undgår du ved at lyse dem løbende . På 19 dagen kan man putte dem i en balje med lunkent vand og se om alle bevæger sig . Dem der ikke bevæger sig blir lagt for sig og dem holder man mere øje med . Hvis ikke de er kommet 5 dage efter 21 dagen har de ikke været stærke nok ..

Man kan hvis der er plads,sætte en lille lav skål med vand ind til de kyller der venter på,(de er på en hylde for sig selv ) at de andre skal blive klar til at komme ud af rugemaskinen.jeg lægger også en klud ind som de kan putte sig i .
Jeg lader dem højst blive i rugemaskinen 2 dage efter at de er tørre .
Så er det ind under varmelampen evt med lidt hø el en klud de kan putte sig ind under .
Sætter også nogle sten ind under varmelampen og de fungerer godt som ly for de skrøbelige og til at lægge sig op ad for andre . En mursten er god !!

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Der kommer stadig kyllinger.
« Svar #16 Dato: 23 Marts , 2009, 05:50 »
I går hjalp jeg 3. kylling ud af ægget. Synes den havde arbejdet længe. Der var slim m.v.. Den virkede ikke helt klar til at komme ud. Alle tre fik lov til at blive i maskinen til i dag. Det er en fladruger så alle tumler rundt blandt æggene. Pga fugtigheden har jeg ikke ville åbne for at lyse, men i mandags var der liv i alle æggene.

Her til morgen er der i nattens ro kommet yderligere 2 kyllinger. Nu er der 5 kyllinger ;D Der er desuden stadig aktivitet i i hvert fald 2 æg mere. Når børnene kommer op, flytter vi de 2 store fra i går.

Iøvrigt en god idé det med en sten til at søge ly bag. Har ikke haft varmet nogle med, men finder fluks en skål fra køkkenet som kan stå på hovedet til dækning. Den er jo noget lunere end en sten ude fra.

Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #17 Dato: 23 Marts , 2009, 06:27 »
Nåårrh altså, hvor søde! Den der står med kalot og dun på benene er bare for lækker  <.
Tænk at din triste historie ser ud til at ende så godt  <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #18 Dato: 23 Marts , 2009, 14:37 »
Glæder vokser. Tog tidligt fri for jeg skulle hjem og se til kyllingerne. Nu er vi nået på 8 kyllinger :D

Skønt. Utroligt, men skønt. Jeg undrer mig også over at de kan komme så sent, men de sidste er klækket i dag hvor vi efter rugeskemaet er på dag 25.  <L
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

hoejberg

  • Gæst
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #19 Dato: 23 Marts , 2009, 15:08 »
Hvor er det bare skønt  <M
Kan du se/høre om der er gang i flere ???
Jeg følger spændt med :)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #20 Dato: 23 Marts , 2009, 15:11 »
Ja sikke en tålmodighed, men jeg kan se det jo lønner sig, tillykke med de dejlige dunede kyllinger  <I
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #21 Dato: 23 Marts , 2009, 15:41 »
8 skønne kyllinger er det blevet til. Der er ikke tegn på at flere er på vej ud af æggene. Maskinen får lov til at køre til i aften hvor kyllingerne fra i dag gerne skulle være tørre.

Jeg fandt nogle sten til at putte i kassen så de kan søge ly bag dem, smukt pyntede af datteren :D  De var jo lune og ikke nær så kolde som dem jeg kunne finde udenfor og Rikke ville gerne låne dem ud til kyllingerne :D

Ja, ud af 24 æg er det jo ikke meget, - men når håbet var dømt ude på 22. dagen, så er jeg glad for de smukke 8 kyllinger jeg har fået. Det er en god mængde, især hvis ikke alle er haner.  ;)

Som i kan se på billedet er de meget forskellige og en af dem i rugemaskinen er meget mere mørk og ser ret vildtfarvet ud. Skønt at de får hver deres kendetegn.
« Senest Redigeret: 23 Marts , 2009, 15:46 Fra Helle »
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #22 Dato: 23 Marts , 2009, 17:01 »
Hvor er de fine, Helle  <L <L <L <L
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #23 Dato: 23 Marts , 2009, 17:06 »
Hej


De ser  rigtig fine ud, vi må håbe du får lidt flere næste gang.

Med hensyn til farven, så vil de der er mørke ikke bliver rigtig gule, men få en del sort fjer i hale og på kroppen, gule silkehøns skal helst være født helt gule. Desværre er den gule silkehøne ikke helt stabil i farven og derfor vil der komme disse næsten vildtfarvet ud af det.

Tommy 

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #24 Dato: 23 Marts , 2009, 18:07 »
Hvor er de bare vidunderlige Helle, sikke en solstråle historie - det er da sådan nogle man ikke nænner at sælge eller slagte... ::)

Og sikke nogle fine sten Rikke har doneret  :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #25 Dato: 24 Marts , 2009, 20:48 »
Vi har desværre mistet en kylling. Den ene af de sidste havde splatterben, så den gav jeg fred. Derimod virker alle til at trives. Der er fuld fart især i de "gamle" af dem.

Det har været nervepirrende og det er sidste gang jeg bruger en fladruger  :-\ Næste gang bliver det med naturmetoden eller en andens hjælp.

Det er fuldstændig rigtig Frk.olsen skriver at det bliver svært at skille sig af med kyllinger der har sådan en historie.

Hvad angår farven Tommy, så skriver jeg gule vel vidende at de aldrig vil kunne blive udstillet som gule. Fordelen når ikke de skal bruge til udstilling er at vi kan give navne efter udseendet  ;D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #26 Dato: 24 Marts , 2009, 20:57 »
Hvor er det bare godt at der alligevel kom noget glædeligt ud af din historie Helle  <. <- <M

Det lader til, at vi er flere der har været lidt uheldige med en enkelt kylling eller to indenfor de sidste par dage, men synes helt bestemt også at du gjorde det rigtige med din lille kylling i dag.
Som Mikkel sms'ede til mig i dag: "det er lidt svært at være kylling i de her dage".

Stort tillykke med de raske fine silker du har fået ud af æggene  ;)
Knus fra Lisbeth

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #27 Dato: 24 Marts , 2009, 22:09 »
De er slet ikke til at stå for, Helle  :-*

Nu ser jeg for første gang, hvorfor I alle sammen taler om silkekyller som dunbolde  :D

Tillykke med dem.  <P
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #28 Dato: 25 Marts , 2009, 09:30 »
Nu skal jeg ikke udstille, så jeg synes egentlig bare, det er en charme, at mine gule silker varierer i farven, fra det strågule til det mørkorange. Og jeg har også en 'Tophat' med grå underuld. Og en med antydning af striber på vingerne. Det kan netop være en fordel i en flok af havehøns, at hønsene ikke bare er '4 gule høns', men Toppe, Stribe, Vilde og Røde. Sidste år troede/håbede jeg, de stribede/vildtfarvede kyllinger ville blive vildtfarvede som voksne, men nej, desværre, det er nok bare dem med den grå undertone i dag.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #29 Dato: 14 Juni , 2010, 18:51 »
Hvilken dejlig tråd!!!  /o især når man på 22-dagen har nerverne uden på tøjet - Vi håber bare så meget, meget, meget......... *k
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn