Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet  (Læst 3980 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #15 Dato: 22 ſeptember , 2013, 20:40 »
Anders. jeg skal lige være helt med her. Er der sådan at naboen har påtalt at din hane larmede, men ikke at du savede brænde en hel dag?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #16 Dato: 22 ſeptember , 2013, 20:43 »
Hej Anders, jeg synes det er et ualmindelig godt og velformuleret  svar til klagerne - det matcher fuldt ud det luksushus, dine heldige høns har fået  /o

Det er meget kedeligt når naboer ser sig sure på et eller andet som de ret beset bare skulle trække på skulderen over, og skrive på den almene goodwill-konto. Andre har sikkert båret over med dem, da de var yngre og uden tvivl havde flere støjende aktiviteter end nu. De får såmænd også snart andet at tænke på, når nogle af deres 70-80 årige naboer flytter og overlader pladsen til nogle yngre mennesker med børn, hunde (måske endda høns :D) - ja måske bliver klagerne de, der flytter først. Så hold ud :)

I mellemtiden skal du, som det blev nævnt, ikke svare i et øjebliks frustration, men velovervejet som hidtil. Det var en god pointe at du gør mere end egentlig krævet, og det er synd dette ikke bliver anerkendt af dine naboer. Vi krydser fingre for at det ikke udvikler sig til skyttegravskrig og mudderkastning, som andre desværre har kunnet berette om.
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #17 Dato: 22 ſeptember , 2013, 20:50 »
Anders. jeg skal lige være helt med her. Er der sådan at naboen har påtalt at din hane larmede, men ikke at du savede brænde en hel dag?

Lige præcis, men nu savede/kløvede/stablede jeg også kun brænde fra 9 - 17 igår, og regner med at gentage seancen igen i næste weekend. Hanen galede en del af mig undervejs, han havde vist heller ikke hørt hverken motorsav eller brændekløveren før og jeg stod et sted han ikke kunne se mig. I dag har jeg gået i haven omkring hønsehuset hele dagen og sat skodderne op og sat lys op i huset (gad vide om de kan finde i seng i nat...) og der har han stortset ikke galet. Min teori er at han kan relatere støjen til mig og at det dermed ikke er farligt.

0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #18 Dato: 23 ſeptember , 2013, 05:46 »
anders det er nogle ret sjove naboer du har, har i haft vejfest ellers få det på benene, kom lidt brænde på båler og lad hr hane være morgenmand, hvis de alligevel brokker sig.

Offline Christina ♦

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 590
    • Naturens Gaver
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #19 Dato: 23 ſeptember , 2013, 09:13 »
Suverænt skrevet, og med en rolighed der bare er såå flot  /o

men gud hvor kan jeg frygte dette også, nu min hane er gået igang med at gale, men ligesom dig har jeg isoleret hus, og de kommer ikke ud før 8.00 , såå håber ikke det kommer, men da nabo brokker sig over parkerede biler på vejen, som er off-vej med alm færdselslov, såå kan jeg frygte vi kommer i søgelyset grundet "mini"-hane  /d

Christina

5 dværg farverolles høner

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #20 Dato: 23 ſeptember , 2013, 11:24 »
Hold nu op, Anders, du er en meget høflig mand, jeg er ret imponeret...

Jeg ville hellere undre mig over hvordan de har fået fat i min mailadresse, for det ville jeg finde meget mærkeligt, hvis ikke i har en fællesliste i en beboerforening hvor den fremgår.

Jeg håber de har opgivet at plage dig, og har indset, at de kan fornøje sig med  at klage over andre støjgener end lige dine høns, bare sådan for at få pensionisttiden til at gå... gud forbyde at jeg nogensinde bliver sådan et surt gammelt øg.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #21 Dato: 23 ſeptember , 2013, 12:25 »
Jeg ville hellere undre mig over hvordan de har fået fat i min mailadresse, for det ville jeg finde meget mærkeligt, hvis ikke i har en fællesliste i en beboerforening hvor den fremgår.

