Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt kostprogram  (Læst 4053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Nyt kostprogram
« Svar #45 Dato: 05 ſeptember , 2013, 16:02 »
Tak for linket og påmindelsen /o
Upser er jo alle de fejl vi lære af hele livet, og livet må da være surt/slut hvis ikke der er plads til reflektion. Dårlig samvittighed må så være erkendelsen om begået fejl og ingen intention om at rette op sine upser, men en accept. Blot min fortolkning :angel:
Som der står i min tekst har jeg karaktersvaghed nok til at nyde livet. Blot elsker jeg at nå de mål jeg sætter mig livet. Mit primær mål med diæten var at få ny energi og overskud, og holde mig rask. Et ekstra plus er vægttabet.
Jeg eeeelsker sjove oplevelser/aktiviter, dejligt selvskab og lækker mad. Jeg mangler bestemt ingenting på min diæt, her er plads til desserter og flødesovs, forskellen er bare sammensætningen/mængden af måltiderne. Sukker er erstattet med sødemiddel og fadbamser udskiftet med ligth sodavand. Ved festlig lejlighed snupper jeg hvad der byder sig og nyder det fuld ud ;)
Der må jo gerne være forskel på hverdag og fest. Jeg smutter jo heller ikke i gallakjolen når turen går til Netto, eller muger ud i stiletter ;)

Hvad folk putter i munden eller gør for deres egen sundhed er deres helt egen sag. Jeg får skam heller ikke dårlig samvittighed over nogen kan løbe en maraton dagligt og jeg kun kan lunte 1 km. Jeg nyder jeg kan gøre noget aktivt for min egen sundhed, så jeg forhåbentligt bliver en frisk tudsegammel dame, der har styrke og energi til at suse rundt med børnebørn. Ja medbestemmelse er lige mig, men jeg må nøjes med at styre min egen sundhed og lykke resten overlades til til en med større indflydelse  :angel:
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #46 Dato: 05 ſeptember , 2013, 21:07 »
Janni du er stadig foran mig. Jeg har nu smidt 4 kg. Synes vi skal være glade for de fine resultater og nyde at se sundheden blomstre.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #47 Dato: 05 ſeptember , 2013, 21:35 »
Sejt Tina minus 4 kilo er dælme flot.  /o
Ja det bedste ved det hele er virklig sundheden, energien og følelsen af gøre noget godt for sig selv og familien. Det giver en følelse af at passe ekstra godt på hinanden så vi kan holde i laaaaang tid.

Vi alle herhjemme er bare super overrasket over så mange sjove aktiviter der var i Jesperhus, og vi har virklig nydt det. Nu har vi så besluttet at vi i stedet for at putte penge i et kort til motionscenter vil vi skiftets til hver anden dag en voksen laver mad og den anden går eller løber en tur. Når vi har gennemført ruten må vi smide en tyver i en sparegrisen. Istedet for klippekort skal pengene gå til en tur mere næste år. Ungerne må smide en tokrone i hvis de har været helt sukkerfri hele dagen og drukket vand/mælk- ingen juice/saft. Så nu går der lidt sport i at få knaldet mønter i feriegrisen og imens trives vi alle ;D

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"