Lyder lækkert Tina, og tillykke med det smidte, det er super flot gået

Jeg må så indrømme at til min votello tonnato er der anvendt hjemme rørt mayonaise og her er der bestemt heller ikke sparet på mængden, for det er trods alt sovsen der holder retten oppe. Ja indrømmet jeg spiste det 4 gange. 2x aften og 2 x frokst, jeg kan bare ikke lade det være. Jeg har næsten ikke lavet retten siden jeg var ung og boede i Italien. Men nu fik jeg sådan en ustyrlig trang til det, som bare ikke kunne undertrykkes. Thomas var ved at besvime da jeg plumpede 2 kg. kalvefilet i kogende vand og fortalte vi skulle have kogt kalvekød med tunsovs. Men da han havde smagt resultatet var han også solgt til retten

Her dyrker vi også så mange grønsager, kartofler, krydderurter og frugter som muligt. Det er virklig en fornøjelse at lave mad med gode sager uden sprøjte -bras. Netop idag er dr lige lagt 6,5 kg. renset persille i fryseren og 3 kilo revet squash. I forvejen er der gevaldigt mange poser raberber i triller og det hele bugner jo lige nu så det er da rart vi ikke lider nød til vinter. Jeg er spændt på vores kål, det har jeg nemlig aldrig dyrket før, men det var nu mest for at fjerne havde lidt godt til vinter. Vi har sået grønkål, rosenkål,blomkål, hviskål og rødkål. så nu må vi se hvordan det går med vinter opbevaringen.
Vi er ved at drukne rødbeder, så det må jeg huske ikke at lave så mange af næste år. Det er slemt når folk dårligt er kommet ud af bilen før de siger nej tak til rødbeder

majsne er vist også ved at se modne ud, så jeg håber at der komme lidt varme til det sidte, og så står den på grillet majs, mums.
For første gang har jeg fået snitterne i en vinplante og figner så jeg er lidt spændt på om der sker lidt der, men bliver da lidt i tvivl om vin skal ind til vinter? Jeg overvejede nemlig at få en kæmpe krukke og tage den ind foran terassedøren, som deko, men gad vide om det går? Har du erfaring på området?
Jeg synes det er vildt så mange tomater der er i år, men jo lækkert til alt muligt. særligt må jeg indrømme og bagte tomater med olie, balsamico, honning salt/peber og lidt krydderurter går rent hjem som tilbehør. Er der noget tilbage til dagen efter smager de lækkert i bulgursalat og hvidløgsmarinerede grønne bønner.