Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke så hyggeligt....  (Læst 3299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

• Passiv bruger
Sv: Ikke så hyggeligt....
« Svar #30 Dato: 12 Maj , 2013, 23:38 »
Uha kan virkelig godt forstå dine frustationer over de unger men også forældrene. Og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg selv ville have gjort hvis jeg stod i den situation, men ved hvad jeg som forældre ville gøre hvis nogen kom og fortalte min søn havde opført sig sådan, og det var en tak for oplysningen og jeg nok skulle tage hånd om sagen så det ikke ville gentage sig, for det kan man simpelthen ikke byde sine naboer eller generelt sine medmennesker, og det uanset hvilket erhverv man er i.

Dog synes jeg det forslag med overvågning lyder som en idé, så har du noget konkret du kan gå til politiet med.
Idéen med et stødapparat, kunne jeg sikkert også fristes til at afprøve, mon ikke man kan afrette dem på den måde, som man kan med dyr, bare med modsatte effekt, holde dem ude istedet for inde.

Og til den tid hvor de kommer i festalderen, ja så ville jeg ikke tøve et øjeblik med at ringe til politiet hver gang og melde dem for støj, for det kan nemlig straffes med bøde at spille musik, der er til væsentlig ulempe for de omkringboende, står der i Ordensbekendtgørelsen, udfra hvad jeg lige kan læse i et link.

Umiddelbart står du ganske godt stillet hvis man læser kapitel 2 og jeg har forstået det korrekt selvfølgelig. https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2113
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline gvd

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 13 Maj , 2013, 08:16 »
Hej! møj-forældre.... Måske børnene kan bearbejdes i positiv retning. Prøv at få et forhold til drengene. inviter dem ind på visit, til pandekager og kakaomælk, vis dem hønsene, fortæl om hvordan hønsene lever, hvad de spiser, hvordan man skal være i nærhed af hønsene, osv. Gi dem et forhold til Jer og Jeres høns, kunne så forestille mig, at der kommer lidt mere respekt, fra drengenes side, hvis de har et forhold til Jer og lidt indsigt i hønseliv. Ved godt det er irriterende pædagogisk, men tror på det :)

Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
1.2 små, ik særlig kønne, men søde hunde.
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 13 Maj , 2013, 08:57 »
God ide Gitta. Det lyder ikke til at forældrene er til at nå, men der er da håb for drengene endnu. Næste gang de spiller bold, så inviter dem ind til jer og få en god snak med dem og vis dem jeres høns. Børn er ikke født onde, men de finder hurtigt ud af at drille en sur nabo (set fra deres side) og det er da meget bedre at blive deres allierede og hvem ved måske er det i bund og grund et par søde drenge. Og de kunne måske bruges en dag som hønsesitter, hvis i skal være væk fra huset?
Nabokrig er ikke rart for nogen, så hellere sluge et par kameler og forsøge et godt naboskab, uden stødhegn og politianmeldelser.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 13 Maj , 2013, 10:01 »
Jeg gør det samme med byens "irriterende" unger ;) Jeg sætter dem i arbejde, med skovl og kost,  byder på saftevand og kager. Viser dem rugemaskinen, og de nyklækkede kyllinger, lader dem samle æg ind, og fodre, og som tak for hjælpen får de lidt æg med hjem. Pludselig er de ikke så irriterende mere ;)

De mest irriterende sætter jeg til at fordre gæssene, med den skrappe gase ;)
 (hi hi, nej det er selvfølgelig en joke)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.