Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværghøns og børn  (Læst 8116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
Sv: Dværghøns og børn
« Svar #45 Dato: 02 Marts , 2009, 14:09 »
@ Lisbeth Pilkjær

Når nu Lisbeth Kristine bliver grøn i hovedet af, at spise alle dine hanekyllinger og ikke længere kan holde synet af hanekyllinger ud   <R ;), så vil vi da også gerne spise nogle af dem. Vi har jo ikke længere høns og kan kun holde høner det nye sted vi skal bo, så vi kan ikke producere kyllinger selv. Min mand cykler igennem Hundstup hver eneste dag på vej til og fra arbejde og vi bor kun få km væk fra dig, så du kan bare sige til (tigge tigge   <. <- <. <- fedte fedte)
Venlig hilsen
Liv

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 02 Marts , 2009, 14:16 »
Det er bare helt i orden Liv, jeg kan sagtens sprede dem lidt  ;D ;D, der bliver sikkert nok til alle.
hvor bor i da henne hernede? Er i glade for at være flyttet, eller er i flyttet endnu?
Knus Lisbeth

Offline Liv

• Bruger
« Svar #47 Dato: 02 Marts , 2009, 14:35 »
Det lyder rigtigt godt, det vil jeg glæde mig til!!!  ;D  ;D  ;D Vi nåede aldrig at spise nogle af vores egne kyllinger før de blev aflivet, hvilket jo nok var heldigt nok, når nu de ikke var raske!

Vi bor lige nu i et lejet hus i Øster Skerninge, men vi flytter til et rækkehus i Ollerup i midten af april. Så ingen af stederne er ret langt væk fra dig. Bor du i selve Hundstrup eller lidt udenfor?
Venlig hilsen
Liv

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #48 Dato: 02 Marts , 2009, 16:12 »
Så er Barbie, Ro og Prins Azul flyttet ind :)  tre søde små dværg kochiner. Gule skulle de være, men er det bare mig der syntes de ser lidt røde ud? Nå men Det var nu også lidt af et sted vi var ude at hente dem, hold da kæft, jeg troede jeg var et rodehoved :) Fjerkræ over alt i en pærevælling, der var også paduaner og jeg troede faktisk dde ville tiltale Yazmin men hun havde altså besluttet sig hjemmefra, det skulle være små gule. og hun fangede dem selv. de to høner er enten nær æglægning eller måske allerede igang, hanen er lidt ældre, men jeg skulle jo være sikker på at han duede til noget, for det kunne da være hyggeligt om der kunne komme små kyller ud af dem også her til sommer :)
Men for søren da jeg føler mig måske lidt som en frelsende engel for de tre små her, for de gik i et meget mørkt lille aflukke med MANGE andre høns. har egentlig ingen fornemmelse af om de alle kunne komme ud.  Men nu har de det ihvertfald godt.

Der er også lige et billede af en Caruso som pludselig fandt ud af at han var nød til at mane sig lidt op;) nu var han jo ikke ene hane mere, så han og lille Prins Azul har travet, skrabet og pustet fjer på hver sin side af indhegningen de sidste par timer :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #49 Dato: 02 Marts , 2009, 16:18 »
De ser fine og søde ud, Wanda, og Yazmin ser bare så stolt ud. Dejlig unge  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 02 Marts , 2009, 16:35 »
Ja hun er da dejlig, og hun klarer både nye høns, skarlagensfeber, snot og halsbetændelse i stor stil :) men ligenu trækker sofa og Askepot på TV vist mest :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 02 Marts , 2009, 16:39 »
Pilkjær lad bare Liv få hanekyllingerne, vi har jo selv :) jeg synes bare det var en skam at smide dem i skraldespanden. Men når hun bliver grøn i hovedet af at spise dem kan du sende nogle herned også :)
Det er jo synd for Liv hun ingen høns har så en død eller vel bedre end ingenting. ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #52 Dato: 02 Marts , 2009, 16:47 »
Heldige pigebarn!
Gid min mor ville købe dværg kochiner til mig ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 02 Marts , 2009, 18:51 »
Aj Wanda, hvor ser hun allerede superglad ud - hun er da en lækker unge......og sej :D Tillykke med de nye fjerkræ  <L
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 02 Marts , 2009, 21:55 »
Tak for de pæne kommentarer ;) Og ja hun er da en lille charmetrold min lille Yazmin, og hun er meget glad for sine høns :)

Johanne, giv mig din mors telefon nummer, så skaljeg ringe og fortælle hende hvordan man gør ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 02 Marts , 2009, 22:04 »
Det lyder rigtigt godt, det vil jeg glæde mig til!!!  ;D  ;D  ;D Vi nåede aldrig at spise nogle af vores egne kyllinger før de blev aflivet, hvilket jo nok var heldigt nok, når nu de ikke var raske!

Vi bor lige nu i et lejet hus i Øster Skerninge, men vi flytter til et rækkehus i Ollerup i midten af april. Så ingen af stederne er ret langt væk fra dig. Bor du i selve Hundstrup eller lidt udenfor?

Vi bor i selve Hundstrup, lige ved siden af kroen  ;)
er det de nye rækkehuse i Ollerup i flytter ind i? De ser ret lækre ud  :)

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #56 Dato: 03 Marts , 2009, 15:20 »
Vi nåede aldrig at spise nogle af vores egne kyllinger før de blev aflivet...

??? Spise levende kyllinger??? Ny form for sushi??? 

:D - Sorry kunne ikke lade være ;)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 03 Marts , 2009, 15:59 »
LOOOOL godt observereet :) Men de bliver plukket eller spist levende kommer jo nok ud på et ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 03 Marts , 2009, 18:08 »

S         S
  TØS     HØNS
    D         D
               E           :-*
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Ramona

• Gæst
« Svar #59 Dato: 03 Marts , 2009, 19:39 »
Super heldig lille pige du har dig der :)  :)

Har ikke selv så meget forstand på høns, andre end min yndlingsrace (Det er i HVERT FALD IKKE silker :-)
Men det ser da ud som om at de der høns er meget fornuftige, så dem skal hun nok blive glad for......
Held og Lykke med det hele