Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Best In Show for 5. gang i træk - IKKE om høns  (Læst 2838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Best In Show for 5. gang i træk - IKKE om høns
« Dato: 10 ſeptember , 2012, 08:10 »
Ud over mine høns har jeg også nogle siameserkatte, siameserne har været i vores liv i snart 35 år. Vores yngste skud på stammen er IC DK Winnetou's Sealed With a Kiss i daglig tale Sille. Sille er en fantastisk kærlig kat, blid og medgørlig og en rigtig mor-pige. Hun giver anledning til så megen glæde i min hverdag.
Men Sille er også god til katteudstillinger, hun kan rigtig godt lide at være på udstilling, og hun nyder at "charmere og forføre" dommerne, når hun er på dommerbordet . I weekenden var vi i Vamdrup, og det gik godt. Weekenden gav også to certifikater, som på lidt længere sigt vil give titlen GIC Grand International Champion.

Så glad ser man ud, når man lige har været på scenen for at vinde Best-Of-Best BOB 4 ud af 5 katte. Fjerdepladsen blandt samtlige fertile han- og hunkatte er vist ikke så tosset. At Sille så for 5. udstilling i træk blev Best-In-Show BIS er jo helt utroligt.

Vi holder en pause med udstillingerne nu, for vi håber, at Sille kan få et kuld killinger senere på året. Der var faktisk en opdrætter på udstillingen, som bestilte en killing fra et evt. kommende kuld.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Ea

• Passiv bruger
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
Sv: Best In Show for 5. gang i træk - IKKE om høns
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2012, 08:50 »
Hvor er det bare FLOT  <M Marianne, stort tillykke med det superfine resultat  <I

Jeg kan godt forstå, at der er rift om dine killinger :)

De bedste hilsner,
Lisbeth Ea
1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2012, 18:34 »
Tillykke Marianne! Det er altså bare rigtig rigtig flot!! Specielt at Sille har haft så gennemført en stil på udstillingerne!! - Men jeg har luret dig, Marianne, udover at hun er en gudeskøn kat, så har du vist boostet hendes selvværd med masser af nærvær og kærlighed..... Godt gået  - og tillykke!! Jeg krydser fingre for killinge projektet!!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 10 ſeptember , 2012, 18:37 »
Det var kattens, både bis og bob- stort tillykke.

Bliver endnu sjovere når det bliver hønsenes tur.....til at vinde det hele. ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #4 Dato: 10 ſeptember , 2012, 18:54 »
Tillykke med det.Det er da super flot  /o
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 10 ſeptember , 2012, 19:00 »
Mange gange tillykke! Det er da utroligt flot. Min for længst afdøde Afrodite al Katta havde et trick med at spinde på dommerbordet, trippe lidt ubeslutsomt med forpoterne - og så gå frem og give dommeren et lille slik på næsen! Det virkede! Men hun var nu også en smuk kat og vist en af Silles formødre.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 ſeptember , 2012, 19:21 »
Tillykke med titlerne! :)

Det er godt nok flot.
Håber i får succes med et kuld killinger. Er der udvalgt en særlig far til de kommende killinger?

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 10 ſeptember , 2012, 19:43 »
Tak for jeres rare ord, jeg sidder stadig komfortabelt på min lille lyserøde sky  :angel:
Den vordende far er SC Nissen' Fonso, en smuk, blåmasket herre, Fonso er en rigtig rar og kælen hankat, som jeg har mødt flere gange, han er Supreme Champion, hvor Sille "kun" er International Champion.
Fonso kan ses på Nissens hjemmeside under Avlshanner:
http://www.dknissens.dk/
Der er bestilt tre killinger fra tre avlere indtil videre, og endelig tror jeg også, jeg gerne vil beholde en smuk pige selv, nu ser vi, hvor mange der kommer, men det er da lidt vildt at have bestillinger på killinger, der kun er på planlægningsstadiet.  /o

