Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forum arrangement på Fyn i dag  (Læst 2988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Forum arrangement på Fyn i dag
« Dato: 25 August , 2012, 19:56 »
Vel hjemkommet fra forumdag hos Peter Agger på Fyn, sidder jeg og tænker at der er mange ildsjæle omkring os.

Fantastisk dejlig mad, og kage, et flot æggebord med små skilte, en rugemaskine fuld af kyllinger, live underholdning af en ildsluger, smukke høns i god form,og ikke mindst Peters dejlige plet på Fyn, hvor vinrankerne står på række, sammen med kål og farverige blomster.

Vejret beherskede sig til et par små byger, og teltet kunne rumme alle, og selvfølgelig brød solen frem.

Alt i alt en dejlig dag med kendte og ukendte ansigter.

Tusind tak fra den ene fjerkrætosse til de andre. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Forum arrangement på Fyn i dag
« Svar #1 Dato: 25 August , 2012, 20:14 »
Ja, Ina, det var en dejlig og hyggelig dag med mange gode indslag! Ikke mindst at se kendte og ukendte ansigter igen :)

REGNEN kom kl. 17!!! Hold da helt op... En mægtig byge på en halv times tid, gæssene og børnene syntes det var dejligt med søer, men det var godt det ikke skete mens vi var mange, for der hvor madbordet stod var der et vandfald og 10 cm vand...
Mvh Marianne

Offline Lisbeth Ea

• Passiv bruger
  • Det er SKØNT at bo på landet :)
« Svar #2 Dato: 25 August , 2012, 20:19 »
Det lyder fantastisk hyggeligt  /o

Vi håber på at kunne deltage til næste år :)

1.10  stor sort dobbeltrandede Barnevelder siden september 2013 :) det bliver spændende at følge dem - det er ganske tydeligt, at de har forskellige personligheder...men rolige og tillidsfulde er de alle.

Har du også Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

http://www.barnevelder.dk/9341404
http://www.naestved-fjerkraeklub.dk/
http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.okologi.dk/
http://www.oekologi.dk/

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 25 August , 2012, 20:20 »
REGNEN kom kl. 17!!! Hold da helt op... En mægtig byge på en halv times tid, gæssene og børnene syntes det var dejligt med søer, men det var godt det ikke skete mens vi var mange, for der hvor madbordet stod var der et vandfald og 10 cm vand...
Synes også det var noget sjovt at Wandas bord fik vasket dugen midt under spisningen *f.

Jeg siger også tak for en rigtig hyggelig dag. Hvor var det flot arrangeret; tusind tak til jer der har stået for det, og til Peter for at lægge hus og grund til. Så flot /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #4 Dato: 25 August , 2012, 20:44 »
Super lækker mad og kager, farverige æg, nyklækkede kylleryller, Smukke høns,gæs, geder, Søde og dejlige mennesker. Tusid tak for en helt utrolig hyg`lig dag.
Sikke et dejligt sted du har skabt dig Peter, og hjertligt tak fordi du ville dele det med os alle idag.
Og tusind tak til alle jer som jo også har hjulpet til med at stable sådan et fantastisk arrangement på benene.
Hvor var det dejligt at møde så mange skønne mennesker.
Min egen lille Silke-høne er puttet og sover godt efter sådan en skøn dag.

Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 August , 2012, 21:30 »
Tak for en super hyggelig dag  :) som jo var min første men bestemt ikke sidste, dejligt at møde andre hønsetosser og få sat lidt ansigter på nogle af jer andre herinde.
Og Tanja så var det heldigvis kun bordet der fik vand ;)
Søren

Skånske blomsterhøns, Australorps sort og blå, Araucana vildtfarvet, MEDK, Brahma, Sachsen ænder, Indiske løbeænder, Svanegæs, Påfugle, Nymfeparakit, Sangparakit, Undulat

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 25 August , 2012, 21:35 »
Også mange tak herfra for en super dag.

Tak til Peter for at dele sin fynske oase med os andre og muliggøre arrangementet. Tak til alle der har bidraget til at få arrangementet til at fungere, for det er jo ikke noget der bare 'ordner sig selv'.

Og tak for hyggeligt samvær til alle deltagende.
Mvh
Erik Andersen

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #7 Dato: 25 August , 2012, 21:37 »
En rigtig dejlig dag med en masse søde mennesker. Også en dejlig masse æg at se på og nogle fine dyr af dem der var der. Det er desvære ikke lige årstiden til dette ellers.

