Det lyder rigtigt, Morten.

Der er normalt 4 kategorier af katte, men da briterne (en race) havde deres egen specialudstilling i lørdags, talte de med som en 5. kategori.
I hver kategori er der en eller flere dommere afhængig af antallet af katte i kategorien, Hver dommer nominerer en bedste hunkat, bedste hankat osv.
Er der flere dommere i en kategori, skal de nominerede hunner på scenen til BIS (Best in Show) her bliver der så en BIS hunkat, en BIS hankat osv for hver kategori.
Er der så få katte i en kategori, at der kun er en enkelt dommer bliver en nomineret kat automatisk BIS.
Her stopper det på de fleste udstillinger, men sommetider vælger klubben, at der yderligere skal være Best of Best (BOB)
Dvs. at alle BIS hunkattene fra de forskellige kategorier bliver sammenlignet hankattene i de forskellige kategorier, så finder man den bedste fertile kat (uden hensyn til køn) i hver kategori.
Altså endte vi med i alt 5 katte, der først var blevet enten BIS hankat eller BIS hunkat i deres respektive kategorier, men hvor de efterfølgende hver især havde slået BIS-katten af modsat køn .
Ud af disse fem han- eller hunkatte valgte man så, hvilke katte der hver især opfyldte standarden for den pågældende race bedst.
Så altså en del katte i hver kategori bliver BIS, og efterfølgende er der på nogle udstillinger nogle ganske få, som oven i BIS'en også bliver BOB
Om søndagen havde klubben valgt, at der kun skulle være BIS, så der var intet BOB.
Jeg har mest styr på kategori IV, fordi det er der, min race hører til. Kategori IV består af racerne: Balineser, Orientalsk Langhår, Orientalsk Korthår, Peterbald, Siameser, Seychellois Langhår, Seychellois Korthår.
Indenfor de forskellige kategorier, er der forskellige klasser, men det vil jeg skåne jer for, ligesom I slipper for BIV (Bedst i Varietet)

BeeBob, og Gud hvor går det godt