Lene, jeg er bestemt lige så seriøs med mine høns som med mine katte. Jeg ønsker, at give mine dyr de allerbedste forhold, og jeg går målrettet efter den bedst mulige standard uden at glemme det gode temperament, hvilket jo er rigtig vigtigt hos kattene, men bestemt også hos f.eks. hanerne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 ſeptember , 2012, 19:43 »
Godt gået  /o
mvh Jesper

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 10 ſeptember , 2012, 20:00 »
@ Marianne

Det ved jeg da godt at du er  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #10 Dato: 11 ſeptember , 2012, 07:32 »
Herligt - tillykke :-)

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #11 Dato: 11 ſeptember , 2012, 08:25 »
Tillykke deroppe i det lyserøde blå

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #12 Dato: 11 ſeptember , 2012, 08:44 »
 Tillykke  /o Vi sad faktisk og så nogle af de første runder i BIS om søndagen, men det er godt nok svært at finde hoved/hale i og meget hektisk som dommerne susede fra det ene bord til det andet  :o

Amatører som vi er kunne vi forholde os til hvilke vi synes var pæne, men det var jo mest pels og farver  :-[ men ungerne gøs, da "en-siameser-farvet-eller-hed-det-collor-point-han-tror-jeg-det-var" kom på podiet - han var lige til en Steven King film  ;D men så snart det ikke var på scenen var han umiddelbart from som et lam  ;D
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #13 Dato: 11 ſeptember , 2012, 09:46 »
Wauuu......Altså!! Stort tillykke Marianne <M <I
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 11 ſeptember , 2012, 10:12 »
Igen, tak fordi I gider dele min glæde med mig :D
Morten, når kattene er på scenen, er de jo allerede bedømt af en dommer, som har nomineret den kat, der skal på scenen. Nomineringen foregår i forbindelse med selve den grundlæggende bedømmelse, hvor dommeren vælger den smukkeste hunkat blandt alle de kategori IV katte han/hun har bedømt (Sille er kategori IV), dommeren nominerer også den bedste hankat, det bedste ungdyr og den bedste killing samt evt. kuld, desuden bliver bedste kastrat nomineret.
På scenen kommer så f.eks. alle de nominerede hunkatte fra kategori IV, hvor dommerne, der har nomineret dem, skal vælge den smukkeste, her foregår bedømmelsen som regel ret hurtigt, og det kan virke forvirret og hektisk, især når der er rigtig mange, og de alle skal se de forskellige hunkatte, og så skrive nummeret på den bedste. Hvis der er stemmelighed, er der endnu en dommer, der skal op og afgive sin stemme, det har jeg prøvet nogle gange, og så er sommerfuglesværmen i maven næsten af ulidelige dimensioner.
Lørdag var vildt spændende for os, for først var der nomineringen, hvor Sillelil skulle kæmpe med de andre hunkatte i kategori IV. Til BIS skulle jeg aflevere hende i steward-ringen i et tomt bur, vi må ikke selv bære til BiS. Da hun så var på scenen, og de sagde at nr 424 var BIS, gik jeg op, som man skal, for at hente min kat, men fik at vide, at hun også skulle op med bedste hankat i kategori IV, fordi man havde valgt at lave en BOB (Best of Best) også, den vandt hun også, men jeg måtte stadig ikke få hende, for nu skulle hun vente i det tomme bur (jeg hentede hendes hule til hende), til hele BIS for alle de andre kategorier var overstået, og så skulle de 5 katte (en fra hver af kategorierne I- IV samt specialudstillingen for briter's bedste kat) på scenen, og selv om de er uhyre forskellige, valgte man så i hvilken rækkefølge de skulle være i forhold til de forskellige standarder. Huskatte er ikke med i BOB, men de har også en BIS.
Sille blev nr 4 af de 5. Så på udstillingen i Vamdrup om lørdagen, var Sille *p altså den fjerde smukkeste kat blandt alle de fertile han- og hunkatte. Det var helt VILDT, selv om jeg synes, hun er skøn, havde jeg aldrig turdet håbe på sådan en fin placering.
Jeg synes, det er sjovt, at Sillemille klarer sig så fint, men det bedste ved hende er nu alle hverdagene, hvor hun og de andre katte i den grad fylder min hverdag med glæde.<.<.<.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk