Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette hønsehus/hønsegård okay?  (Læst 50077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #60 Dato: 04 ſeptember , 2013, 18:03 »
Det lave af vores er et super skrukhus- lavt med en rampe med lav hældning som logisk følge. Eneste brok er tagdelen på redekassen........... når det kommer under tagoverdækket hønsegård er der mange år i det. Som en bruger herinde skrev til mig, er det let at rengøre  /o JA! det er tynde pinde, det er bygget af, men der ville fint være plads til et par store høner mere om natten........
 Det "store", med 1. sals indretning er simpelthen bare upraktisk, og jeg kan ikke engang huske, hvor det blev købt  :-[ Trods "hjørnesofa/sengearangement" passer det altså ikke "med plads til 5-6 store høns", som oplyst i telefonen  /d Det er passende til hanen og de 4 små høner- men kun med overdækket gård til vinter.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #61 Dato: 04 ſeptember , 2013, 18:36 »
Undskyld mit store fraværd, men jeg har lynende travlt med, at male (Svenskrød) rammer til den nye voliere, som min mand er ved at lave og i weekenden, kommer så vores nye små huse hjem og de skal så også males :O))

Ilse, hvor ser dit hus altså bare kanon hyggeligt ud, med blomster osv. - mine huse er købt nøjagtigt samme sted, som dit - jeg er i fin dialog med Søren omkring problemet, med mine våde huse og han virker fair nok  /o   

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #62 Dato: 04 ſeptember , 2013, 21:29 »
Vi har sådan et af de meget udskældte huse til vores 8 høns og 1 hane.

Der er bygget 4,2 x 1,8m løbegård til, som meget sjældent bruges da de altid går frit i haven (som er hegnet ind).

Huset blev malet straks efter ankomst, og på trods af de elendige materialer så er vores største anke den måde de små skyde-hasper er sat på. De der skydes opad kan simpelthen åbne af sig selv, ved en smule turbulent vind. Det mistede vi 5 orpington høner på en nat.

Nu er der monteret glipfald og fjeder til at trække døren i med.

Det er korrekt at det stykke træ der monteres ovenpå taget for at danne samling mellem de to tagplader flækker så let som ingenting og giver en smule vand i huset. Det er dog minimalt, og jeg vil påstå at fugtproblemerne fra gødningen er langt større end den smule vand der kan komme ind i huset.

Vi monterede små lister på alle døre og samlinger for at tætne huset for træk, samt et større udhæng over redekassen af tagpap og krydsfiner for at beskytte rugekassen mod vand der trænger ind mellem væg og låg.

Vi er rimelig godt tilfreds med huset, men må indse at det er fjollet at have sådan en voliere og så lille et hus. Det var bedre om hele huset var beklædt med sporplader/krydsfiner/brædder og så bare lave en voliere ved siden af som vi har gjort. Byggede vi det fra bunden i dag, ville jeg sørge for rigeligt med isoleringsmateriale til støjisolering om huset (det er sgu sjovt at have en hane i flokken, og naboerne klager endda ikke på nuværende tidspunkt!) for at gå med livrem og seler.

Alt i alt et OK hus til at starte op på, men ganske utilstrækkeligt hvis man vil holde 2+ høns uden at lade dem gå omkring i haven hele dagen, efter min mening.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #63 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:55 »
Hej Line - Øv at du mistede dyr pga. de skide hængsler, vi har også prøvet alt, men vores huse forblev utætte  /d - Så i morgen er de heldigvis helt ude af mit liv og vi er i fuld gang med at stille nye huse (Købte) og Voliere (hjemmelavede) op - men øv hvor regnen da bare, står ned i lårtykke stråler i dag, men op det skal det jo - i får lige lidt billeder af det første hus fra i går - og hvor er dyrene da bare glade for det, de gik helt frivilligt ind og fandt på pinden i aftes  /o /o /o

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #64 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:56 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #65 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:56 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #66 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:57 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #67 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:58 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #68 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:59 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #69 Dato: 09 ſeptember , 2013, 13:00 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #70 Dato: 09 ſeptember , 2013, 13:01 »
 :)

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #71 Dato: 09 ſeptember , 2013, 13:02 »
Så fandt alle en plads på pinden  /o

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #72 Dato: 09 ſeptember , 2013, 13:10 »
 8) ;D Hvor ser det godt ud!
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #73 Dato: 09 ſeptember , 2013, 14:04 »
Tusind tak Charlottemp og det er både TØRT og TRÆKFRIT  /o /o

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #74 Dato: 09 ſeptember , 2013, 15:46 »
Det ser ud til at være en dejligt hus du har fået købt. Vil du fortælle hvor stort det er? :-)
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)