Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forum arrangement på Fyn i dag  (Læst 2990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Forum arrangement på Fyn i dag
« Svar #30 Dato: 26 August , 2012, 19:37 »
Desværre kan man ikke være to steder og i lørdags var der noget vigtigere at være til for mit vedkommende, men jeg ville ellers meget gerne have med til Forumsdagen.

Men dejligt at høre at det var en dejlig dag, det var det bestemt også de sidste forgangne 2 år på Gavnø.

Hos Peter er man bare i gode hænder. Og dejligt at den lokale fjerkræ klub også kan bakke op med bure.

Og så hører jeg at Peter forøvrigt har to helt utroligt dejlige geder.  ;) :D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #31 Dato: 26 August , 2012, 21:01 »
Der er nu et album til billeder fra denne herlige dag
http://fjerkrae.dk/cpg1416/thumbnails.php?album=1527
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #32 Dato: 26 August , 2012, 22:07 »
Super dejligt med alle de fine billeder fra en fantastisk dag, vi glemte jo desværre kamaraet derhjemme ::)

Det billede der hedder Image00010 er det ikke de små søde Seramaer? Hvad hedder farven?
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #33 Dato: 26 August , 2012, 22:38 »

OG så blev vi en skøn hanekylling rigere! *p
@Wanda vi er enormt glade for ham! Inde han kom ind til hønerne, så fik han en håndfuld rosiner af min søn og hygge på mit skød. Og inden han gik ind i hønsehuset om aftenen havde han og jeg en hyggestund, hvor han hoppede op til mig, og jeg forsøgte at overbevidse ham om at hele majs er mega lækkert (han var ikke imponeret).
Han bliver kun jaget lidt rundt af de to underste høner i hirakiet, de andre ignorere ham bare, så han har vidst fået en rolig introduktion til sin nye flok. Han kunne også selv finde ind i huset om aftenen, hvor han lagde sig til at sove i en af rederne.

Hvor er jeg glad for at Quasimodo kom ud til jer Liv, han var alt for sød til at slagte :) Og jeg havde jo advaret dig om at han er en skødehund ;) Han bliver din søns nye gode ven :) Han havde jo en bodyven herhjemme, en lille wyandottehanekylling på hans egen alder... ham har jeg haft i hælene så snart jeg gik i hønsegården idag... som om han sagde, hvornår kommer du tilbage med min ven??? Så han har fået lidt særbehandling og ekstra solsikkekerner... og sørme om ikke han kunne gøre Quasi efter med at hoppe på skøddet,.... så en ny skødehund er skabt ;) Han kommer til at fungere som avlshane her, så må den gamle vie pladsen og ende i fryseren. ;)
Yazmin blev glad for at vide at du lige havde skrevet lidt om Quasimodo... hun savner ham lidt... men er også meget glad for at hun slap for at skulle pille fjerene af ham.. :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 26 August , 2012, 23:03 »
Tak for alle de pæne ord, men med den gode hjælp der har været har det jo bare været en fornøjelse at arrangerer det.

Så stor tak til Marianne, Henriette, Tommy og Linda som igen lavede en fantastisk flot æggeudstilling.

Og igen, vi 5 kan jo ikke gøre det, hvis ikke i: 60 forummedlemmer var dukket op havde der jo ikke været nogen forumdag, så tak for det.

Jeg troede jeg havde en aftale med Nikolaj Kirk om at komme og lave kylling på bål, det glippede, men jeg syntes da vi fik et fantastisk måltid aligevel takket være alle jeres medbragte ingredienser til bufetten samt ikke mindst Tanja's fantastiske kød og Tommy's Laks, som desværre grundet nogle afkølede griller først var klar til kaffen.

Vi er klar til at gentage  det næste år og mon ikke den sidste lørdag i august vil være fin igen, jeg mener dommerkomsammen er flyttet til september igen!

Hilsen
Peter

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #35 Dato: 26 August , 2012, 23:20 »
JuBiiiiiiii, vi glæder os allerede, så jeg slår naturligvis et STORT kryds i kalendren.
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 28 August , 2012, 20:18 »
Så er oprydningen ved at være færdig og af hittegods i år er:

En barnestol og en paraply. Der plejer egentlig at være meget mere, men nu var Lene Rungsted jo ikke med i år  ;D

Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #37 Dato: 28 August , 2012, 22:56 »
Paraplyen er Sørens.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #38 Dato: 28 August , 2012, 23:06 »
Der plejer egentlig at være meget mere, men nu var Lene Rungsted jo ikke med i år  ;D

he he he..... :D :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 28 August , 2012, 23:27 »
Paraplyen er Sørens.
Det var da ærgeligt jeg ikke satte billedet ind i går, for min bror fra Skjern var her og hjælpe med at tage telte ned m.m. og kørte hjem her i eftermiddags.
Nå, men vi må håbe det holder tørvejr til paraplyen får kørerlejlighed.

Kan barnestolen evt tilhører Liv ?
Hilsen
Peter

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #40 Dato: 29 August , 2012, 00:23 »
Så er oprydningen ved at være færdig og af hittegods i år er:

En barnestol og en paraply. Der plejer egentlig at være meget mere, men nu var Lene Rungsted jo ikke med i år  ;D

Din bølle  <T <T *l *f *l *f *e

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 29 August , 2012, 07:24 »
Vi har vist ikke nået at takke endnu - forvildede og fortravlede som vi er pt. Og netop fordi, vi er lidt for travle og lidt for forvildede var det bare ekstra skønt med en dag i dejlige omgivelser og dejligt selskab.
Tak til alle - og især til Peter og Jytte for husrum og ly for regnen :D

Offline Liv

• Bruger
« Svar #42 Dato: 29 August , 2012, 08:35 »
@ Peter
Jep, børnestolen er vores. Jeg havde ikke lige opdaget, at vi manglede den i alt vores flytterod.  ::) Jeg kommer forbi efter den en gang i næste uge, når jeg alligevel er flyttet til dit nabolag  ;D Ringer lige på forhånd og melder min ankomst.
Venlig hilsen
Liv