Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven kom !  (Læst 3920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Spoton

• Passiv bruger
Sv: Ræven kom !
« Svar #45 Dato: 04 Juni , 2012, 22:04 »
Er du SIKKER på at det er en skade? For nogle år siden havde vi duer hegnet totalt ind med alm. hønsenet i kraftig kvalitet. Fliser i bunden. Der forsvandt en due hver nat i 10 nætter. Eneste spor var et par fjer fjer og lidt blod der, hvor "dyret" havde trukket den stakkels due UD GENNEM NETTET :o. Min mand lukkede de sidste to duer ud med besked om at redde deres eget liv og lade være med at komme tilbage. Senere hørte vi fra en "duemand" i nærheden at det er rottetaktik at slå en fugl ihjel og så slæbe den gennem hvad-som-helst, evt. ved at bide den lidt i stykker først. Vi troede at vi havde fået mink eller mår eller noget andet interessant. Kommunens rottemand har siden bekræftet at rotter sagtens kan hive selv halvstore høns gennem noget, man ikke ville tro muligt. De tygger det mørt først :o.
Ja jeg er ret sikker, jeg har set den sidde inde i den lukkede hønsegård og vi har ingen tegn på rotter, desuden lå der et æg med 2 fine huller i inde i redekassen
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #46 Dato: 04 Juni , 2012, 22:11 »
Ja jeg er ret sikker, jeg har set den sidde inde i den lukkede hønsegård og vi har ingen tegn på rotter, desuden lå der et æg med 2 fine huller i inde i redekassen
Puha, det er da ellers ret godt klaret når der kun er så lidt plads at klemme sig igennem.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #47 Dato: 12 Juni , 2012, 00:09 »
Så røg der endnu 6 brahma til ræven denne gang mine tyskere der er udruget i tidligt forår, nu kom den s.... ræv bare ved 19 tiden altså ca. en halv time tidligere igen. Moral eller ej min er sort den ræv skal dø, jeg er godt nok ked af det og gal  <W <B
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #48 Dato: 12 Juni , 2012, 00:17 »
Måske der kunne være lidt penge i masseproduktion af rævefælder. ;)

Ja, de satans bæster synes at hærge overalt for tiden.

*t *t

Det er sgu altid trist når avlsarbejde bliver destrueret på denne måde.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #49 Dato: 12 Juni , 2012, 14:24 »
*t *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk