Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke så hyggeligt....  (Læst 3298 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Ikke så hyggeligt....
« Dato: 09 Maj , 2013, 19:23 »
et emne, men lige nu er sgi ret sur.
Vi har nogle naboer, med 2 drenge på hhv. 11 og 13 år, som i de 10 år de har boet der, virkelig har drevet os til vanvid. Lige fra da drengene var gamle nok til at lege ude har det stået på råben og skrigen til langt ud på aftenen, som regel til omkring 22-23 tiden.
Fodbolde har vi haft i haven sådan cirka hver dag. De er selv bare gået herind og hentet, selvom haven er lukket helt af med hegn og hæk, alt 180 cm højt. Ikken en tanke for at vi evt. var i haven, nej de vader bare ind.
Så sidste år røg der et par gange en rude i drivhuset, den ene gang med et stykke træ der var kastet ind.
I dag har de så igen spillet fodbolde, og denne gang gik det ud over hønsene, bolden røg direkte ned i midten af hønsegården og hønsene fløj til højre og venstre, og så gik den ene ellers i selvsving og skreg vild op, ret lang tid.
Nu har de så lige gjort det engang til, 2. gang på 1½ time. Og så går de grinende rundt derinde, og jeg kan høre der bliver sagt: "det var godt vi ikke gik derind når de er hjemme".
Vi har måtte låse vores havelåge af, for at de ikke bare går herind, men vi har overhørt drengen sige at de vil kravle over en dag.
Vi har prøvet at snakke med forældrene, men de er fuldstændig tabt for omverdenen, og flipper helt ud. Nabomanden yndlings replik er: Nu har jeg altså været i politiet i mange år, så....."
De har en monster stor have og alligevel skal der spilles lige ved vores carport der stå i skellet, og der skal gang på gang tyres til bolden så den faktisk skal ca. 10 meter ind på vores grund for at ramme hønsegården.
Ja jeg er hys lige nu, og aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg kan jo ikke lukke hønsegården af for at de ikke skal ramme hønsene.
Undskyld min lange smøre, men man er vel øm over sine høns  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ikke så hyggeligt....
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2013, 19:32 »
Der stod jeg altså af, og det havde jeg nok gjort for længst..
Jeg ville i korte vendinger stå på deres dørtrin og bede dem holde deres rådne unger og deres fodbold på egen matrikkel.
Og så ville jeg tage manden i opløbet, og sige at, om han så har været ved politiet, siden politiet blev opfundet, så skal han stadig sørge for at hans unger ikke generer naboen
Jeg kan da blive helt sur på dine vegne..  :(

Man kan jo også komme til at punktere fodbolden hver gang den kommer over, så stopper det nok,, høns har jo meget skarpe næb  /o
« Senest Redigeret: 09 Maj , 2013, 23:48 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Ea

• Passiv bruger
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2013, 19:34 »
Det var da nogle yderst usympatiske naboer, du har  :o

Gad vide, hvordan de selv ville reagere, hvis det var omvendt?

Jeg sender et stort kram og de bedste tanker til dig  *b  din familie og dine høns -tror faktisk jeg ville se mig om efter et andet sted at bo, hvis jeg havde sådanne naboer...

Jeg kan sørme godt forstå, at du er frustreret og ked af det naboskab
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2013, 19:55 »
Jeg sidder og er helt lamslået  :o
Sikke da nogle usympatiske naboer du har  /d
Det at manden åbenbart mener han har mere ret til at være grov fordi han er en  :police: gør ham dælme ikke mere elskelig i mine øjne.
Du får lige en  *b herfra.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2013, 20:01 »
Forbyd børn. Nej spøg til side.

Sikke nogle møgunger, hvad gør de så ikke, når I ikke er hjemme ??
« Senest Redigeret: 09 Maj , 2013, 20:03 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2013, 21:40 »
Man kan jo også komme til at punktere fodbolden hver gang den kommer over, så stopper det nok,, høns har jo meget skarpe næb  /o
Vi har skam præsteret at punkterer et par bolde, hvorefter de gik ind i vores carport og rodede vores affaldssække igennem, for at finde bolden. Men altså hvis de vil rode i vores haveaffald skal de da være velkomne, hver sin fornøjelse  :o
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2013, 21:40 »
Må jeg foreslå at I invisterer i et stødhegn og en meget, meget kraftig strømgiver? <B

Kan du overdække hønsegården med net i øvrigt? Det koster ikke alverden og giver også god tryghed mth. rovfugle. Et overdækningsnet kan købes hos fx www.wulco.dk eller www.strandbynet.dk.

