Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet  (Læst 9483 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #45 Dato: 28 April , 2014, 08:00 »
Det var dog et letsovende barnebarn de har. Mit barnebarn sov sødeligt på terrassen i går omgivet af galenden haner og høner der klukkede og annoncerede æglægning, fløjtende solsorte m.m.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #46 Dato: 28 April , 2014, 09:11 »
Høns i haven er da mere naturligt end en kæmpe trampolin der rager 4 meter op over havehækken, og hvor ungerne springer op og kigger over hækken og ind til naboen, mens de hviner i vilden sky??

Trist med sådan en nabo /d, men herligt, at den anden nabo også er i gang med at bygge hønsehus /o /o.

Så dette billede på Facebook i går, måske skulle du sætte sådan en model op ved hoveddøren? *e :angel:
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #47 Dato: 28 April , 2014, 09:34 »
Ja - sådan en anordning er jeg allerede ved at lave - og der er vist adskillige flere med på ideen. Bliver 'klokken' brugt for ofte, vil jeg skifte den ud med en rottefælde <B
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 28 April , 2014, 12:42 »
Hundstrup har fat i den lange ende.

Anders, du skrev jo at der til en forsamling blev snakket om din hane. Det må betyde, at selv dem, der ikke gik og havde spor mod hanen nu også følger "trenden" og lige skal vise sig ved at fortælle dig, at hanen gør, at de ikke kan komme en tur på, undskyld mit franske, lokum uden at galen overdøver hvad de nu laver derinde. For til forsamlingen var der en en cirkel negative mennesker, og i den cirkel var det populært at være negativ mod hanen.

Du havde skrevet en meget flot mail, det kunne IKKE gøres bedre! Men jeg har lært et ordsprog der hedder noget i retning af: forvent ondskab fra hvem du viste venlighed. Og: Vær ikke som en kamel, som man kan ride (oversat ordsprog, ingen harme).

Nu vil selv den 80 årige, der ikke ved hvordan han skal fordrive tiden lige tage et smut forbi dig eller sende en mail og skrive, at din hane er irriterende. Så er han glad de næste to uger og føler sig mere selvsikker.

Næste gang nogen brokker sig synes jeg, at du bare skal være kold eller vise, at du står fast på din position. Jeg har haft en nabo til en nabo der er så gammel og med vilje aldrig hilser tilbage. Når hun brokker sig over noget nikker jeg bare, siger "okay, det godt" og går min vej. Dengang var hun kæphøj, nu ser hun ned i fortovet og skynder sig forbi mig.

Bare fordi de er gamle og keder sig betyder ikke, at de skal trampe på andre.
« Senest Redigeret: 28 April , 2014, 12:47 Fra DoktorLarsen »

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 28 April , 2014, 14:00 »
Nå nå, man kan også være flink, selvom man er gammel. 8)

Offline Anders Christensen

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 28 April , 2014, 14:00 »
Nå nå, man kan også være flink, selvom man er gammel. 8)

I en alder af 69 er man ikke gammel  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 28 April , 2014, 14:04 »
Det har du ret i. Jeg bøjer nu heller ikke hovedet for nogen. Hvis det nogen sinde skulle ske, er det fordi bedemanden har lagt mig forkert.  ;D

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 28 April , 2014, 14:07 »
Jeg møder 50 venlige ældre ugentligt. Og kun 2-3 af dem er mugne. Jeg har bare indtryk af, at det er de ældre pensionerede der brokker sig oftere. Hønseejere har til gengæld noget bedre at tage sig af.. ::)

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 28 April , 2014, 14:36 »
Ja nogle ældre er de rene sataner. Det må jeg give dig ret i. Desværre /d
Vedr. naboklager. Vi har aldrig haft bøvl med naboerne før nu. Live and let live. Det har fungeret i de over 50 år, Edmund har haft huset. Jeg har KUN været her i 34 år.
Der er en i nabolaget, der har købt en mark overfor os. Det er et mareridt. Han strøede kalk, så både biler, mine nypudsede vinduer og resten var dækket med et tykt lag. Det kunne ikke skylles af, så vi måtte investere i bilvask.
Da jeg påtalte det, sagde konen, at det var livet på landet.  /d  Hun kunne bare have undskyldt. Men næ nej.
Hanegal er livet på landet, men ikke den slags, for så muterer jeg også til en sur gammel kone. ;)

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 25 Juni , 2014, 22:27 »
Nå, jeg mødte jo så den pågældende nabo der havde ytret sin utilfredshed med mine fjerkræ, herunder min søde hane. Den tidligere så søde hane blev forøvrigt slagtet for nogle uger siden og nu er der så 5 unghaner der render og hygger sig. Tilsammen galer de mindre end den gamle hane gjorde, så jeg anser det ikke for at være et problem.

