Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Elvio er bortført  (Læst 6473 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Elvio er bortført
« Svar #30 Dato: 27 Juni , 2012, 21:58 »
Så er der slået en efterlysning op på Facebook.

Jeg er blevet temmelig paranoid efter denne skrækhistorie, og har også ændret lidt i min profil. *SUK* hvor er det langt ude... /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 27 Juni , 2012, 21:59 »
 <J *t åh, nej.......
Han er da en smuksak, men jeg kan næsten ikke fatte at folk kan stjæle en hane ....
Håber SÅ meget at han kommer hjem uskadt  ???
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Kicki

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 27 Juni , 2012, 22:06 »
Jeg er dybt rystet. Håber han kommer hjem igen.

*b
Hilsen Kicki

0.2 New Hampshire 0.2 Bantamm 0.2 Skalborg 1.1 Faverolles
0.1 Bullmastiff 1.1 kaniner
1.3 skønne børn 1.0 dejlig mand

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 27 Juni , 2012, 22:07 »
Håber han finder hjem.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #34 Dato: 27 Juni , 2012, 22:15 »
For Fa.... da osse!!  /d Sikke en modbydelig opførsel *t
Ja måske man skulle overveje at slette lidt i underskriften  :( eller kan det lade sig gøre at det kun kan ses af navngivne brugere?
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 27 Juni , 2012, 22:24 »
Hvor er det forfærdeligt! :( Jeg begriber ikke, at nogen kan få sig selv til at bortføre andres dyr. Hvad er det for en verden, vi lever i?

Jeg håber, Elvio bliver fundet. Jeg har delt den efterlysning, Tanja har lavet, på min hønseside på facebook, hvor 1300 personer følger med, og opfordret dem til selv at dele den. Jeg krydser fingre for, at nogen ved noget eller har set noget, der kan føre til, at Elvio kan komme hjem.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #36 Dato: 27 Juni , 2012, 22:25 »
det er ligegodt det mest modbydelige. Jeg kan ligepludselig godt forstå hvorfor jeg har set nogle med hængelåse på voiliererne. Er ked af det på dine vegne helle
Kan kun tilslutte mig 100% Desværre er det blevet sådan i Danmark. ingen respekt for andres dyr og ting!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #37 Dato: 27 Juni , 2012, 22:31 »
Hvor er I vidunderlige alle sammen - savnet bliver ikke mindre, men den kæmpe opbakning styrker enormt. Tak skal I have :'( :'( :'(

Nu vil jeg gå ud og natte mine hønsepiger og låse dem inde - og samtidig telepatere til Elvio, at vi gør ALT for at få ham hjem i tryghed igen.

For helvede hvor jeg tænker på ham, og hvad han laver og med hvem....og HVOR
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #38 Dato: 27 Juni , 2012, 22:45 »
For helvede hvor jeg tænker på ham, og hvad han laver og med hvem....og HVOR
Sikke noget altså. Godnat Helle. Vi håber og ønsker det allerbedste.  *b
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #39 Dato: 27 Juni , 2012, 23:04 »
Jeg kan ikke skrive noget der ikke er skrevet på forhånd. Det er ganske forfærdeligt. Jeg ved ikke hvad man kan gøre i denne sag... men ud med løbesedler og ud og forhør hele nabolaget om nogen har set noget mistænkeligt. nogen gange ligger man ikke i nuet mærke til om noget er mistænkeligt, men hvis man høre om en begivenhed, så kan det nogengange få en til at tænke at "hov, så jeg ikke lige noget den dag som var sært?"
Håber Elviro snart er hjemme igen...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 27 Juni , 2012, 23:07 »
Kære Helle

jeg har med fornøjelse og forventning læst dine tråde om Grøn Høne og hendes kammerater og især tråden om hendes giftemål, hvor vi jo gennem Ankerines historier kendte gommen på forhånd. Det gør mig rigtig, rigtig ondt, at høre om Elvios bortførelse. Faktisk tror jeg, at alle 5000 medlemmer her på forum i et eller andet omfang sidder med samme fornemmelse af at "det er FANDEME ikke i orden" og hvad kan "jeg gøre for at hjælpe".

Sad på min terrasse før og tænkte historien i billeder og landsdækkende agurketidsdækning. Og så Grøn Høne med mor i skoven, Grøn Høne sniger sig med far i lædersædeaudi til lufthavnen, Grøn Høne hentes af mor i lufthavn, Grøn Høne skal giftes og møder Elvio - Elvio falder for halerne, Elvio snorker i sofaen efter en trættende dag osv - det kan blive en rigtig god og gribende historie. Og den kan blive landsdækkende og røre rigtig mange mennesker, som vil være rigtig meget opmærksomme på nye haner uden haler i nabolaget.

Så jeg tror, som andre herinde, at en kontakt til et landsdækkende medie kan være en af vejene frem. Håber du kan mobilisere kræfterne til at gøre det.

Jeg vil meget gerne, ligesom Tanja, støtte sagen med 200 kr til dusøren, så der bliver mere på spil. Måske er jeg ikke den eneste, som har samme ønske, så kan vi eventuelt samle ind via Forum ved at overføre pengene hertil mærket Elvio?? Hvis altså du Helle synes, det er i orden!

Mange hilsner og ønsker om positiv udgang herfra
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Elvio er bortført
« Svar #41 Dato: 27 Juni , 2012, 23:12 »
Kære Helle - høne og hanemor!!!
Sikken en træls overskrift og læsningen afslører endnu et primitivt menneske med ta hvad du vil ha mentalitet. Jeg håber morgendagen vil bringe ham tilbage til dig!!
Knus herfra!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 27 Juni , 2012, 23:14 »
Kære Helle.

Jeg føler med dig. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Vil gerne hjælpe med at gå ud og lede i nabo laget. Men kan desværre først lørdag. Du siger bare til !

Jeg vil også gerne være med til at støtte...

*t

Kate
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #43 Dato: 27 Juni , 2012, 23:27 »
Kan man forestille sig at Elvio måske er sluppet fra hvem det nu måtte være, ligesom hønerne og er faret vild i natten, eller spist af ræven, måske vil en efterlysning afslører nogle fjer....
Du har nok allerede ledt efter ham, men det er jo forsøget værd at tænke på det hele...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #44 Dato: 28 Juni , 2012, 00:24 »
Øv øv og atter øv. Jeg føler med dig det er bare for meget at man ikke kan have sine dyr i fred sidste år fik jeg tømt et hønse hus for ca. 15 Brahma ungdyr i farver der ikke lige er til at få fat på sjovt nok var resten af husets beboer i mere alm. farver der stadig og derfor tror jeg ikke på den med ræven i øvrigt var der heller ingen fjer eller døde dyr, og det samme var gældene da jeg mistede 22 slagte klare muskusænder på en nat, dette er ikke en trøst mere en konklution af at man altså ikke kan have noget som helst i fred, og det er jo sygt.
 <R
Jeg håber virkeligt at du finder din hane og får ham hjem i god behold indtil da må hele forum op på tærene.

Trøste kram her fra  *t
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand