Med inspiration fra GokkeLotte vil jeg i den her tråd skrive om hønsenes dagligdag.
Men først en præsentation af hønsene.
Gården bebos af 5 damer
De 3 er dværg orpington fra slutningen af april og er for 14 dage siden begyndt æglægning og der går nu ikke en dag uden mindst 2 æg

De sidste 2 er købt som dværg orpington, men de er godt nok noget større end de andre, så nu har vi orpington i stor

De første orper der flyttede ind, var oprindelig 4, men en morgen kom manden ind og sagde "Du har en orange hane der står og galer" - vist nok lige som engammel veteranbils horn

. Naboerne havde sagt, at det var ok med høns, men haner ville de helst ikke se/høre.
Nu var gode råd dyre. Vi syntes, at det ville være træls at skulle aflive ham. Han var en meget rolig, tillidsfuld og nysgerrig hane, så han blev foræret til en dagplejer, som gerne ville have en hane til deres høns.
Han havde det godt der, og voksede sig til en fantastisk flot hane

. Desværre syntes manden ikke at det var sjovt at blive vækket kl 5 om morgenen, så han har nu måttet lade livet

De 3 damer som nu var tilbage, skulle flyttes til deres nuværende gård og hus. Vi havde hegnet inde i 90 cm højde - det burde være nok, troede vi.
Vi ville gerne have dem på pind 1. aften og det ville de ikke, så så gik den vilde hønsejagt. Det endte med at sorte fløj ud af gården, og hvordan er det så lige at man fanger dem.
Ja, jeg fik fat i dem, men det kostede en tur i buskbommen - plask. Lige på maven

. Op igen. Hun skulle ikke have den sejer, og det blev da også mig der vandt

De andre havde lugtet lunten, så de forsøgte også hønens flugt ud af hønsegården, men jeg var heldigvis hurtigere denne gang og i løbet af 5 min var de sidste indfanget og kommet i hus

Nå, arbejde kalder. Fortsættelse følger. Håber i tager godt i mod tråden