Jeg tænkte jeg ville være flink og fortalte pågældende nabo at vi havde planer om at slagte de sidste haner her indenfor et par uger og så ikke have hane i en periode (om ikke andet så til vores maraner er blevet store)

Det eneste jeg fik ud af at være flink og høflig der var et "NÅ! Forventer du så at jeg siger tak? Det svarer jo til at jeg skulle sige tak til ham der holder op med at banke mit hovede ind i væggen efter at han har gjort det i et år?? Jeg kommer aldrig til at kunne lide dig"

Jeg konstaterede så blot at vi ikke havde mere at snakke om og gik så min vej.

Jeg kan jo så konkludere at jeg aldrig nogensinde behøver at tale med ham igen, og det har jeg det fint med.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #55 Dato: 25 Juni , 2014, 22:49 »
Hold da op, du er hårdt prøvet! Godt mine naboer ikke er sådan.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #56 Dato: 26 Juni , 2014, 06:43 »
Jeg fik en klage fra de to "bagboere" for en uge siden.... De umiddelbare naboer er stadig ikke generet af Bettefis- jeg er nødt til at lukke hønsene ind ret sent for at sørge for morgenfreden ::) Lyspanelerne i taget er nu malet sorte, men der gales stadigt for tidligt igennem, hvis de bliver lukket inde kl. 20.00. Han starter ca. kl. 05.00 så..... 1. gal i dag har lige lydt nu, de kom først ind ved 22-tiden i aftes :P Et stålskur forstærker mere end det dæmper lyden!
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #57 Dato: 26 Juni , 2014, 06:58 »
Din nabo må have et surt og trist liv, det er næsten synd for ham. Godt du har alle de modsatte kvaliteter /o.

Hvordan går det med den anden nabo, der gerne ville have høns?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #58 Dato: 26 Juni , 2014, 07:32 »
Suk - jeg har også lige været turen igennem med en genbo, som igennem flere år forgæves har forsøgt at få vores øvrige naboer med i en klage over mine høns, uden at henvende sig til os - sådan en lusket og ynkelig opførsel kan om noget gøre mig gal.

For en måneds tid siden fik vi så en skriftlig henvendelse fra de pågældende, hvoraf det fremgik, at stort set alle verdens ulykker skyldes min hane og hans høner. Jeg skrev et langt svarbrev, hvor jeg tilbageviste alle klagepunkter - både dem, der kunne have været noget om og dem som var udsprunget af genboens frie fantasi - det eneste klagepunkt, jeg ikke kunne afvise, var deres frustration over, at barnebarnet (som bor 36 km væk og næsten aldrig kommer på besøg) ikke kunne sove ude om dagen for min hanes frygtelige larm - det fik mig til at tænke lidt over, hvor højt han mon egentlig galer ::) ::), hvis det kan høres helt inde på Nørrebro, hvor der i forvejen er ret meget lyd.

Efter Finns råd fik jeg også skrevet "kære ..." og "vi er kede af, at I er generet....", men det var sgu svært >:(.

Sådanne ynkelige mennesker er det ikke værd at spilde tid på, men alligevel på jeg indrømme, at jeg stadig daglig irriterer mig over tumperne og irriterer mig over, at jeg bruger tid på at være irriteret. Jeg har lyst til at fortælle, at vi kun har hane i haven til ære for dem <B - men så synker jeg jo ned på samme plan ???

Vi bor i landzone  - men overholder alligevel morgen og aften hønsetider, som kravene er for hønsehold i byzone - og genboerne har fået at vide, at vi ændrer absolut INTET ved vores hønsehold.
« Senest Redigeret: 26 Juni , 2014, 07:35 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 26 Juni , 2014, 08:56 »
Din nabo må have et surt og trist liv, det er næsten synd for ham. Godt du har alle de modsatte kvaliteter /o.

Hvordan går det med den anden nabo, der gerne ville have høns?

Min kære nabo mod nord fik ni lyse sussux, to landhøns og en appenzeller af mig da de var færdige med at bygge hønsehus og gård, så de hygger sig også med høns  :D

Og der er et par andre herude i byen der også går og overvejer at få høns, så jeg har gentaget mit tilbud om at komme med en lille flok høns til dem når de er klar  ;)
0,6 Isa Brown