Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværghøns og børn  (Læst 8118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Dværghøns og børn
« Svar #30 Dato: 26 Februar , 2009, 21:33 »
Syntes du skal tage dværg kochin :D.. De er dejlige, og dem vil din datter elske over alt på jorden!! :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #31 Dato: 26 Februar , 2009, 21:35 »
Ha ha ha, dræber silker!  ;D Pas på de går efter struben :o
De er da nuttede, men du kan da sikkert finde en anden sød race til hende du kan holde ud at se på.

Toppede hollændere, der er også sultan og paduaner. Hvad med dværg sumatra? De er rigtigt flotte.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #32 Dato: 26 Februar , 2009, 21:38 »
Enig Mikkel, dværg kochin! De store kochiner har ikke halvt så meget charme som de små plyshøns. Jeg elsker bare synet af de små, synd de lægger sådan nogle små tossede æg.

Når jeg blir en gammel dame vil jeg ha dværg kochin i alle mulige farver. Indtil da vil jeg prøve noget andet ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 26 Februar , 2009, 21:43 »
Syntes ikke at deres æg er mså :D.. Her har de været på omkring 35-45 gram :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #34 Dato: 27 Februar , 2009, 06:58 »
Silkehøns skal mødes ikke ses.

Jeg har også haft et "skævt" forhold til silkehøns. Hvad er en høne uden rigtige fjer  ???  MEN jeg har fuldstændig ændret holdning. Har ikke kunne sove i nat for jeg skal ud og hente silkehøns ;D

De har nogle fine egenskaber og er fantastiske til børn fordi de er så rolig,- de siger den skønne lyd som blandt andre orpingtonner siger og så er de nemme at have.

Jeg tror du skal gå efter en race som er avlet tamme, dvs igen juglehøns, landrace eller nogle af de "orginale" racer. Derimod vil wyandotter og orpingtonner i dværg være gode, men jeg tror det er vigtigt at i selv kommer til at præge dem, altså starte med kyllinger eller rugeæg.

Prøv at møde nogle silkehøns,- før du skuffer din datter  ;)
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #35 Dato: 27 Februar , 2009, 07:19 »
Hey Helle

Jeg HAR haft en silkehøne, de ER grimme :)  Jeg heller pt til fire racer, orper, wyandotter, toppede hollænder og brahma :) Og min datter kunne nu også li de andre racer, faktisk var det kun nøgenhals hun protesterede højlydt over ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 27 Februar , 2009, 20:43 »
Selvfølgelig skal din datter da have dværgkochin - lyt til Mikkel og Johanne  :D De er simpelthen så nemme at gøre tamme, flyver og flakser ikke forvirret rundt og så er de noget af det hyggeligste, når de sådan trisser rundt. Mine høns forsøger hellere at gemme sig under hinanden end at hakke ud efter mig, hvis jeg skal have fat i dem. Pokkers I bor så langt væk ellers var I hjerteligt velkommen til at komme forbi og opleve dem "live"  <C

Syn's forøvrigt heller ikke, at deres æg er så små - her vejer de 39-45 gram  :)

DVÆRGKOCHIN  <. DVÆRGKOCHIN  <. DVÆRGKOCHIN
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 27 Februar , 2009, 21:51 »
HAr lige læst om dem i min lille hønsebog, og de er da ganske søde at se på, men så skal det være den friserede udgave, det er da en lille pufbold at se på, nogen der har dem og i hvilke farver kan de fåes, er det de samme som den ufriserede?. OG er der nogen der har billeder af alle farverne?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #38 Dato: 28 Februar , 2009, 14:04 »
Vil altså have høns med rigtige fjer :)
HAr lige læst om dem i min lille hønsebog, og de er da ganske søde at se på, men så skal det være den friserede udgave
Disse to udsagn passer, efter min mening, ualmindeligt dårligt sammen, undskyld jeg siger det.
Disse såkaldt "friserede" (dvs. krøllede eller uglede) fjer adskiller sig alene fra almindelige fjer ved det, at de buer opad og væk fra hønen. Den absolut eneste fordel, jeg kan se ved det er, at det (ifølge nogen) ser sjovt eller flot ud.
Til gengæld er det nemt for mig at forudse en række ulemper:
  • Fjerdragten beskytter dårligt mod blæst
  • Fjerdragten beskyllter dårligt mod regn
  • Fjerdragten poser ud til alle sider, så den nemt bliver slidt
  • Fjerdragten poser ud til alle sider, så den nemt bliver beskidt

Jeg beklager meget, at jeg er en lyseslukker.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 28 Februar , 2009, 14:29 »
Disse to udsagn passer, efter min mening, ualmindeligt dårligt sammen, undskyld jeg siger det.

Jeg beklager meget, at jeg er en lyseslukker.

Ja ja det er jo ikke første gang så vel Magnus ;) Men din mening om min mening er mig egentlig total irrelevant, jeg har den mening at jeg syntes silker er grimme, men den lille friserede kochin er nuttet, længere er den ikke, og så kan det da godt være der er en masse ulemper, men jeg mener nu stadig det samme.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #40 Dato: 28 Februar , 2009, 14:31 »
Silkehøns skal mødes ikke ses.

Jeg har også haft et "skævt" forhold til silkehøns. Hvad er en høne uden rigtige fjer  ???  MEN jeg har fuldstændig ændret holdning. Har ikke kunne sove i nat for jeg skal ud og hente silkehøns ;D

De har nogle fine egenskaber og er fantastiske til børn fordi de er så rolig,- de siger den skønne lyd som blandt andre orpingtonner siger og så er de nemme at have.
Prøv at møde nogle silkehøns,- før du skuffer din datter  ;)

Helle: Vi fornuftige hønseholdere må bare se i øjnene at der er ignoranter, der ikke kan se det helt fantastiske i silkerne ;)
Et argument de dog ikke kan skyde ned er dog, at silkerne har klart den pæneste røv (ups, må man skrive det). En dejlig dunet én :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 28 Februar , 2009, 14:42 »
Stinne LOOOOL Det vil jeg slet ikke argumentere imod ;) Men vil nu også hellere have et kønt hoved end en nuttet røv ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 28 Februar , 2009, 18:18 »
 <H <H <H

@ Wanda: Om du vælger den ene eller den anden slags.....det er vel smag og behag. Og smag kan ikke diskuteres......siger nogen  :) Rent temperamentmæssigt er der vel ikke forskel på de dunede og de friserede dværgkochin.

Held og lykke med jagten  <C
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #43 Dato: 28 Februar , 2009, 19:12 »
Jeg har altid været helt vild med de små silker og endte da også med 6 styk af dem. Men jeg må sige, at de har skuffet lidt! De er stadig søde at se på, selv om de er blevet større, men de har fået nogle enormt lange halse, som jeg ikke er så vild med. Men værst er det, at jeg synes, de mangler lidt personlighed! Mine landhøns er meget mere personlige - og tamme - end silkerne. Om det skyldes at de vist bliver lidt kuet af landhønsene ved jeg ikke, men der ryger nok lidt pjuskedehoveder her i foråret...
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 28 Februar , 2009, 20:17 »
Ved ikke hvor du kan få dem. Mener jeg havde sådan en lille friseret da jeg var lille, men dem vi fik dem fra har ikke længere høns :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.