1. Jeg kan se at dyrene ikke lider p.g.a. behandlingen.
2. Der er ingen tegn på orm når de har fået det.
3. Oplevede at alle orm i jorden kom op da drikketruget var blevet sat skævt og væsken kom ud lige så stille. Om det var selve syren eller den reaktion det giver, det ved jeg ikke. Men kunne være spændende at lave et eksperiment.
4. Et helt naturligt stof. F.eks. Består almindelig salt af reaktionen af saltsyre og natriumhydroksid.
1. Nej hvorfor skulle de dog lide, medicinske ormekure giver heller ikke lidelser - de afhjælper dem

2. var der tegn på orm før de fik det?
3. orm kommer op af jorden bare man hælder alm. postevand på
4. Det er skam absolut naturligt, mavesyre består af saltsyre

Ideen med tråden var vel at prøve at finde evidens for om saltsyre har en effekt eller ej?
uden effekt kan man ej benævnes en behandling

så det væsentlige er jo om dine fjer havde orm før kuren og ingen efter ?
@pilegaarden - joeh det ville jeg så nok, for det har jeg

cola har lavere ph end den blanding der anbefales i kuren, ergo kan man konkludere at det nok ikke ætser dyrene == ikke skader.
Man kan også konkludere at det nok næppe har nogen generelt ph-sænkende effekt (som nogen har hævdet) i dyret at indtage det da ph er højere end mavesyrens egen ph.
Dvs at en eventuel effekt kommer af selve stoffet, det er naturligt forekommende i dyrene i forvejen så at tilføre så små ekstra mængder kan næppe have nogen effekt(min personlige holdning), men det er vel det vi forsøger at diskutere om det har?
og at konkludere at jeg ikke har orm fordi jeg drikker cola er nøjagtigt lige så videnskabeligt som at sige man aldrig har haft orm fordi man bruger saltsyrekuren, hvilket vil sige meget, meget lidt videnskabeligt

Og linket var omkring saltsyre til forebyggelse af Coccidiose , personligt tænker jeg at det har effekt fordi smitten sker via vandet og at mikroorganismerne er følsomme overfor saltsyre i vandet - altså den omvendte effekt af hvad vi er på jagt efter.