Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt kostprogram  (Læst 4061 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
Sv: Nyt kostprogram
« Svar #30 Dato: 03 August , 2013, 09:00 »
Der var du heldig... Men du har ret, man skal passe meget på for at undgå snyderi :-\
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #31 Dato: 03 August , 2013, 10:09 »
Hej Hønehuset.
Har ikke tænkt på belønninger undervejs, det må jeg lige tænke over ::). Men har her i ferien allerede fået nye senge med tilbehør, stegepande og trykkoger. Så jeg har vist fået nok.  ;)
Det jeg ønsker er at få ryddet ud i skabe og skuffer, så der kun er det man bruger tilbage. Det ville lette min hverdag.
Den største belønning er velvære, når kiloerne ryger.
Glæder mig til at høre, hvor langt du har nået om en uge. Vi kan jo holde hinanden lidt i ørerne.  :police:
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #32 Dato: 04 August , 2013, 10:56 »
Fin ide, det er lidt mere motiverende at være flere på samme skude ;)

Jeg snublede lige over den her hvis vi går i stå undervejs

http://www.vaegtkonsulenterne.dk/Slanketips/sund-livsstil/8-arsager-til-du-ikke-taber-dig/

Og så må jeg tilstå at opskrifterne fra 3 retter fra de varme lande er ved at blive printet ud til opskriftsamlingen. Særligt de græske kødboller, med bulgur- salat, og tazikki er nam nam og ungerne høvler det indenbords og plagr om vi ikke snart kan få det igen.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 09 August , 2013, 16:09 »
Så Hønehuset, nu har jeg tabt yderligere 1,4 kg. Da kuren forresten hedder 10 kg på 10 uger, så er det jo meget godt at have tabt 3,4 på 2 uger.  :D
Jeg sagde at jeg ikke skulle købe nogle belønninger, men har været ude og købe en ny hårtørrer. (Den anden er begyndt at lyde meget mærkelig) Super effektiv. Blæser luft ud med 130 km/h, og hvis jeg sparer 3 min med at ordne min frisure, hver morgen i 365 dage, giver det 18 timer og et kvarter ekstra om året til at kigge på mine høns.  /o
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #34 Dato: 09 August , 2013, 17:08 »
very nice Tina /o /o /o
Lidt for fedt med den belønningerne-både spare tid og kunne nyde gokkerne ;)

Jeg har tilgengæld ikke tabt så meget som 100gr. men jeg har fået meeeget større metalt overskud, og falder ikke i søvn på sofaen hver dag når rollingerne er smuttet i drømmeland. Jeg har gået tur hver dag skiftende mellem hurtigt og lavt tempo. og nu når jeg HELT op til svinget på markvejen 300meter på 4 min. og hjem igen. Dette kan jeg 2 gange om dagen + lege med ungerne, det er så fedt!! Jeg kunne for 2 uger siden ikke engang gå rundt om huset uden at skulle sidde og samle krafter og nu machere jeg bare derudaf 8) I LOVE IT *y
Måske er jeg bare ved at bygge nye muskler op igen eller også bliver jeg straffet for at spise nybagt brød med Nynnes hjemmelavede hybenmarmelade, men det var altså bare for fristende med Nynne og farmors hjemmehygge ::) :P

Jeg læste lige et gammelt forskningsresulttat hvor de havde testet 2 grupper. Grupperne fik samme kost og motion hverdag, men den ene gruppe drak vand og lightsaft/sodavand
 den anden fik det som sundhedsstyrelsen anbefaler for hhv. mænd og kvinder 14/7 genstande pr. uge. Den gruppe som drak alkohol havde taget ca. 14kilo på på 1 år :o
alkoholen kunne iøvrigt sætte vægttabet i stå op til 8 uger   <J
Så nu savner jeg næsten ikke en kold øl til grilmaden  ::) ;D
 Go weekend seje quinder og skål i cola zero *f

Moskusænder

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 09 August , 2013, 18:42 »
Janni det er da fuldstændigt fantastisk med dig.  *d
Uhyggeligt at du har været så ringe.  :'(
Held og lykke fremover. Vil gerne høre hvordan det udvikler sig.  :)
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #36 Dato: 09 August , 2013, 19:46 »
Hej til jer der gør det jeg bør.
Måske kan I bruge dette lille fif...Bulgur er knækket hvede (kulhydrat), men kan tit skiftes ud med Quinoa (som også smager mere nøddeagtigt)
Min søn på 6 er så vild med quinoasalat at han selv har lært at lave den.

