Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forsinket klækning HJÆLP SØGES  (Læst 11080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Dato: 22 Marts , 2009, 07:03 »
Hej
I går (23. dagen) hvor jeg havde opgivet udrugningen og skulle til at rydde op, fik jeg en overraskelse. Selv om jeg ikke havde hørt noget, var der altså et æg, hvor der var udbryder aktivitet. Hurtigt på med låget igen og ikke sige noget til børnene. For tænk hvis den ikke kom helsindet ud. Jeg har holdt vejret lige siden, men her til morgen er der en våd, men klækket kylling. OG selvfølgelig 2 begejstrede børn der ikke kunne overhøre den ivrige pippen. Jeg lytter og lytter, men synes ikke jeg kan høre, der er "andre" der svarer. Modsat så havde jeg jo ikke hørt denne kylling på forhånd.

Er der nogle der har erfaringer med sene klækninger? Jeg ved, de har fået for lidt varme i den første uge og at det kan give forsinket klækning, men hvor forsinket, er forsinket? Jeg startede rugningen sidst på dagen fredag for 3 uger siden. Det vil i følge skemaet gøre i dag til 24. dagen. Det er vel sidste chance? Jeg regner med at jeg vil beholde kyllingen i rugemaskinen så længe som muligt og så gå alle æg igennem i aften eller sidst på dagen for at tjekke om der er aktivitet.

Kan der være håb om flere kyllinger?????
« Senest Redigeret: 22 Marts , 2009, 07:32 Fra Helle »
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Forsinket klækning HJÆLP SØGES
« Svar #1 Dato: 22 Marts , 2009, 07:44 »
Åh, Helle, hvor skønt! hvis det var mig, ville jeg helt sikkert bevare håbet. Det ville jo også være bedst for kyllen med en bror/søster eller to - tillykke  <- <- <-
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 Marts , 2009, 07:47 »
Der er udbryder aktivitet i endnu et æg <D
Nu håber jeg bare den kommer ud.... Den der er klækket har brugt 18-20 timer på at komme ud. Ja, jeg håber og håber for Marianne du har fuldstændig ret i at den skal have søskende.

Underligt at der sådan var liv og stadig er håb her på 24. dagen. Underligt men skønt ;D
Helle

hoejberg

• Gæst
« Svar #3 Dato: 22 Marts , 2009, 08:14 »
Hvor er det dejligt for jer. ;D
Venter spændt på at høre hvor mange udbryder det ender med. ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 22 Marts , 2009, 09:12 »
Min den første lille kylle var også siiiindsyg længe om at komme ud, det tog den ca 24 timer fra det første lille bitte hul til den var ude. 
Det bliver spændende at høre hvordan det går.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Marts , 2009, 09:19 »
Uhh... Det er jo en hel solstrålehistorie :D... Bedst som i har opgivet, så kommer der nogle alligevel! :D.. Herligt ;D

Skriv endelig hvordan det går :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 Marts , 2009, 09:24 »
Så må jeg hellere vente med at tømme ud i min maskine lidt endnu. Det er kun 23. dagen i dag. Kan man lave vandprøven på dem nu?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Helle

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 Marts , 2009, 09:25 »
2. kylling er ude... ;D
Helle

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #8 Dato: 22 Marts , 2009, 09:28 »
Aldrig giv op :)

Det er ikke ovre før den fede dame har sunget.

Lisbeth, jeg ville ikke røre æggene nu, men sørg for at luftfugtigheden er høj. Det hjælper på at få kyllingerne ud
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 22 Marts , 2009, 09:29 »
Er 74-76 høj nok?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Helle

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 22 Marts , 2009, 16:39 »
Hvor længe kan jeg beholde den første kylling i rugemaskinen? Der er udbryder aktivitet i yderligere 3 æg, så derfor vil jeg gerne beholde dem samlet så lang tid som muligt. Den første kylling er fra tidsrummet 01.00- 5.00 i nat og jeg håber på jeg kan beholde dem i rugemaskinen til i morgen tidlig. Det er noget over 24 timer for den første kyllings vedkommende, men kan den holde til det? Nr. 2 er stadig ikke helt tør ,så jeg kan ikke flytte begge to samtidig.

Der er jo god fugtighed i håbet om at de restedende ender med at komme ud. Jeg er i tvivl om, hvornår jeg skal dømme slut? Der er synligt liv i 3 æg men det går langsomt....Den ene har brugt det meste af dagen, men er stadig ikke kommet ud. Vi er jo på 24. dagen. Jeg vil nødig have eksploderede æg på de 2 kyllinger der trods alt er kommet ud ;)
Helle

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #11 Dato: 22 Marts , 2009, 18:28 »
De burde sagtens kunne holde til at vente op til 48 timer.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #12 Dato: 22 Marts , 2009, 18:54 »
Hvor er det bare en skøn historie Helle - hvornår kommer der billeder af de små snyde-fightere  :)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 22 Marts , 2009, 19:14 »
Jeg har været på kursus hele dagen, og så kommer jeg hjem til sådan en dejlig historie - det kunne HC ikke have gjort bedre.
SKØNT! Du må endelig fortsætte med at skrive hvordan det går <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline stinus

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 22 Marts , 2009, 21:04 »
hej
ville lige fotælle min historie om forsinket klækning
min skruk lagde først på et hold æg til 22. dagen, hvor jeg opgav forsøget, jeg tog æggene ud og startede forfra, med nye æg, jeg ventede dog til dagen efter med at undersøge de gamle æg, der var faktisk kyllinger i tre æg dog med store blommesække endnu, så de havde jo ikke overlevet hvis jeg havde hjulpet dem ud. nå men de nye æg kom under skarp overvågning de blev lagt under hønen sen mandag aften lyst på 8. dagen. og han ventede spændt til 21. dagen men intet skete. klog af skade. fik hun lov at ligge lidt endnu. så sent på 28. dagen skete miraklet, en lille kylling. hun forlod dog reden med resten af æggene den efterfølgende dag, hvilket blev fatalt for kyllings 4 uklækkede søskene som formodes omkommet pga. kulde  :'(
kylling er nu snart en uge gammel og er døbt Ib, og bor i fyrrummet sammen med sin mor og to hankatte. så opgiv aldrig håbet!!!