Ja, det er ligemeget, og nu var det jo heller ikke det jeg spurgte om hehe

Jeg ka godt reglerne.... men jeg ka da godt forklare jer forholdene her..
For det første så er der hvor jeg har købt mine høns blevet kontrollet mange gange og fuldt lovligt, og de er også solgt under økologi-mærket. OG DET HAR JEG PARPIRE PÅ !...
For det næste så er salget af æggende ihvertfald totalt anerkendt, da jeg både er tilmeldt salmunella kontrollen og har økologstatus (da det foregår på min fars går som er økologisk..) og betaler gud hved hvor mange penge til det pjat hvert år.. ! Derudover kommer de både på økologikontrol hvert år og fødevare kontrollen der har også været og tjekke om mine forhold om ægge var iorden

så NEJ, der er ikke noget at komme efter...
Og foderet og alt andet er også økologisk, kommer med lastbil fra danish agro... og det er der selfølgelig også papire på...
Og nu ved jeg jo godt hvor mange penge jeg bruger hvert år på indkøb af nye høns, og det kan jeg gøre langt billigere selv.. Og det har jeg selvfølgelig regnet på mange gange.
Og det har jeg nu bestemt mig for at jeg aldrig gør igen.. ! og rugemaskinerne har jeg også allerede stående nu

Men for at komme tilbage til det oprindelige så spurgte jeg jo bare om hvilken hane i helst ville anbefale til at krydse med mine brun lohman hønniker.. ??
Og til den holdning i har der med at det er forkert at en høne skal producere mange æg og spise så lidt som muligt, så har jeg jo selvfølgelig en helt anden. DER ER DA ABSOLUT INGEN GRUND TIL AT HAVE SÅDAN EN KÆMPE HØNE GÅENDE SOM SPISER HELT VILDT MEGET, HVIS DE SKAL BRUGES TIL ÆGLÆGNING !!... det er der jo slet ingen forretning i hvis man kan have en mindre høne som spiser knap så meget men stadig giver rigtigt mange æg.

Foder koster jo også rigtigt meget idag og man får jo ikke mere for æggende selvom de kommer fra en speciel race af vel...
Hønsene har det jo ikke skidt fordi at de lægger mange æg, det er det de er vandt til og det er det de er lavet til. Disse høner har det godt med at gøre det, det er det de kan, og man kan jo ikke presse dem til det hvis de ikke vil...
Selvfølgelig mener jeg heller ikke at det er så meget dyrevelfærd i burhøns eller skrabeæg for den sags skyld, men økologiske og frilandshøns har det da godt

? sådan er min holdning...
Fx. en slagtekylling producent forklare det med at et bymenneske der har boet i fx hong kong hele sit liv ville heller ikke have det godt med at skulle bo på landet lige pludselig. det er det som de er vandt til og sådan er det jo også med dyr... de har aldrig været vant til andet og ville også blive syge og dø hvis det ville ske for dem...
Men jeg har ikke lyst til at diskutere med nogen... nogle folk mener jo bare at alt form for produktions dyr er mishandling og sådan er det jo ikke.... de har det fint.
Men sådan er jeres holdning jo, det må man respektere ligesom i må respektere min...
Men altså jeg spurgte jo egentligt bare hvad i kunne anbefale ang. de haner der ?

hehe
håber i vil svare...