Jeg tror bestemt vandet var tiltænkt Wanda ;D De ramte bare lidt ved siden af for hun kan da godt tåle lidt vand ;)
I skal jo lige vide at Wanda var helt oppe at ringe. Hun har jo fået Løgnhalse, så det kunne være afkøllingen for at komme ned på jorden igen ::)

Jeg tror da også Linda kommer til at leve af æggekage fremover med de alle de æg hun fik med hjem. For der var godt nok mange og i flotte farver sågar også.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 August , 2012, 21:46 »
Ja, tak til alle og til alle der havde taget høns og æg med vi kunne kigge på.
(og for det rige udvalg af mad. )  ;)
Mine børn var behørigt imponerede af de mange farver æg og ønskede at tage nogle med i skole for at vise dem frem. Det ville måske være en god ide, men vi har desværre kun nogle få nuancer i brun herhjemme. ;)

Rigtigt dejlgt sted du har der, Peter. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 25 August , 2012, 21:48 »
Jeg tror da også Linda kommer til at leve af æggekage fremover med de alle de æg hun fik med hjem. For der var godt nok mange og i flotte farver sågar også.

Bare hun nu ikke bliver skruk.  ;D ;D ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 August , 2012, 22:01 »
Troede egentligt at æggene skulle sælges efterfølgende så der kunne komme nogle penge ind til forum.  ???

Var der ikke en snak om det?
Mvh Lene

2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #11 Dato: 25 August , 2012, 22:24 »
Troede egentligt at æggene skulle sælges efterfølgende så der kunne komme nogle penge ind til forum.  ???

Var der ikke en snak om det?
Jo, der var frit slag for en hurtig auktion, men ingen havde lyst til at stå for den.
Flere havde også sagt og skrevet at deres æg måtte sælges, men der var ingen som ønskede at købe.

Ja der var mange fine æg som nu bliver kogte til hønsemad til mine samt nogle som bliver puttet i maskinen. Jeg havde nemlig lavet rugeæg aftaler, så maskinen blev tændt inden jeg kørte hjemme fra  !a *e *e

Det var jo kun en udstilling og derfor ingen garanti for at der kommer noget racerent ud af æggene.
Jeg tror ikke der kommer noget ud af de æg som var pustede ud.  <T

Håber sandeligt der var lidt salg i de ny klækkede kyllinger i maskinen  <L <O
« Senest Redigeret: 25 August , 2012, 22:28 Fra Linda Andreasen »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 25 August , 2012, 22:38 »
Det var fordi mine børn gerne ville have købt nogle af dem der var pustede ud. (Jeg fortalte dem der skulle være auktion.) De ville gerne vise dem frem i skolen for de var sikre på at ingen af deres klassekammerater havde set sådan nogle før. :)

Det var ærgerligt det ikke blev til noget. Det kunne jeg da godt have stået for, men hørte ingen snak om det der. Men selvfølgellig hvis ingen andre ville købe kunne det jo være ligemeget. ;) 
Mvh Lene

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 25 August , 2012, 23:36 »
Synes også det var noget sjovt at Wandas bord fik vasket dugen midt under spisningen *f.

Det skulle SÅ meget have ramt Finn istedet ;)

En rigtig dejlig dag med en masse søde mennesker. Også en dejlig masse æg at se på og nogle fine dyr af dem der var der. Det er desvære ikke lige årstiden til dette ellers.

Jeg tror bestemt vandet var tiltænkt Wanda ;D De ramte bare lidt ved siden af for hun kan da godt tåle lidt vand ;)
I skal jo lige vide at Wanda var helt oppe at ringe. Hun har jo fået Løgnhalse, så det kunne være afkøllingen for at komme ned på jorden igen ::)

Jeg er stadig helt oppe og ringe over mine nye fine og nøje udvalgte dyr.... har faktisk ´været ude og sige godnat til dem 6 gange nu ;) der skal mere end en smule vand til at køle mig ned. 8) Tusind tak fordi du gad finde dem til mig Frank, og ikke mindst bringe dem til Snave.... Hanen er døbt Polle i øvrigt... han kan næppe hedde andet når jeg nu hentede ham i Snave ;)

Yazmin er også blevet tør og væltede omkuld på sofaen... mættet af golf, høns, ænder og ikke mindst regnvand :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #14 Dato: 25 August , 2012, 23:41 »
Det var så lidt Wanda, men hvor er varmelampen ;) Det var jo simpelhen så små IKKE ;D

Ellers pænt billed og der ser de jo næsten helt tiltalende ud.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen