Når nu det er gigten der plager, vil jeg da foreslå rimeligt store racer, evt blandinger...
Der er selvfølgelig flere fordele... Der er mere kød når de slagtes, og som regel er de rolige, og forholdsvis lette at holde inden for trådene...
Vædderen, og sådan en er jo somme tider nødvendig.. Men slagter du ham hvert år, bliver det selvfølgelig ikke noget problem... Men lad ikke vædderen blive ret meget mere end 4 år... Jo ældre de bliver, jo mere besidderiske bliver de også, og vælger du store racer / blandinger... Så kan han altså blive noget af en bisse...
Og man skal ikke lade sig narre... Han er så sød og medgørlig til daglig... Men så snart et får begynder at virke dragende... Så får piben en anden lyd...
Tro mig når jeg siger..... 160 Kg vædder, er en lidt tung kamel at danse med...

Og planter han sin hovedbrask i ens mest kødfulde del af kroppen... Så får det, at grave plovfurer med næsen, en helt ny betydning.

Men ellers er den eneste fejl ved de større, at det går lettest, hvis de klippes 2 gange om året.... Men forvent ikke, at fårene er enige med dig i det...
Det farlige ved Flaskelam, er at de bliver alt for tamme, men der er selvfølgelig også en vis charme, ved en omkring 100 Kg tung Puddelhund.

M.V.H....Benny..