Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværghøns og børn  (Læst 8110 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Dværghøns og børn
« Svar #60 Dato: 03 Marts , 2009, 22:04 »
Ditte Nej kan godt se at det slet ikke er silker du bryder dig om ;) OG mange tak, Yazmin har selv fodret dem her til aften, og det gik rigtig fin, og de er rimelig nemme at fange, omend de ikke syntes det er det allerfedeste at sidde i arm :)

Men har lige et spørgsmål, de to små høner sidder det meste af tiden inde i deres soveværelse som er helt mørkt, nu kom de godt nok fra et meget mørkt sted, men jeg troede da de ville blive glade for dagslyset, men de ligger bare og putter sig i halmen (har ikke fået sat pind op derinde, det er ikke så stort, så ind til videre er der bare en tyk halmmadrads til dem) Er de måske bange for lyset???

Den lille Prins Azul er meget ude, men han skal jo også vise sig over for Caruso, så de spankulerer begge frem og tilbage på hver sin side af hegnet det meste af dagen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Liv

• Bruger
« Svar #61 Dato: 04 Marts , 2009, 12:34 »
Hmm, nu kører der vidst virkelig to tråde i én. Jeg skriver videre med Lisbeth P over pb, så den ikke forstyrrer fortællingen om dværghønsene, som forøvrigt i farven ligner mine afdøde dværgwyandotter på en prik, det er en fantastisk flot farve efter min mening!!! Hjertlig tillykke med dem!!!!  <I

@ Frk.olsen
Det var netop derfor, at jeg skrev aflivet i stedet for slagtet. Aflivet forbinder jeg med syge dyr og slagning med spiselige dyr, men jeg kan godt se at formuleringen er lidt finurlig  :D
Venlig hilsen
Liv

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #62 Dato: 04 Marts , 2009, 12:39 »
Jeg tror de lige skal finde deres små hønsefødder og lære det nye sted at kende. Men okay, kochiner blir skruk for et godt ord ;D
måske vil de bare ikke lade chancen for et godt hjem til kyllerne gå fra sig
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 04 Marts , 2009, 13:55 »
LIV: hvilken farve betegnede du dine wyandotter med? jeg er sq lidt i tvivl om de her er gule eller røde. De er købt for at være gule, men han havde både sorte, hvide og gule gående i en pærevælling og ved ikke lige helt hvor meget styr der var på det med avlsdyrene....

I øvrigt så LARMER den lille Azul helt vildt, hold da kæft han er glad for at høre sig selv ;) Godt vi ikke bor i Roskilde ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 04 Marts , 2009, 14:20 »

I øvrigt så LARMER den lille Azul helt vildt, hold da kæft han er glad for at høre sig selv ;) Godt vi ikke bor i Roskilde ;)

Nu passer du lige på at det ikke også breder sig til landet
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #65 Dato: 04 Marts , 2009, 14:43 »
 <J
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 04 Marts , 2009, 16:10 »
De kan ikke lave et forbud på landet, det kan de jo ikke skaffe en begrundelse for ;)..

Iøvrigt, så tror jeg bare de skal falde til.. De første dage her forlod silkerne heller ikke huset :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 04 Marts , 2009, 18:06 »
<J
Det var en spøg nu du skrev at din hane galede meget
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Ramona

• Gæst
« Svar #68 Dato: 05 Marts , 2009, 18:07 »
Jeg er ening med Mikkel. Hønsene skal sikkert bare vænne sig til det nye sted, mine høns gik heller ikke ud før efter et par dage.
Nu hvor du siger at de kommer fra et sted hvor de ikke var ude, så er det sikkert endnu mere skræmmende for dem, det er jo ikke sikkert at de overhoved har set dagens lys.. Men det burde gå over efter et par dage...

Igen.. heldige pigebarn...