Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine model ?  (Læst 4137 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Rugemaskine model ?
« Svar #15 Dato: 28 Februar , 2013, 08:35 »
Hvis du har dværgwyandotter har du allerede "verdens bedste rugemaskiner", de er super skrukker og kyllingeførere. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 28 Februar , 2013, 09:42 »
Hvis du har dværgwyandotter har du allerede "verdens bedste rugemaskiner", de er super skrukker og kyllingeførere. *p

Det glæder mig. Det var også det sælger fortalte mig, så jeg måtte lige have to med hjem, og så er de bare så smukke, altså ikke at nogen høns ikke er det, men de er virkelig yndige.
Men det er jo unghøns, så hvornår kan man forvente at de skrukker?
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #17 Dato: 28 Februar , 2013, 10:04 »

Helt enig :) og ja de er søde og smukke... det er da også en sjov blandet flok du har fået dig, dem skal du nok få meget sjov ud af :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #18 Dato: 28 Februar , 2013, 10:07 »
Men det er jo unghøns, så hvornår kan man forvente at de skrukker?

Jeg har bemærket, at racer med stærkt ruge-instinkt kan lægge sig til at ruge, blot de har lagt æg i en ret kort periode.
Sådan er det i alfald med mine Orpington

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #19 Dato: 28 Februar , 2013, 10:29 »
Da jeg var barn opdrættede min mor Welsumer. De er ikke lige til at få til at skrukke, eller føre, så hun havde dværg dotterene kun til at ruge, og det var de tilgengæld geniale til, så dem skal du nok blive glade for /o
Jeg kan ikke huske hvor gamle de var når de gik igang, men jeg kan huske de næsten igen æg gav for de skrukkede hele tiden, men det var jo derfor hun så elskede welsumerne for deres flotte store æg ;)

Jeg selv har kastet min kærlighed på Brahma, for de har lidt af det hele, og så eeeeeelsker jeg bare deres rolige væremåde. Vores lille dværghøne fra sidste år, har netop lagt sig skruk, og det er min egen første skrukhøne så, jeg er meeeeget spændt. :)

Jeg var sikker på rugning i maskine ikke var noget for mig, indtil vores flamingokasse flyttede ind. Hurtigt efter flyttede mit oldfund også ind, og det er altså rent underholdning, at trykke næsen flad, for at følge med, når de små popper ud i verden. Jeg er så også typen som elsker at rode, pille og lyse æg hver dag, når de alligevel er ude og lufte, og følge med i udviklingen, selvom det jo slet ikke er nødvendigt  ::) Hver gang jeg ser de små første bevægelser i ægget, presser en lille tåre i øjenkrogen, for det er simpelthen så fantastisk, det kan lade sig gøre, og lige facinernde hver gang. Gad vide om man nogens sinde får nok? Ihvertfald har jeg ikke fortrudt, mine små hokus- pokus-vips- en kylling- maskineri er flyttet ind. Men jeg glæder mig nu allermest til at se mor og børn *p

Husk der kan være lidt i en stor, selv om den så ædere lidt mere forbrug, men et godt råd, vælg en med et fornuftigt vindue, for fjernsynet kan sættes til salg når der går stjerne på æggene ;D
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 28 Februar , 2013, 10:53 »
Jeg har oplevet med dv wyandotter, at de har skrukket i august, de var fra det tidlige forår.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 28 Februar , 2013, 11:13 »
Helt enig :) og ja de er søde og smukke... det er da også en sjov blandet flok du har fået dig, dem skal du nok få meget sjov ud af :)

Nu spørger jeg nok dumt, men når du skriver du har 1.2 Stor sort nøgenhals. Er det så hane, med to høner? Så kunne jeg få tilføjet under min profil hvad jeg har, i hønse sprog ;)

Du har ret i at det er en blandet flok, her ville jeg bare have et par grønlæggere, og så kunne jeg kun finde en hane, og han skulle jo ikke gå selv. Så jeg var en tur i på fyn og hente høns, jge følte mig som et barn der stod i en slik-butik,,, jeg vil gerne have to af de røde, en af de blå osv osv.. Godt jeg kun har en Peugeot 107, for ellers havde jeg haft mange flere med hjem...
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.2 Maran/kryds?
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 28 Februar , 2013, 11:23 »
Da jeg var barn opdrættede min mor Welsumer. De er ikke lige til at få til at skrukke, eller føre, så hun havde dværg dotterene kun til at ruge, og det var de tilgengæld geniale til, så dem skal du nok blive glade for /o
Jeg kan ikke huske hvor gamle de var når de gik igang, men jeg kan huske de næsten igen æg gav for de skrukkede hele tiden, men det var jo derfor hun så elskede welsumerne for deres flotte store æg ;)

