Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven kom !  (Læst 3929 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
Sv: Ræven kom !
« Svar #30 Dato: 03 Juni , 2012, 19:31 »
Ja, jeg var heldig i går, at ræven ikke kom forbi. Vi var til fest og kom hjem kl. 23.30 til et pivåbent hønsehus og åbent indtil hønsegården, hvor min skruk overnatter med sine kyllinger i skrukhytten  <G Puha .. det kunne jo være gået rigtig galt og det havde i den grad været min egen skyld  ::) Hønsene gloede godt nok lidt underligt, da jeg kom rendende - de er ligesom ikke vant til at se mig trampe rundt i hønsegård og -hus iklædt stram nederdel og høje hæle ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #31 Dato: 03 Juni , 2012, 19:36 »
Puh ha...puh ha....sikke et held Annette, at Mikkel var optaget til anden side.

Hønsene var nok vildt imponerede over dit smukke look og manglede ord ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 03 Juni , 2012, 21:06 »
Ja, jeg er begyndt at tro at jeg er mindre heldig  :-[. Nu er min smukke diva-høne også pist forsvundet. Den anden dag var det min hønemor som forsvandt sporløs  :'( . For dælen da, det må være den dumme ræv, selvom der ikke er spor efter noget . Nu ved jeg ikke om jeg bare skal holde mine høns i hønsegården. Bare ærgeligt, når man hygger sig med at se dem trisse rundt på hele ejendommen  :-\
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #33 Dato: 03 Juni , 2012, 21:10 »
@Berit - der er ikke en chance for, at de har lagt sig skr *k *kuk et hemmeligt sted???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 03 Juni , 2012, 21:42 »
Nej, Helle. Desværre. :( Den første som forsvandt gik med 5 uger gl kyllinger. Den sidste her var i redekassen næsten hver dag for at levere æg. Det er da bare streng sådan midt på dagen  ??? . Øv øv
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 04 Juni , 2012, 07:38 »
*t *l Berit
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #36 Dato: 04 Juni , 2012, 18:10 »
jeg tilslutter mig den grædende flok hønse-ejere......Ræven var også forbi vores matrikel i nat og snuppede desværre min eneste gås, som lå et stykke fra søen og ikke nåede i sikkerhed  :'(
For nogle dage siden snuppede han/hun den ene af vores kalkunhøner og nogle dage tidligere en af vores ænder, så nu er min tålmodighed slut og manden har fået tilladelse til at ligge på lur efter den.
Jeg har en rugende and, som har valgt at ligge midt i brændet til sankthansbålet og hun skal beskyttes med alle midler  /1
Hvis den bare kom forbi et par gange eller 5 i løbet af året, så kunne jeg acceptere det, men skisme ikke, når det er med 2 - 3 dages mellemrum  >:(
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #37 Dato: 04 Juni , 2012, 18:19 »
Det er nu at de unge ræve er ved at lære at skaffe føde, og det foregår ofte i dagslys, hvis man vil have høns må man passe på dem i denne måned, da det altid er her det går galt for mange...

Der må mere strøm på hegnet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 04 Juni , 2012, 18:35 »
Nu har jeg knoklet hele eftermiddagen, og lagt fliser rundt om hønsegården. Gravet en høj pæl ned i midten og hængt net op over hele hønsegården  ::). Den s.... Ræv får bare ikke de sørgelige rester af min hønseflok  /1 /1 /f NEJ den gør ej. Unger eller ej.... Hvis jeg har glemt at sikre noget så sig til  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #39 Dato: 04 Juni , 2012, 19:00 »
strøm rundt om hele gården, med masser af power på. Det skulle gerne være så den husker at det er en dårlig restaurant /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #40 Dato: 04 Juni , 2012, 20:00 »
Jeg synes bestem også det er problematisk at skyde ræven når der er hvalpe i graven, men eftersom det er lovligt at skyde ham, så må det være op til den enkeltes moral hvad man gør. Jeg må til gengæld ikke skyde den forb........ skade der stjæler mine æg og har taget to kyllinger i en overdækket gård hvor maskestørrelsen åbenbart er for stor (10x12 cm) hvorfor pokker må jeg ikke det når det er tilladt at skyde ræven, ja jeg spør' bare!!!!!
Er du SIKKER på at det er en skade? For nogle år siden havde vi duer hegnet totalt ind med alm. hønsenet i kraftig kvalitet. Fliser i bunden. Der forsvandt en due hver nat i 10 nætter. Eneste spor var et par fjer fjer og lidt blod der, hvor "dyret" havde trukket den stakkels due UD GENNEM NETTET :o. Min mand lukkede de sidste to duer ud med besked om at redde deres eget liv og lade være med at komme tilbage. Senere hørte vi fra en "duemand" i nærheden at det er rottetaktik at slå en fugl ihjel og så slæbe den gennem hvad-som-helst, evt. ved at bide den lidt i stykker først. Vi troede at vi havde fået mink eller mår eller noget andet interessant. Kommunens rottemand har siden bekræftet at rotter sagtens kan hive selv halvstore høns gennem noget, man ikke ville tro muligt. De tygger det mørt først :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lundy

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 04 Juni , 2012, 21:11 »
Er efterhånden helt bekymret hver gang jeg kommer hjem og skal se om alle hønsebasserne er her endnu...

Synes godt nok, der ryger mange for tiden...

Her er det " heldigvis" kun æg, der forsvinder... Skaden mæsker sig dagligt i de fine æg, som mine høns lægger... Møg fugl!
Louise

Den glade ejer af 0,3 hybridhøns, Blå, Grøn og Tynde Hvid
0,3 hvide hybrider, franskmændene
1,4 new Hampshire
0,6 lys sussex

Mistet til ræven: tynde hvide, hanefar, grøn og senest pæn:(
1,1 skønne lalleglade labradorer
1,1 muldvarpefangende katte
1,1 herlige unger
1,0 dejlig mand

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #42 Dato: 04 Juni , 2012, 21:38 »
Puha ja.. frygter hver morgen et blodbad,eller forsvundne høns  :-[
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 04 Juni , 2012, 21:48 »
Jamen når hønsene er lukket ind til nat er der vel " lukket " for ræven også. Jeg regner da med at hønsehuset er sikkert når lugen og døren er lukket  ???
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #44 Dato: 04 Juni , 2012, 21:50 »
jo alt er lukket,men læser jo at selv små sprækker kan være fatale..og dem har jeg nogle stykker af..så må igang med lappegrejet imorgen!
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/