Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er dette hønsehus/hønsegård okay?  (Læst 49948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #45 Dato: 02 ſeptember , 2013, 22:03 »
Nå ja, og så har jeg tætnet gulvet, så det ikke er en en udtræksbakke mere, og hævet siddepinden i huset, og hævet rampen op til huset, og sikkert flere ting jeg har glemt. Så huset har mange fejl og mangler, men det er nu blevet en fint "sommerhus".

Der er ingen høns høns på billedet, men ude i haven.

Læg mærke til plante-ophænget, er det ikke fint? I smedjers og købt i Lidl for kun 30 kr!
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #46 Dato: 02 ſeptember , 2013, 22:46 »
Hej Turbomoster!
Ked af, at du måtte opleve det - og igen må jeg sige, at det kan undre, at ingen tilsyneladende kan lave holdbare let-transportable velindrettede hønsehuse? Dér må ligge en guldgrube dér for den rette.  <+

Jeg ved godt, at flere med hænderne skruet rigtigt på laver hønsehuse, som man kan købe og disse er helt sikkert i en bedre kvalitet. Men fælles for alle dem, jeg har set, er, at de er tunge og lidt sværere at transportere til destinationen, og dét sætter lidt begrænsninger på, hvem der tør gå i kast med disse gode huse.
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #47 Dato: 03 ſeptember , 2013, 05:41 »
nanna kvalitet vejer og koster, derfor der findes kranbiler, og trailere

Offline Nanna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 166
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #48 Dato: 03 ſeptember , 2013, 06:46 »
Kristiank, det er meget muligt, at "kvalitet vejer", men det hverken vejer eller koster ekstra f.eks at lave husene tætte, og ikke engang dèt sker. Samtidigt kan jeg stadig ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at lave transportable hønsehuse i kvalitet blot pga vægten - Ikea har lavet en god forretning ud af det koncept. Kvaliteten kan måske diskuteres,  men den er efter min oplevelse bestemt bedre end de nuværende færdige hønsehuse.

Og stadig; Skal man bruge kran, trailer mv så begrænser det uvægerligt målgruppen af købere - uanset om det er derfor,  de findes ;)
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #49 Dato: 03 ſeptember , 2013, 06:55 »
ja man kan sikkert lave plastik huse, der er markedet sikkkert os begrænset. men typisk så vejer træ af god harpiksholdig træ næsten det dobbelte af af det tonede vindfyr, skal en brædde beklædning være tæt skal der vindpap bag, og dermed inderbeklædning for at hønsene ikk hakker huller, dog bliver det næsten tæt med klinkbrædder af god kvalitet, skruet tæt på  stabil(tung) træskelet

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #50 Dato: 03 ſeptember , 2013, 08:47 »
Hvis vi skulle have haft et af kvalitetshusene til Fanø + en kran til at løfte ind, ville det have været dyrere end at bestille proff håndværkere til at bygge fra bunden (i det drømmebudget var der også til fuldmuret sokkel)
 Jeg har skam mange drømme ang. hønsene, men de må vente til at opsparingen ser bedre ud  ::) Hvis den kommende periode bliver meget regnfuld, låner vi presseninger indtil stålskuret kommer. Foder tør jeg ikke spare på, men husmæssigt må vi lappe os frem til tørhed lidt endnu. Mange er vist blevet fristet af reklamerne og beskivelserne af de billigere småhuse- de ser da også vældigt smarte ud på billederne.............
 Gad vide om man burde gøre noget ved den falske markedsføring  ::)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #51 Dato: 03 ſeptember , 2013, 15:14 »
husk du må ikke pakke huset ind i presenning, det fremmer bare kondens, der skal luft omkring huset men kan du beskytte det mog regn og slagvand er du kommet langt

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #52 Dato: 03 ſeptember , 2013, 15:33 »
Vi har nogle stærke galvaniserede pæle til at bære evt. presseningdug........ jeg forestiller mig dem "svævende over de små huses tage!?
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #53 Dato: 04 ſeptember , 2013, 10:45 »
Turbomoster :) har du tænkt på at klage til forhandleren? Der må da være en form for garanti. Jeg går og holder øje med om der trænger vand ind i mit hønsehus, og hvis jeg ser noget der bare ligner dine billeder, har jeg tænkt at klage. Et hønsehus der ikke kan tåle at stå ude i regn, det holder jo slet ikke /d
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #54 Dato: 04 ſeptember , 2013, 11:12 »
Turbomoster :) har du tænkt på at klage til forhandleren? Der må da være en form for garanti. Jeg går og holder øje med om der trænger vand ind i mit hønsehus, og hvis jeg ser noget der bare ligner dine billeder, har jeg tænkt at klage. Et hønsehus der ikke kan tåle at stå ude i regn, det holder jo slet ikke /d