Jeg er derudover helt enig med Ina. Det er ikke rimeligt, at I skal finde jer i, at naboen går ind på jeres grund hele tiden, generer jer og jeres dyr. Uforskammet altså. /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2013, 22:24 »
Hold da op hvor træls en familie, stakkel jer.  *t

Jeg tror jeg kunne finde på at smøre bolden ind i lort, og sende den retur, hver eneste gang det skete. Mon ikke knægtene ville blive pænt trætte af at få den retur efterhånden.
Sikke en slapsvans til far, der ikke engang vil påtage sig sine egne børns opdragelse, og lære ungerne respekt for deres medmennesker og omverden.
Jeg er ihvertfaldt glad for han ikke er strisser længere, for unge rødder er der efterhånden rigeligt af, som politiet i forvejen lukker øjnene for, men hvis de lære hjemmefra at dårlig/ingen respekt for omverden er der vel ikke noget at sige til politiet har en smule svært ved at sætte sig i respekt. :o

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #8 Dato: 09 Maj , 2013, 23:08 »
Nabomanden yndlings replik er: Nu har jeg altså været i politiet i mange år, så....."

Det fremgår ikke klart om naboen fortsat er 'i politiet', men hvis han er, har han noget af et problem.
Han er nødt til at tage stilling til, om han vil få styr på sine møgunger, eller finde sig et nyt job.

Og det synes jeg at du skal fortælle ham, ansigt til ansigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Vad

• Bruger
    • Vovseriet
« Svar #9 Dato: 10 Maj , 2013, 07:05 »
ØV at nogle mennesker kan være så besværlige, og slippe godt fra det  >:(
Når i nu har forsøgt ad den diplomatiske vej, så tror jeg at jeg ville punktere alle de bolde der ryger over hegnet, og sende dem retur samme vej med det samme. Så må de da på et tidspunkt blive trætte....
En lækker blandet flok fjer bestående af Maran, Wyandot, Araucana, Silke og en blanding af det hele. Hanen er Maran/Araucana.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 Maj , 2013, 08:50 »
Mange tak for jeres opbakning, nogle gange er vi altså ved at tro det er os der bare er sippede mht. de unger. Metoden er fremover at ALLE bolde bliver punkteret  /o så må vi ta´den derfra når så moderen kommer trækkende med faderen for at få opklaret hvor bolden er  :police:
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 10 Maj , 2013, 08:57 »
Var det ikke en god ide at kaste den punkterede bold/bolde tilbage til naboen, som Ann foreslår - så undgår I, at ungerne kommer ind til jer og leder og måske fiser det også ind i bøtten på både unger og forældre, at den adfærd ikke er acceptabel.

For hulan da hvor må det være forfærdeligt at have sådanne naboer - jeg har virkelig ondt af jer
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lone D.

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 10 Maj , 2013, 09:09 »
Sikke nogen irriterende naboer! Har de ikke andre naboer, som bliver generet ligesom jer, som I kan alliere jer med? Måske gør det større indtryk, hvis der står en hel flok sure naboer på deres dørtrin?
Mvh Lone

0.1 gul Orpington
0.2 blå Orpington
0.3 lys Sussex
0.1 labradorblanding

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 10 Maj , 2013, 09:26 »
Sikke nogen irriterende naboer! Har de ikke andre naboer, som bliver generet ligesom jer, som I kan alliere jer med? Måske gør det større indtryk, hvis der står en hel flok sure naboer på deres dørtrin?
Desværre er vi de eneste deres have støder helt op til, de andre har de en ret bred indkørsel ind til. Så vi er faktisk alene om deres evindelige boldspil og hvad de ellers finder på  :(
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 10 Maj , 2013, 11:28 »
Øv ja naboer er ikke altid det bedste i verden :( Synes bestemt ikke I er sippede, og når de bare vader ind på jeres grund, er det vel ikke lovligt? Kender I ikke en der kan låne jer et overvågnings kamera, så I kan få syn for sagen, hvad de går og laver når I ikke er hjemme, og derved have beviser til den lidt afstumpede fader...
Og den med lort på bolden, den er sgu god :D
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat