Ja jeg har nu også altid været af den mening at hvis ræven tog mine høns var det min egen skyld for så havde jeg glemt at lukke for dem men nu er situationen en helt anden her på matriklen.
Jeg har haft "glæde" af ræven en del gange her i maj måned.
Første gang tog den 2,1 fritgående brahma mellem kl. 21 og 21.30 så kom alle fjer i hønsegårde og får ikke lov til at gå frit rundt længere, alle fjer har ellers på skift haft glæde af at gå rundt på hele grunden, alle m/k bliver gennet i seng før kl. 21.
Anden gang havde min mand glemt at lukke en lem, det kostede 1,2 Paduaner og 0,1 silke af ældre dato, det var jo sådan set ikke rævens skyld de blev nærmest serveret, så her var det manden der fik skideballen.
Tredie gang havde der været hektisk aktivitet over hele matriklen og vi gik ind for at drikke en kop kaffe kl. ca. 20 og da jeg kom ud igen ca. 20.30 havde ræven hentet 0,1 brahma, nu er krigen så småt gået ind, det her begynder at blive for meget, alle høns og haner bliver nu venligt men bestemt bedt om at gå i seng kl. 20.
Fjerde gang som er igår, kørte jeg efter pizzaer til familien kl. 19 og var hjemme igen kl. 19.30 og ja rigtig gættet ræven havde da lige været forbi og snuppe 0,1 isbar.
Nu er jeg sur

jeg er fløjtende ligeglad om den ræv er enlig forsørger til femlinger de skal ikke fodres op med mine høns, der er åben krig her hos mig og den ræv skal væk unger eller ej, jeg er færdig med at være sød over for den og sige åh den har sultne unger for hvis ikke den bliver fjernet så har jeg ingen høns om en måned. Derfor kommer der strøm om dens fortrukne spisekammer og der er nu sat 2 ræveflæder op og tro mig den bliver skudt hvis den går i.
Jeg ved også godt at dette er et ømtåligt emne, men hvad pokker skal jeg gøre, jeg kan jo ikke sikre mine høns på den her måde, først begyndte jeg at drikke min aftenskaffe ude ved hønsegårdene og nu skal jeg åbentbart også til at spise min aftensmad der ude det næste bliver vel så frokosten o.s.v. hvornår skal jeg så gå på arbejde

Nej spøg til side men det her går jo altså ikke en af os må væk, og det bliver ikke mig.