Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #120 Dato: 08 Juni , 2012, 10:24 »
..også dig Marianne - det er lige før vi kan starte eget behandlingsted - øhh Anonyme ......??
:laugh: :laugh: :laugh:
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #121 Dato: 08 Juni , 2012, 20:23 »
Så venner /o - nu begynder der at ske noget ;D

Som så ofte hørt før: når nyhedens interesse begynder at fortage sig, så falder man tilbage tilbage til det trygge og kendte ;)

Sådan sad Elvio og Lille Fie i en times tid sidst på eftermiddagen og tørrede sig, efter regnen var stoppet

« Senest Redigeret: 08 Juni , 2012, 20:26 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #122 Dato: 08 Juni , 2012, 20:27 »
Hygge <.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #123 Dato: 08 Juni , 2012, 20:49 »
Nååårh hvor nuttet  ;)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #124 Dato: 08 Juni , 2012, 20:56 »
Nååårh hvor nuttet  ;)

Ja - sådan har Elvio og Grøn Høne i hvert fald ALDRIG siddet ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #125 Dato: 08 Juni , 2012, 21:28 »
Ja sådan - så kan man da genkende ham ::). Mon ikke også Grøn får lyst til at prøve at hygge sådan med tiden. Det kan jo være rent platonisk ;).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #126 Dato: 09 Juni , 2012, 12:30 »
Elvio

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #127 Dato: 09 Juni , 2012, 12:31 »
mer`Elvio

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #128 Dato: 09 Juni , 2012, 17:07 »
Hvor er han fin  :)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #129 Dato: 09 Juni , 2012, 17:29 »
Hvor er han fin  :)


jeps - og så er han en utrolig god dreng. Grøn Høne er desværre ikke så imponeret af ham som mandfolk :-\ ;). De laver utrolig mange ting sammen, men hun har fundet ud af, at det er rart at slippe for ham om morgenen, når han er total speedet, så når jeg lukker Elvio ud et par timer efter Halernes dag er startet, så går Grøn målbevidst mod sit hemmelige hul og går morgentur i kvarteret. Naboen Kaj er ikke vågen på det tidspunkt, så der går hun først over ved 10-tiden. Efter Elvio er kommet, er Grøn faktisk næsten ikke hjemme om formiddagen
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2012, 17:54 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #130 Dato: 09 Juni , 2012, 17:59 »

jeps - og så er han en utrolig god dreng. Grøn Høne er desværre ikke så imponeret af ham som mandfolk :-\ ;). De laver utrolig mange ting sammen, men hun har fundet ud af, at det er rart at slippe for ham om morgenen, når han er total speedet, så når jeg lukker Elvio ud et par timer efter Halernes dag er starte, så går Grøn målbevidst mod sit hemmelige hul og går morgentur i kvarteret. Naboen Kaj er ikke vågen på det tidspunkt, så der går hun først over ved 10-tiden.Efter Elvio er kommet, er Grøn faktisk næsten ikke hjemme om formiddagen
Hun føjter jo ;D. Jeg har haft et hold børn fra LM på besøg i dag. De fik lov til at komme ind til araucanaerne, men Carlo gad dem ikke og smuttede ind under skurvognen sammen med alle hønsene. Til gengæld ville araucanakyllingerne gerne have opmærksomhed, og børnene gjorde stoooore øjne, da jeg satte de to mest tamme på skuldrene af dem. Hold da op hvor kom der gang i mobiltelefonerne - der skulle tages billeder af denne fantastiske hændelse ::). De kunne ikke forstå at man ikke måtte sælge de fine turkise æg - en af pigerne spurgte om det var fordi de var særlig kostbare, at det var ulovligt at sælge dem. De fik også lov til at se et æg blive slået ud, og de ville alle sammen røre blommen, som stod og struttede, helt frisk og orange, og alle var meget benovede over høns, æg og haner. Det er bare så VILDT at komme på landet! <A
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #131 Dato: 09 Juni , 2012, 18:26 »
Jeg tror bare at Grøn gør sig kostbar  :-*

Tanja sikke en skøn oplevelse for de børn.. Synes den var god med at æggene var for kostbare til at måtte sælges  /o Måske vi skulle spørge ministeren om det.  :police:
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #132 Dato: 09 Juni , 2012, 18:57 »
hvis Grøn boede her hos os, så ville min mand kalde hende for strygemikkel, og det er altså ikke så godt....  :police:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #133 Dato: 09 Juni , 2012, 19:32 »
Kan nabo Kaj ikke overtales til at ændre formiddagskaffen med Grøn til morgenkaffe? Så kan hun bruge tiden fornuftigt indtil Elvios hormoner dæmpes - og så komme hjem og hygge med kroen fuld af morgenbrød?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #134 Dato: 09 Juni , 2012, 20:06 »
Kan nabo Kaj ikke overtales til at ændre formiddagskaffen med Grøn til morgenkaffe? Så kan hun bruge tiden fornuftigt indtil Elvios hormoner dæmpes - og så komme hjem og hygge med kroen fuld af morgenbrød?

Uhh ha. Grøn bruger skam tiden fornuftigt på sine morgen/formiddagsture - der skal jagtes et par katte, som er på vej hjem - graves lidt i naboens granlund, samtidig med at man kan holde øje med om en dør i Audien skulle komme til at stå åben, så man kan sikre sig en tur til Købehavn den dag, man skal rundt i et par køkkenhaver for at se, om der skulle være kommet nogle lækre nye spirer op i løbet af natten og så slutter hun af med rundstykke med smør og ost og blødkogt æg hos Kaj. Når alt dette er nået, er Elvo dampet af og Grøn dukker op igen og snupper sig så en middagslur under havebordet. - åhhh man skulle have været en høne :P

De første år af Grøn Hønes liv, var jeg vildt bekymret, når hun gik hjemmefra og var ude og lede hver gang, jeg opdagede hendes fraværd, og når jeg sad på arbejde var jeg bekymret for, om hun var der, når jeg kom hjem - men jeg fandt jo ud af, at hun klarer sig fint. Her er ingen løse hunde, hun er vild berygtet blandt kvarterets ellers mange katte, så de skal ikke nyde noget og det er lige før, at hun ser sig for, når hun krydser den stille vej vi bor på. Landevejen går hun ikke op til.
Jeg har bestemt mig for, at hun skal have lov til at leve dette frie liv, som hun så åbenlyst nyder, og skulle katastrofen ske en dag ( gud forbyde det), så har hun haft et lykkeligt liv. Nu er det heldigvis gået godt i næsten fire år.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14