Den er nu offentligt tilgængelig på vores lokale hjemmeside og i vores lokalblad for landsbyområdet, da jeg er næstformand i en af foreningerne.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #22 Dato: 23 ſeptember , 2013, 15:56 »
Kan kun stemme i med alle de andre. Fantastisk svar du har skrevet tilbage. Trist at de endnu ikke har været og besøge jer og jeres høns.

Har du måske et billede af mørklægningsgardininstallationen? (langt ord ;-))






Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #23 Dato: 13 November , 2013, 20:24 »
Jeg vil lige følge op med hvordan det går i nabolaget her; Jeg fik aldrig noget svar på mit brev til den utilfredse nabo og har kun en enkelt gang siden talt med manden i huset hos den sure nabo, og der var jeg ret spændt på om han bare ville råbe af mig, eller om han også ville blive korporlig, men han "nøjedes" med at råbe og skælde ud.

Eftersom der desværre var nogen der lukkede vores høns ud, hvormed der forsvandt en enkelt høne der aldrig dukkede op igen, er der nu lås på hønsehus og gården.

Så det må jo betyde at alt er fryd og gammen herude nu... *Host*
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #24 Dato: 25 November , 2013, 13:12 »
Kan kun igen tilføje, at du er for sej..og jeg håber du beholder hanen og får.en masse hanekyllinger i foråret ;-) Og undskyld mit sprog..men ham naboen dèr har tydeligvis et eller andet oppe i rø... for han virker da simpelthen usympatisk. Hvem ved, måske var han ligesådan overfor de tidligere ejere af dit hus!?!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #25 Dato: 26 November , 2013, 08:25 »
Kan kun igen tilføje, at du er for sej..og jeg håber du beholder hanen og får.en masse hanekyllinger i foråret ;-)

Bare rolig, jeg har ingen planer om at skille mig af med hanen.. Og bliver der mere ballade fjerner jeg nok bare lemmen i hønsehuset så han kan stå op når han har lyst og ikke først når jeg lukker ham ud.

Næste projekt er nok et 10 m2 hønsehus til erstatning for det 3 m2 hønsehus jeg byggede i foråret, så naboen får på ingen måde lov til at begrænse mit hønsehold, så længe det er indenfor lovgivningens rammer.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #26 Dato: 26 November , 2013, 09:05 »
Det lyder godt! For det burde da være muligt at snakke sammen som naboer, og med ALT det, du har gjort, er det ligesom rimelig tydeligt, at den mand ønsker bare ikke at være gode naboer..han mangler nok en hobby og det skulle så lige gå ud over dig :-(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #27 Dato: 26 November , 2013, 19:02 »
Det har ikke noget med mine høns at gøre, men jeg har en kollega, som jeg heldigvis kun ser en gang om ugen, som gør alt hun kan for at spænde ben for mig. Jeg hopper og springer for hende for at prøve at gøre hende tilpas, selvom hun på ingen måder har højere rang end mig, men fordi jeg er ked af at vi ikke er venner, som jeg er med alle mine andre kollegaer. Jeg har det dårligt med det og forstår derfor dig særdeles godt, da du også har prøvet alt. Men som min chef sagde til mig, da jeg luftede mine frustrationer over det.
"Man kan ikke være venner med alle".
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #28 Dato: 26 November , 2013, 19:26 »
Tina, din chef har selvfølgelig ret, men det er bare lidt dårligt sagt synes jeg.. Det er sandt, men dårligt formuleret. Du skal selvfølgelig blive ved med at forsøge..den dag du stopper og bare leger med på legen om, hvem der kan være ondest, er du jo synket ned på hendes niveau.. Jeg ville fortsætte og blot holde hovedet højt og blot forsøge at lade det prælle af, hvis hun er strid ved dig, selvom det selvfølgelig kan være svært, når man er en samvittighedsfuld og omsorgsfuld person :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ncj

  • Bruger
  • Indlæg: 463
Sv: Håndtering af naboklager ved hønsehold på landet
« Svar #29 Dato: 26 November , 2013, 19:28 »
Din chef lyder til at være en fornuftig mand,;-).sådan er det bare hvis man har sin egen mening,fedter man for nogen,bliver man bare udnyttet.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)