Jeg selv har kastet min kærlighed på Brahma, for de har lidt af det hele, og så eeeeeelsker jeg bare deres rolige væremåde. Vores lille dværghøne fra sidste år, har netop lagt sig skruk, og det er min egen første skrukhøne så, jeg er meeeeget spændt. :)

Jeg var sikker på rugning i maskine ikke var noget for mig, indtil vores flamingokasse flyttede ind. Hurtigt efter flyttede mit oldfund også ind, og det er altså rent underholdning, at trykke næsen flad, for at følge med, når de små popper ud i verden. Jeg er så også typen som elsker at rode, pille og lyse æg hver dag, når de alligevel er ude og lufte, og følge med i udviklingen, selvom det jo slet ikke er nødvendigt  ::) Hver gang jeg ser de små første bevægelser i ægget, presser en lille tåre i øjenkrogen, for det er simpelthen så fantastisk, det kan lade sig gøre, og lige facinernde hver gang. Gad vide om man nogens sinde får nok? Ihvertfald har jeg ikke fortrudt, mine små hokus- pokus-vips- en kylling- maskineri er flyttet ind. Men jeg glæder mig nu allermest til at se mor og børn *p

Husk der kan være lidt i en stor, selv om den så ædere lidt mere forbrug, men et godt råd, vælg en med et fornuftigt vindue, for fjernsynet kan sættes til salg når der går stjerne på æggene ;D

Jeg kan kun alt for godt følge fascinationen i at kunne følge med på den måde..
Tænker jeg hepper på at dværg wyandotterne bliver skruk, og så holder jeg lidt øje med rugemaskiner, evt i den blå avis, eller spare sammen til en ordentlig rugemaskine, så må jeg se på træ rugemaskine kontra fuldautomatisk kontra størrelse etc. -til den tid, det er lidt til at blive forvirret af ;)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.2 Maran/kryds?
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #23 Dato: 28 Februar , 2013, 12:05 »
Puha Tantelaila

Du er jo blevet ramt af den "frygtede hønsefeber" men bare rolig det er kun sundt.  /o /o

Ungdyr fra sidste år kan sagtens finde på at skrukke i år.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 28 Februar , 2013, 13:04 »
Hvis dine Wyandotter kommer fra en stamme der ofte skrukker så skal de nok blive skruk i løbet af foråret, eller sommeren. Også selvom det er deres første æglægnings sæson.

Hvis du alligevel er for utålmodig, eller af andre årsager godt vil have ruget kyllinger ud, så har jeg en stor maskine dine æg godt kan komme i.
Jeg bor ude ved Lunderskov.
Du kan skrive en pb hvis det har interesse.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 28 Februar , 2013, 13:37 »
Hvis dine Wyandotter kommer fra en stamme der ofte skrukker så skal de nok blive skruk i løbet af foråret, eller sommeren. Også selvom det er deres første æglægnings sæson.

Hvis du alligevel er for utålmodig, eller af andre årsager godt vil have ruget kyllinger ud, så har jeg en stor maskine dine æg godt kan komme i.

Danny

Og jeg kan i allerhøjeste grad anbefale Danny som skrukhøne.... det gør han super godt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #26 Dato: 28 Februar , 2013, 13:44 »
Og jeg kan i allerhøjeste grad anbefale Danny som skrukhøne.... det gør han super godt :)

Ej det giver altså nogle fantastiske billeder i mit hoved, hi hihihihihihihihi <H *g *g *g

Moskusænder

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #27 Dato: 28 Februar , 2013, 13:51 »
Nu spørger jeg nok dumt, men når du skriver du har 1.2 Stor sort nøgenhals. Er det så hane, med to høner? Så kunne jeg få tilføjet under min profil hvad jeg har, i hønse sprog ;)

Ingen spørgsmål er dumme, og dummer man sig så er forum det rigtige sted at få et kærligt smil fra /o
Vi er jo alle startet et sted og skal jo lige lære det, selv om jeg nogen gange har svært ved at tro på det er muligt at lære det hele, om ikke andet så er der mindst viden til jeg bliver en gammel dame, der kan underholde, de unge med mine erfaringer til den tid ;)

Det første tal er rigtig nok haner så komma og så høner og til slut kylle-ryller f.eks. 2, 3, 10= 2 haner 3 høner og 10 kyller :)

Moskusænder

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 01 Marts , 2013, 00:13 »
Ej det giver altså nogle fantastiske billeder i mit hoved, hi hihihihihihihihi <H *g *g *g
;) ;)
Og fik jo ikke lige set spørgsmålet om 1.2 men svaret er så kommet :) og d er ikke den første der har spurgt og heller ikke den sidste :) (jeg spurgte også engang, jeg troede i starten det havde noget med størrelsen at gøre :D )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 01 Marts , 2013, 10:34 »

Danny

Mange tak :) Jeg kontakter dig i løbet af næste uge :)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.2 Maran/kryds?
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat