Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette hønsehus/hønsegård okay?  (Læst 50092 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #75 Dato: 09 ſeptember , 2013, 16:57 »
Hej Jette - Det er det helt bestemt også og Ja det vil jeg da  ;) - selve huset er 110 cm bred - 165 cm langt og 180 cm højt - vi har så selv bygget Voliere til og opsat en hønsegård - huset koster 2400 kr. og i prisen medfølger der en redekasse og 2 siddestænger - vi har så købt en ekstra redekasse til 100 kr. et vindue til 200 kr. + tag til 750 kr. oveni  - Vi har købt husene her og det er model 2: http://breeddogs.dk/butikken/h-nsehuse.html






Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #76 Dato: 09 ſeptember , 2013, 18:52 »
Det ser meget flot og solidt ud, jeg kan godt blive lidt lidt misundelig . Sikke nogle fine høns du har, de ser ud til at trives godt. /o
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #77 Dato: 09 ſeptember , 2013, 19:21 »
Tusind tak charlotte....havde en fornemmelse af at det var derfra, men ville lige være sikker. Og dejligt at huset er så stort :-)
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #78 Dato: 17 ſeptember , 2013, 08:00 »
Sikke et flot hus, Turbomoster /o

Vores to første var også fra SBTrading - fik byttet det første hos SB, da det lynhurtigt lignede dine billeder, Turbomoster - især ved redekasserne. Men det andet vat præcis det samme og begge gange havde vi træbeskyttet, malet, tætnet og påført ekstra tagpap både inden og under ibrugtagning  :(
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #79 Dato: 17 ſeptember , 2013, 12:03 »
Tusind tak Nanna - vi og især hønsene er også rigtig glade for, at komme ind i et tørt og lækkert hus nu - Meget underligt, at Søren sagde til os, at andre ikke havde problemer med de huse her, hi hi - men dejligt at han i det mindste tager skidtet tilbage - de huse er bare et stort nul og vi burde advare andre mod at købe dem  /d

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #80 Dato: 17 ſeptember , 2013, 14:12 »
Jeg har også sådan et hus, det er tæt endnu, men det bliver det jo nok ikke ved med.
Tager de godt nok huset tilbage? Hvordan foregår det? Skal man så pille det ned eller hvad?
Jeg har også talt med Peter, han lyder som en ok fyr :)
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
    • Kennel Fálkastjörnu
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #81 Dato: 17 ſeptember , 2013, 14:39 »
Kors i hytten, hvor ER jeg glad for, at jeg har 'meldt mig ind' i dette Forum  :D /o

Jeg har haft dværg-wyandotter fra 1970 til ca. 2006, hvor skilte mig af med dem - hønsehuset var ganske enkelt blevet for dårligt, og jeg magtede ikke opsætningen af et nyt. I de forløbne ca. syv år har jeg i stigende grad savnet de fjerede venner. Det vil i det kommende forår resultere i, at jeg vil starte forfra med hønseholdet.
Det indebærer indkøb at nyt hønsehus, og det er så HER, jeg er vildt glad for at have læst denne tråd om netop dette emne. Jeg er bare blevet SÅ meget klogere  ;D  /o

Jeg havde nemlig også udset mig det (østasiatiske, viser det sig...) hønsehus med integreret, overdækket gård, som flere, med stor fortrydelse til følge, har indkøbt! Nu har jeg jo vældig go' tid til at beslutte, hvilket hus det i stedet skal være, men pt. hælder jeg mest til enten et fra Ankers Småhuse ( http://ankers-småhuse.dk/hoensehuse ) eller et fra breeddogs.dk ( http://breeddogs.dk/butikken/h-nsehuse.html ).

Nu kan jeg næsten ikke vente til foråret...

Tak for alle jeres interessante og særdeles brugbare svar  :D
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #82 Dato: 17 ſeptember , 2013, 19:38 »
Hej Dorthe - Jeg kan VARM anbefale dig et hus fra Breeddogs, vi er bare SÅ glade for vores 2, som Frank har lavet til os - det er for øvrigt også Frank, som bygger husene for www.Bangs.dk

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #83 Dato: 17 ſeptember , 2013, 19:42 »
Ilse - tusind tak for de pæne ord og ja ham Søren vi købte af i Esbjerg tog vores tilbage igen og nej vi skulle ikke pille dem ned, han solgte dem til et par på Fyn, som så hentede dem her - han havde informeret dem om vandet osv. tror bare slet ikke, at de havde haft høns før, så de bliver nok snart rigtig kede af det, øv øv  /d

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #84 Dato: 17 ſeptember , 2013, 21:47 »
Gad vide hvad der var sket, hvis han ikke havde nogen der ville købe huset.? Havde han så taget det retur?
Jeg har heldigvis mulighed for at lave hønse "rum" i den ene længe af vores hus ( det er en gammel landejendom) ,det bliver vist løsningen til vinter. Huset kan så bruges til sommerhus, jeg synes faktisk det er et ganske flot hus, især efter vi har malet det sort og plantet en klematis .
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #85 Dato: 18 ſeptember , 2013, 09:31 »
Hej Ilse - Ja han havde taget begge vores huse retur også selv om han ikke fandt en køber til dem og vi har fået alle vores penge retur, så der var ikke noget der - og ja du har ret de er rigtig søde og meget smukke, at have stående i haven  ;)

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #86 Dato: 18 ſeptember , 2013, 17:04 »
Tak for svar, det er rart at vide hvis det nu går galt ! :)
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #87 Dato: 21 Oktober , 2013, 20:30 »
Vi har sådan et af de meget udskældte huse til vores 8 høns og 1 hane.

Det er korrekt at det stykke træ der monteres ovenpå taget for at danne samling mellem de to tagplader flækker så let som ingenting og giver en smule vand i huset. Det er dog minimalt, og jeg vil påstå at fugtproblemerne fra gødningen er langt større end den smule vand der kan komme ind i huset.


Jeg må lige kommentere mit eget indlæg, da det vist skaber en form for falsk tryghed. Jeg har været ude at beskue huset efter et par dages regn, og der er trængt vand ind mellem bagvæggen og pladen man kan trække ud under siddepindene. Ca. 30% af træspånerne på gulvet er blevet vådt af vandet.

Der trænger også vand ind ved døren bagtil.

Det er træls, på godt jysk.

Vi forsøger at lappe lidt på det - men det kan godt se ud til at den bedste løsning er et fuge bagdør og bundplade fast, hvis vi da ikke kan få monteret et par sandlister til at agere "vandnæse" ved samlingerne.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #88 Dato: 22 Oktober , 2013, 07:54 »
Øv hvor er det træls for dig og jeg kan fortælle dig, at vi både lappede og fugede samlinger til den store guldmedalje, men vandet trængte ind mellem selve brædderne i væggene og så stod vi altså helt af og afleverede dem igen og fik vores penge retur - det gav os så lige en masse ekstra arbejde en uges til med, at sætte 2 stk. nye huse op og bygge tilhørende Voliere til dem + at male det hele, men vi har ikke fortrudt et sekund og har nu 100% tørre huse :O))

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #89 Dato: 22 Oktober , 2013, 18:18 »
Jeg har i dag monteret vandnæser (sandliste + fuge) på væggen lige over den udtrækkelige bundplade og på bunden af døren.

Holder det, så holder det. Gør det ikke, ja, så tror jeg vi budgetterer med at bygge et nyt hus i sommerferien. Så sparer vi også en sjat penge på ferien når vi skal være hjemme og hygge med at bygge ;)
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire