Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hanegal slut i Roskilde?  (Læst 47066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #75 Dato: 04 Marts , 2009, 11:55 »
Jeg har  mailet lidt frem og tilbage med Andreas, og han har ansøgt om dispensation til sin hane.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #76 Dato: 04 Marts , 2009, 11:59 »
Fandt det også på TV2 region Lorry...
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=02-03-2009&cID=1&vId=471959

Hæ det lykkedes mig at linke.. Tror jeg nok  ;)

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #77 Dato: 04 Marts , 2009, 12:31 »
Hvor er det dog sørgeligt, som tingene er begyndt at udvikle sig :( Tænk at sådan en sag skal ramme uskyldige på dén måde :( Jeg håber virkelig at det kommer op til overvejelse igen, når politikerne ser hvor stor reaktionen er ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #78 Dato: 05 Marts , 2009, 07:15 »
Henvendelse til miljøudvalget fra forum.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #79 Dato: 05 Marts , 2009, 07:38 »
Super brev Finn ! Man kan dog se at du blev lidt sur en gang imellem. Jeg håber det hjælper !

Jeg bliver harm når en komunal bestyrelse trækker mærkelige og urimelige beslutninger ned over hovedet på borgerne. Nogen gange tror jeg de glemmer at de er til for borgerne og ikke omvendt !
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Cirkeline Kyndesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
  • begynder kylling...
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #80 Dato: 05 Marts , 2009, 08:01 »
Det er utroligt at vi ikke har overskud til andre mennesker. Vi kan måske lærer af det at det er vigtigt at have overskud og et smil på læben. Tag den med ro og send bondemanden i traktoren et stort smil i stedet for en finger. Jeg er for nogle år siden flyttet til sverige og her er pulsen en helt anden. Man lægger sine varer på båndet en og en med stregkoden den rigtige vej og kassedamen bekymrer sig når men ikke har været der i lægnere tid. Man trækker ind til siden når andre har lidt mere travlt det er ganske almindelig høflighed og jeg tror at vi alle kan lære af det.
Jeg håber at der sker noget godt for alle hønsehold i DK det kan jo ikke være rigtigt at man ikke kan have haner.

Held og lykke.
NB: Hvis at går galt så tag over sundet her har vi plads til alle.

Cirkeline
0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #81 Dato: 05 Marts , 2009, 16:32 »
Man kan dog se at du blev lidt sur en gang imellem.

Det er jydegenet der slår igennem der :D


Jeg skal lige huske at sige tak for input fra forskellige.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Katrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #82 Dato: 05 Marts , 2009, 17:17 »
Jeg har også haft pennen fremme og skrevet til folketinget for at vise at der er frustrerede borgere i Roskilde. :P

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #83 Dato: 10 Marts , 2009, 06:37 »
Jeg har haft fat i Jørn Christensen, som er suppleant til bestyrelsen i Landsforeningen af Landsbyforeninger, (med den herlige forkortelse LAL). Jørn er nemlig bosiddende i Roskilde kommune og fatter heller ikke en brik af dette her haneforbud. Så han vil tage det med bestyrelsen.
http://www.lal.dk/nyheder/hanegal/#more-970
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #84 Dato: 10 Marts , 2009, 16:57 »
Og en artikel på side 2 i JyllandsPosten, som kan ses (men ikke læses her)
http://eavis.jp.dk/index.php?alias=DK-JP&s=3816&p=94168

Ikke så meget nyt i selve sagen, men vist en af de første gange en af dem der stemte for forbuddet udtaler sig... Jeg citerer

Lars Berg Olesen (V) sidder selv i Teknik- og Miljøudvalget. Han stemte for forbuddet. "Denne sag er efterhånden kørt op til, at verdensøkonomien afhænger af hanerne i Roskilde. Jeg har fuld forståelse for, at det er ærgerligt for borgere med hønsehold, at de ikke længere må have en hane, men der er også naboerne at tage hensyn til," siger han.

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #85 Dato: 10 Marts , 2009, 21:23 »
TV2lorry bragte også et indslag i dag.

tv2lorry
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Katrine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #86 Dato: 12 Marts , 2009, 16:40 »
Undersøgelse af lokalavis Fjordbyerne viser at 80 % procent af læserne er for haner i Roskilde byområder.

Der er også et indlæg fra Landsforeningen af Landsbyforeninger, som er meget forundret over politikkerne i Roskilde laver så bredt et forbud, som også rammer små landsbyer i Roskilde kommune.

http://www.fjordbyerne.dk/Ebook/roskilde/week11_09/flash.html#/2/

http://www.fjordbyerne.dk/Ebook/roskilde/week11_09/flash.html#/38/


Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #87 Dato: 18 Marts , 2009, 16:19 »
Mere fra Fjordbyerne. De "kære" politikere demonstrer da en totalt mangel på respekt for hønseavlerne...

http://www.fjordbyerne.dk/roskilde/articles/read_this_article.asp?pageId=13&id=1984
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #88 Dato: 20 Marts , 2009, 17:04 »
Ekstra chance for hanerne

Roskilde Kommune udskyder de nye regler for hønsehold

http://roskilde.lokalavisen.dk/article/20090320/ARTIKLER/537643872
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: hanegal slut i Roskilde?
« Svar #89 Dato: 20 Marts , 2009, 17:11 »
Ja, det ville jo være dejligt, hvis det det kunne udskydes så længe, at man var på den anden side af kommunevalget  ::)