Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke så hyggeligt....  (Læst 3300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
Sv: Ikke så hyggeligt....
« Svar #15 Dato: 10 Maj , 2013, 11:52 »
Der stod jeg altså af, og det havde jeg nok gjort for længst..
Jeg ville i korte vendinger stå på deres dørtrin og bede dem holde deres rådne unger og deres fodbold på egen matrikkel.
Og så ville jeg tage manden i opløbet, og sige at, om han så har været ved politiet, siden politiet blev opfundet, så skal han stadig sørge for at hans unger ikke generer naboen
Jeg kan da blive helt sur på dine vegne..  :(

Man kan jo også komme til at punktere fodbolden hver gang den kommer over, så stopper det nok,, høns har jo meget skarpe næb  /o

100% enig med Ina !!! Jeg ved at jeg havde sprunget en sikring for laaaaang tid siden !!
Punkter bolden hver gang og smid den tilbage over hegnet/hækken ! Når så de bliver træt af det og forældrene komme over, tror jeg at jeg ville få en blødning, for større idioter skal man da lede længe efter !!

Pyha... blir sku sur på jeres vegne !
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 10 Maj , 2013, 12:32 »
Hmm... Det er selvfølgelig en super træls situation. Men at punktere boldene eller anden sanktion er da ikke løsningen...

Det bedste vil da vel være at tage en snak med naboerne om at det generer jer at der sparkes bolde over i jeres have og at drengene uanmeldt henter disse.

Der må da kunne findes en mindelig løsning.

Da jeg var dreng, stod nabokonen på lur og sprang frem og tog vores bold, hvis vi kom til at skyde den ind til hende. Hvorefter hun piftede dem. Vi skød absolut ikke boldene ind til hende med vilje.

Dette resulterede bare i, at vi kaldte hende Mutterfit og vi satte tyggegummi på hendes dørgreb og lavede andre skarnsstreger... Så den eneste effekt det havde, at hun piftede vores bolde, var at konflikten eskalerede.

Det vil nok også ske i dit tilfælde?!

Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pigs likes it.... George Bernard Shaw
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 10 Maj , 2013, 12:41 »
@Søren Roager - Hun skriver jo netop at de har forsøgt at tale med forældrene, og hvordan de hvisker om dem osv osv... Hvad skal man så gøre ?? og når faderen ovnikøbet er/var politimand hvad skal man så stille op ??
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 10 Maj , 2013, 13:09 »
Ring til politiet.

Drengene har jo intet at lave hos jer og man må vel egentlig heller ikke bare sådan vade ind og gå rundt hos andre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 10 Maj , 2013, 13:21 »
@cmilton - Ja, det kunne jeg godt læse...

Men er det ikke et forsøg værd at prøve igen...

Man kunne f.eks. starte med: Vi kom da hvis helt forkert ind på hinanden... Vi ønsker kun et godt naboskab... Vi oplever at der gentagne gange skydes bolde indtil os og det generer os fordi... Er der noget vi kan gøre ved det i fællesskab?

Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline cmilton

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 10 Maj , 2013, 13:25 »
@cmilton - Ja, det kunne jeg godt læse...

Men er det ikke et forsøg værd at prøve igen...

Man kunne f.eks. starte med: Vi kom da hvis helt forkert ind på hinanden... Vi ønsker kun et godt naboskab... Vi oplever at der gentagne gange skydes bolde indtil os og det generer os fordi... Er der noget vi kan gøre ved det i fællesskab?

Jo Søren, men nu læser jeg det som om det har stået på i Laaaaaaang tid (læs: 10 år) så mon ikke det har været op og vende om til flere gange... Jeg læser dette indlæg som en frustration over at lige megeget hvor meget man forsøger, lige lidt hjælper det :)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 10 Maj , 2013, 14:41 »
Jeg vil sige, at her hvor vi bor er den eneste nabo en lejrskole. Det vil sige nye gæster fra, primært, Kbh. hver weekend, som synes det er FEDT at være på landet, og synes at de har RET til at gøre alt hvad det passer dem, nu de har betalt leje for en hel koloni i en hel weekend.

Jeg har haft problemer med løse hunde og en masse mennesker der har rendt ind på min grund, og henstillinger har som regel ikke ført til andet en sure miner fra gæsternes side af.

I februar invisterede jeg i et stødhegn rundt om hønsegårdene <B. Det har altså hjulpet på både hunde og nysgerrige byboere, der synes de har ret til at se alting an, fordi de er kommet på landet i en weekend.