Må I sejre over maveflæsket. ;)
 Og til dig Janni så håber jeg de snart finder en mere forbigående diagnose til dig.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 09 August , 2013, 20:58 »
Hej fr hønseløs.
Vidste det faktisk godt men var helt kommet fra det. Det skal jeg til at bruge. Tak for alle gode ideer.  /o
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #38 Dato: 09 August , 2013, 22:36 »
Jo tak, men det kunne jo være meget være. Jeg er bare så taknemlig for jeg ikke sidder fast i den ski.. rullestol mere.   Jeg ved der er folk derude som havner ligesom jeg, men aldrig rejser sig igen, og det var satme skræmmende at finde ud af. Det hårdeste var lægerne ikke vidste om jeg kom til at gå igen, og jeg faktisk ikke vidste hvad jeg skulle fortælle ungerne. Det vigtigste er at fortælle jeg ikke fejler noget jeg dør af, og at det netop er derfor mor nu vejer ALT mad af, og bruger maden som medicin, så jeg bliver frisk og stærk. Jeg har idag været til forhåbenligt de sidste undersøgelser og så håber jeg neurologerne har et klogt svar om kort tid.
Jeg er stålsat på at få fyldt energi og musklmasse op igen, og det pisser mig af jeg bliver så hurtigt træt, men heldigvis får jeg allerde nu den effekt af DDv-kosten som jeg higede efter nemlig den kæmpe energi og mentale overskud der gør, mig endnu mere bevidst og topmotiveret for at sparke mig selv hårdt i måsen og holde mig stramt til kostprogrammet, meeeen havde der snget sig lidt fedt af havde det været dobbel bonus ;)
Jeg glæder mig sådan over det heldigvis går hurtigt fremad i den rigtige retning, og det er så skønt jeg er aktivmedspiller i min egen sundhed og så er det dejligt at familien bakker op. Ungerne elsker iøvrigt de her kødboller og bulgursalat
http://www.vaegtkonsulenterne.dk/sunde-opskrifter/opskrifter/graske-frikadeller-med-bulgursalat/
Så jeg vil da prøve at skifte bulguren ud med Q-korn næste gang.
I det hele taget elsker ungerne at stå med bjerge af grønsager og være med til at skrælle, hakke, snitte, dufte og smage, dejligt!!
Silkes nye livret er blevet bagte auberginer, squash, løg, hvidløg, gulerødder,peberfrugt i store rustikke tern blandet med limesaft og vendt i frisk pasta og dampet laks med bacon og iskoldt græsk yogurt /o Dejligt nemt, mættende og lækkert /o

Moskusænder

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #39 Dato: 17 August , 2013, 21:59 »
Halløjsa alle sammen.

Igår var det min vejedag. Og nu har jeg sørme befriet mig selv for et kilo mere. Ialt er det så nu 3,5 kilo på 3 uger.
Mit humør og energi nivau er bare røget i top, så det gør det så megte lettere at holde fokus på kost og komme ud futte en tur eller to hver dag.
Skal lige hilse og sige at grillet kyllesteg i weber, med nyplukkede krydderurter og citronbåde, og tilhørende grilspyd med grønsager tager kegler hos familien, nam nam.
Vitello tonnato (kalvekød med tunsovs) med rucola, cherrytomater, ristede pinjekerne og parmasanflager, vendt i olie/eddikedressing bestemt heller ikke er røget på bordet for sidste gang.
gulerodskage med smørcreme er også stadig et hit, og så er der blendet frosne frugter, med græskyoghurt, som udgør det for soft-ice efter aftensmaden, mums /o
Her til aften fik vi pizza og det var da af en kunst at ballancere min del med alle de grønne dele over på bagepladen, men lækkert var det ihvertfald, og så suplerede jeg resten af grønsagsforbruget med tilhørende stor skrutfuld salat.

Hvad får i bikset sammen for tiden der bare går rent ind hos jer og familien, og hvordan går med humøret og badevægten?

Jeg er nu 1½ kilo fra at nå mit første delmål, og belønningen er en ny neglelak. Det har jeg ikke brugt i en halv menneskealder, så må indrømme jeg bliver mindet om mit resultat hele dagen, hvergang jeg glor på fingerne, og det motivere lige liiiiidt mere ;)

Håber i får en herlig weekend allesammen :)

Moskusænder

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 18 August , 2013, 09:49 »
Tillykke Janni, det er flot at der er så fine fremskridt. Jeg er også fint med. Har tabt mig 3 kg på tre uger, så det må jeg være tilfreds med. Lyder ekstremt lækkert, med al den gode mad. Vi får en masse salater, med en eller anden form for kød til. Jeg dyrker det meste selv ude i haven. Det smager ekstra lækkert, når råvarer er helt friske og har fået lov til at modne.  :D
Så til det kaloriefyldte, det skal der også være noget af. Jeg laver en mayonnaise af æggeblommer fra hønsene. Mayonnaisen kan holde 5 dage og man kan nemt bygge videre på den ved at tilsætte hakket estragon og en meljævning og varme op under piskning. Wuptii, så er der bearnaise sauce.
Der er ikke særlig meget slankekur over det, men det er kun en gang om ugen at jeg skejer ud.  ::)
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #41 Dato: 18 August , 2013, 12:22 »
Lyder lækkert Tina, og tillykke med det smidte, det er super flot gået /o

Jeg må så indrømme at til min votello tonnato er der anvendt hjemme rørt mayonaise og her er der bestemt heller ikke sparet  på mængden, for det er trods alt sovsen der holder retten oppe. Ja indrømmet jeg spiste det 4 gange. 2x aften og 2 x  frokst, jeg kan bare ikke lade det være. Jeg har næsten ikke lavet retten siden jeg var ung og boede i Italien. Men nu fik jeg sådan en ustyrlig trang til det, som bare ikke kunne undertrykkes. Thomas var ved at besvime da jeg plumpede 2 kg. kalvefilet i kogende vand og fortalte vi skulle have kogt kalvekød med tunsovs. Men da han havde smagt resultatet var han også solgt til retten ;)
Her dyrker vi også så mange grønsager, kartofler, krydderurter og frugter som muligt.  Det er virklig en fornøjelse at lave mad med gode sager uden sprøjte -bras. Netop idag er dr lige lagt 6,5 kg. renset persille i fryseren og 3 kilo revet squash. I forvejen er der gevaldigt mange poser raberber i triller og det hele bugner jo lige nu så det er da rart vi ikke lider nød til vinter. Jeg er spændt på vores kål, det har jeg nemlig aldrig dyrket før, men det var nu mest for at fjerne havde lidt godt til vinter. Vi har sået grønkål, rosenkål,blomkål, hviskål og rødkål. så nu må vi se hvordan det går med vinter opbevaringen.
Vi er ved at drukne rødbeder, så det må jeg huske ikke at lave så mange af næste år. Det er slemt når folk dårligt er kommet ud af bilen før de siger nej tak til rødbeder :o ::)
majsne er vist også ved at se modne ud, så jeg håber at der komme lidt varme til det sidte, og så står den på grillet majs, mums.
For første gang har jeg fået snitterne i en vinplante og figner så jeg er lidt spændt på om der sker lidt der, men bliver da lidt i tvivl om vin skal ind til vinter? Jeg overvejede nemlig at få en kæmpe krukke og tage den ind foran terassedøren, som deko, men gad vide om det går? Har du erfaring på området?

Jeg synes det er vildt så mange tomater der er i år, men jo lækkert til alt muligt. særligt må jeg indrømme og bagte tomater med olie, balsamico, honning salt/peber og lidt krydderurter går rent hjem som tilbehør. Er der noget tilbage til dagen efter smager de lækkert i bulgursalat og hvidløgsmarinerede grønne bønner.

Moskusænder

Offline TosseTina

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 19 August , 2013, 14:39 »
Hej Janni.
Jeg har en vinplante. Da vi byggede udestue, fik jeg den ide, at der skulle levnes et hul i gulvet, som vinen kunne plantes i. Den fik vand det første år, men siden har den selv trukket vand op, fra den anden side af fundamentet. Så den står inde både vinter og sommer. Men jeg ved at der er mange som har vin til at stå i jorden ude.
Kålplanterne skal du huske at dække over med net pga sommerfuglelarver, hvis der skal blive noget til overs til hønsene.  :D
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #43 Dato: 05 ſeptember , 2013, 12:42 »
Tid til (forsinket) update.
Jeg nåede desværre ikke helt målet med at smide 5 kilo på 5 uger inden ferien til Jesperhus. Jeg undskylder mig med alt det lækre mad og syndige overdådige kagebord til forumsdagen weekenden inden var skyld i jeg manglede de sidste 300gr. Men det var skisme det værd, nam nam ;)

Nu er vi så vendt hjem efter en kanon skøn tur, men jeg er da noget nervøs for hvor meget jeg bliver straffet imorgen (vejedag) efter pizza-buffen med ta`selv isbar. Hjemdagen burger/fritter på cafeteriet hjem og pizza med hjem til aften(igen) det hele er naturligvis skyllet ned i stor fadbamse serveret lige så lækker som den skal være i stor smuk ølglas så kold det perlede ned af den- Hvad kan da ellers ellers være skønnere efter en super dejlig dag hvor ALT er prøvet af af aktiviteter :o :P
Nå men det er nydt og og nu skruer jeg så bissen på igen, nu vil jeg saft susme ned på første delmål inden næste fredag 8 dag.

Hvordan er det gået for i andre der også har været godt igang og mega standhaftige holder i ved eller er der sneget lidt upser med ind?

Moskusænder

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #44 Dato: 05 ſeptember , 2013, 13:19 »
http://gentofte.lokalavisen.dk/praestetanker-puritanismens-genkomst-/20130901/artikler/709019963/1048
Husk nu at livet er andet end den rigtige vægt. ;-)
Dejligt at høre, at I har haft en dejlig ferie.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)