Mit eget overskud er ikke så stort pt., men hvis vi kan blive en større gruppe med klager ang. anvendelighed- også i vinterhalvår + rummelighed/antal af høns, vil jeg gerne være med..... Beskidt/vildledende markedsføring holder ingen steder- eller burde ikke uanset hvad..........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #55 Dato: 04 ſeptember , 2013, 11:34 »
Jeg er godt nok rystet over, så elendig en kvalitet dit hus er charlottemp, og du burde virkelig klage :-\

Jeg har selv kigget på præcis det samme, og er glad for at jeg ikke har købt det  :)
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)

Offline Daisy Cluck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #56 Dato: 04 ſeptember , 2013, 11:40 »
Jeg har det hønsehus. Købte det sidste forår.. I år traf jeg sælgeren på Roskilde dyrskue og nævnte, at der kommer regn ind ved redekassens låg. Sælger var ikke tilbøjelig til at tage den melding alvorligt: Næ, det var nok mig, der havde sat det lille tag forkert på....Hmmm.... Der medfølger jo hængsler, de er så små, at der ikke er plads til at lave uvelkommen ventilation, men vi nåede ingen vegne.
Om hus/voliere kan man sige, at det er nemt at samle.Jeg fik kun brug for hjælp, da den første tunge del skulle løftes på plads. Alt andet (også en træsokkel på store, firkantede hjørnespyd) kunne jeg selv klare. Ene, lille kvinde.
Hønsetrappen er alt for stejl, satte træstub under for neden.
Man har været for nærig med tagpappet. Et par centimeter mere til ombuk, kunne have gjort en forskel. Taget er ikke egnet til udendørs brug. Inde i huset begynder det at mugne, hvis man tætner ved døre og langs bunden. Selv om der fortsat er masser af ventilation oppe under taget.I mit hus boede 4 dværg kochin. Nu skal der bo et par stykker mere, det er der plads til, for hele dagen går de frit i haven og det med ventilationen får jeg kigget på.  Om aftenen fodring i volieren, som lukkes for natten.
I øvrigt er "soklen" kun 5 cm høj. Den stabiliserer det hele og gjorde det nemmere at rævesikre med net ud på jorden omkring hele herligheden.
Med hensyn til at henvende sig til sælger: Har prøvet. Som sagt uden resultat.
Men nogen nævnte en stor møbelproducent.. Kunne man henvende sig der med gode ideer? For det eneste der virker er vel et bedre, let tilgængeligt produkt på markedet.....

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #57 Dato: 04 ſeptember , 2013, 13:33 »
Hvor har I købt jeres hønsehus?
Jeg har købt mit hos SBhandel i Esbjerg. Det bliver nok ikke så nemt at køre en sag hvis det er købt forskellige steder. Gad vide om der er forskellige slags, selv om husene ligner hinanden meget?  Jeg har endnu ikke set fugt i huset, måske har det noget med, at jeg har givet det en ordentlig lag maling, men det skulle jo ikke være nødvendigt, for at holde tæt.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Daisy Cluck

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #58 Dato: 04 ſeptember , 2013, 14:18 »
Mit er købt i den forretning, som ligger i eller ved Roskilde.. Dyreriget eller Dyrenesnetsalg....
Mit hus fik sort træbeskyttelse og det ser ret godt ud til det grønne tag. Men regnen kommer ind, hvor æglægningskassens tag møder husets væg. Havde tagudhænget rakt længere ud, havde det måske været anderledes... Det har i hvert fald ikke noget med maling eller ej at gøre.

Offline troldinden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 98
  • God dag til alle...hilsen Jette
Sv: Er dette hønsehus/hønsegård okay?
« Svar #59 Dato: 04 ſeptember , 2013, 15:06 »
Uanset hvor husene er købt, må det jo i sidste ende være producenten der skal have at vide, at det er noget skrammel de sender på markedet  :)
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)