Jeg anbefaler derfor, stadigvæk, en strømførende tråd. Det vil ungerne lynhurtig få respekt for, og så længe du husker at hænge et advarselsskilt op på hegnet, er det helt lovligt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 10 Maj , 2013, 15:50 »
Jo Søren, men nu læser jeg det som om det har stået på i Laaaaaaang tid (læs: 10 år) så mon ikke det har været op og vende om til flere gange... Jeg læser dette indlæg som en frustration over at lige megeget hvor meget man forsøger, lige lidt hjælper det :)

Nu har der jo ikke været bolde over hækken i 10 år ?? Ungerne har vel også lov at lege og når børn leger er der mange gange råb og skrig. Bolden og uanmeldt adgang på matriklen ville jeg dog også protestere over.
Jeg ville også tage en samtale med dem igen. Det at han er indenfor politiet har da ingen betydning, ham og familien skal sgu stadig overholde regler og love...
Hvad med grundejerforening, har i ikke sådan en?

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 10 Maj , 2013, 16:21 »
Nej, der har ikke været bolde over hækken i 10 år, men de sidste 5-6 år har der, inden da og endnu er der råben og skrigen indtil omkring kl. 23 hvor der på intet tidspunkt bliver tysset eller lign. Det er ingen hensyn tagen til naboer, vi er så bare de eneste der er så tæt på dem både hvad hus og have angår.
Vi har prøvet flere gange gennem årene at tale med dem om det, men det preller helt af på dem og det fortsætter bare. Vi har også fået at vide at vi jo bare kan vente til deres børn skal til at holde fester, når de har alderen til det, så vi går skam en sjov tid i møde, eftersom de er 11 og 13 år.
At boldene kommer susene må jo være sådan og så yager jeg den derfra hver gang alt efter mit humør, men hønsene skal det bare ikke gå ud over, det er det der gør mig rigtig sur lige nu  >:(
Grundejerforeningen er ligeglade, den er ikke så meget værd, lige på det område men gode til at opkræve et yderst dyrt kontingent  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Hyttemeier

• Passiv bruger
  • He who is content, is rich
« Svar #24 Dato: 10 Maj , 2013, 19:39 »
Skal I ikke bare have gæs? Sådan en godt hidsig stor gase, der kan tage imod drengene, og en dame han kan gå og skræppe op med hele dagen lang... ;-)
3.10 Gul-sortsømmet Orpington i stor
0.1 barn
0.1 huskatte

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 10 Maj , 2013, 22:55 »
Mutti-Dutti.

Er naboen stadig 'i politiet'?

Han har et væsentligt problem han skal tage hånd om snarest, hvis han er.
Mvh
Erik Andersen

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 11 Maj , 2013, 08:05 »
Mutti-Dutti.
Er naboen stadig 'i politiet'?
Han har et væsentligt problem han skal tage hånd om snarest, hvis han er.
Ja det tror vi at han er. Men det er vidst ikke sådan helt alm politibetjent, vi kan ikke helt finde ud af hvad det er han laver derinde. Engang lige da de var flyttet ind, var der nogle gange en diplomat bil derinde. Senere var det en alm bil på svenske nummerplader, der i flere år holdt i deres indkørsel, når ikke den blev parkeret under et æbletræ i baghaven, og nogle gange blev den bagerste nummerplade pillet af når den holdt i carporten, men det vat da nogle af os naboer stillede spørgsmål ved at man som dansk statsborger kørte rundt i en udenlands indreg. bil. Hvilket jo klart er ulovligt. Den er så for små 2 år siden blevet med danske plader.
Så vi kan ikke helt finde ud af hvad det foregår, men det virker ikke helt normalt.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #27 Dato: 11 Maj , 2013, 08:38 »
Ja det tror vi at han er. Men det er vidst ikke sådan helt alm politibetjent, vi kan ikke helt finde ud af hvad det er han laver derinde. Engang lige da de var flyttet ind, var der nogle gange en diplomat bil derinde. Senere var det en alm bil på svenske nummerplader, der i flere år holdt i deres indkørsel, når ikke den blev parkeret under et æbletræ i baghaven, og nogle gange blev den bagerste nummerplade pillet af når den holdt i carporten, men det vat da nogle af os naboer stillede spørgsmål ved at man som dansk statsborger kørte rundt i en udenlands indreg. bil. Hvilket jo klart er ulovligt. Den er så for små 2 år siden blevet med danske plader.
Så vi kan ikke helt finde ud af hvad det foregår, men det virker ikke helt normalt.

Sikke spændende, det kunne jo være det rigtige politi synes det samme, eller kam B.T jo belyse sagen lidt ;) :police:
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline ncj

• Bruger
« Svar #28 Dato: 11 Maj , 2013, 10:19 »
Nogen har ganske rigtig været ved politiet, men kun i deres varetægt :police:
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 12 Maj , 2013, 22:00 »
Nogen har ganske rigtig været ved politiet, men kun i deres varetægt :police:

Hehe den var god....... indsat/ansat ...............
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub