Hundstrup har fat i den lange ende.
Anders, du skrev jo at der til en forsamling blev snakket om din hane. Det må betyde, at selv dem, der ikke gik og havde spor mod hanen nu også følger "trenden" og lige skal vise sig ved at fortælle dig, at hanen gør, at de ikke kan komme en tur på, undskyld mit franske, lokum uden at galen overdøver hvad de nu laver derinde. For til forsamlingen var der en en cirkel negative mennesker, og i den cirkel var det populært at være negativ mod hanen.
Du havde skrevet en meget flot mail, det kunne IKKE gøres bedre! Men jeg har lært et ordsprog der hedder noget i retning af: forvent ondskab fra hvem du viste venlighed. Og: Vær ikke som en kamel, som man kan ride (oversat ordsprog, ingen harme).
Nu vil selv den 80 årige, der ikke ved hvordan han skal fordrive tiden lige tage et smut forbi dig eller sende en mail og skrive, at din hane er irriterende. Så er han glad de næste to uger og føler sig mere selvsikker.
Næste gang nogen brokker sig synes jeg, at du bare skal være kold eller vise, at du står fast på din position. Jeg har haft en nabo til en nabo der er så gammel og med vilje aldrig hilser tilbage. Når hun brokker sig over noget nikker jeg bare, siger "okay, det godt" og går min vej. Dengang var hun kæphøj, nu ser hun ned i fortovet og skynder sig forbi mig.
Bare fordi de er gamle og keder sig betyder ikke, at de skal trampe på andre.