Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4637 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #150 Dato: 18 Juni , 2012, 13:56 »
Ja de kan jo hurtigt komme til skade, når de har sådan et udfarende liv, bare se på Lisl, der blev halt, efter at køre sæbekassebil med naboens børn  *g  skøre  høns  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #151 Dato: 21 Juni , 2012, 09:45 »
Nåååeh, Helle K. - har du fået flere, øh, STEN *f - til samlingen? Og er Elvio begyndt at tage sig af alle konerne?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #152 Dato: 21 Juni , 2012, 11:33 »
Nåååeh, Helle K. - har du fået flere, øh, STEN *f - til samlingen? Og er Elvio begyndt at tage sig af alle konerne?

Ja - jeg har tre sten og en lille knogle af et eller andet i min bevaringsværdige samling ;D, men de sidste par dage har Elvio ikke ment, at jeg har fortjent noget som helst >:( - han er lidt halvsur på mig og ret meget på vagt (ind imellem i hvert fald). Jeg forstår ham ikke rigtig, for faktisk prøver jeg blot at hjælpe ham. Sagen er, at Grøn Høne er begyndt at jagte Sif og Lille Fie, når hun keder sig. Der er ikke noget system i det, angrebene er bestemt ikke voldsomme, men nok til at skræmme de i forvejen ret sky piger....det er sikkert det, Grøn ved...den skid >:(, når jeg ser Grøn i aktion så skælder jeg hende ud og skubber hende væk...Grøn forstår udemærket begge dele...men det gør Elvio ikke, og han vil IKKE finde sig i,  at jeg "forulemper" hans Haler >:( >:( >:( /1 - det har han adskille gange prøvet at overbevise mig om >:( og jeg får et ordentlig fur, hver gang jeg sætter af for at stoppe Grøn

Det er lidt sjovt...for et par aftener siden ved sengetid kom jeg ud til en meget ulykkelig Elvio, som nervøst prøvede at kalde Halerne til godbidder væk fra Sif og Lille Fies hus, fordi Grøn havde samlet flokken og morede sig med at forhindre de to araucanaer i at komme ind i deres sovehus - Elvio lokkede med hvad han nu kunne finde på sin vej væk fra huset...pinde, græsstrå, sten sågar en teske - men Halerne er ikke dumme, så den gik ikke. Da jeg så kom ud og fik gennet Grøn og hendes kumpaner væk, skyndte Elvio sig ret hårdhændet at få de to unge damer meget hurtigt sikkert i hus /o Den aften vidste han godt, at vi samarbejdede :D

Baby har lige været inde og få vasket indtørrede ranglebær væk, det mente Elvio bestemt heller ikke, at jeg kunne tillade mig - han er lidt småsur endnu :-\ ;)

....men ellers - så går det strålende. De seks piger går stadig 4 og 2, men Elvio giver sig tid til alle. Der sker mest hos Halerne, så der er han selvfølgelig mest - han har travlt og hygger sig hele dagen, men om aftenen ved ca. 20.30-tiden så er den lille dreng altså træt...kan næsten ikke holde øjnene åbne, så når jeg sidder med Grøn på ryggen og alle de andre ligger og hviler sig inden sengetid :D, så tager Elvio sig en ordentlig lur en halv times tid med høje snorkelyde på bænken.

Begge "dine" piger lægger æg nu og begge kommer spænende, når jeg kommer ud med noget (forhåbentlig) spændende mad.

Jeg er lykkelg for mine tre skønne adoptivbørn og meget stolt over, at de var så hurtige til at finde ud af, at de har deres eget sovehus - og er glad for det.

Her er kongen af haven og foderbrædtet:
« Senest Redigeret: 21 Juni , 2012, 12:13 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #153 Dato: 21 Juni , 2012, 11:37 »
..og Sif og Lille Fie som på trods af deres skyhed ikke har megen respekt for Nanni, når hun har kødben:



« Senest Redigeret: 21 Juni , 2012, 11:56 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #154 Dato: 21 Juni , 2012, 11:39 »
...
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #155 Dato: 21 Juni , 2012, 11:43 »
Næh, her stjæles der også på fuld kraft fra labradoren ;D.
Det var da ellers gevaldigt med dramaer, der udspilles i det nordsjællandske :o. Men det er da altid noget at Elvio er kommet i tanker om sine "gamle" koner. At de er nederst i hakkeordenen er vel naturligt nok - og det ER Grøn, der bestemmer. Men hun bliver jo også ældre - eller kommer ud for en trafikulykke :(. Og SÅ skal hun nok passe på. Nej, de var også blide her men vi har jo ingen "Haler" til at fordreje hovederne på mandfolkene ;) så det gav ikke problemer....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #156 Dato: 21 Juni , 2012, 12:08 »
@Ankerine - det Grøn laver har ikke noget med hakkeorden at gøre, tror jeg. Hakkeorden har hun helt styr på, og den klarer hun som en rigtig dygtig og blid førehøne, som altid har været utrolig rummelig og ikke har brug for at marker sig synderligt, for Grøn har det f. eks. ikke nogen betydning at spise sidst - alle har bare respekt for  og er meget glade for hende. Jeg tror at det er underholdning på linje med, at hun jager store fugle i haven....hvis hun gider. Jeg er sikker på, at om nogle dage, så keder legen hende, og så får araucanapigerne fred - hele tiden ;)
« Senest Redigeret: 21 Juni , 2012, 12:21 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #157 Dato: 22 Juni , 2012, 18:56 »
I dag har det styrt regnet hele dagen - det har som sædvanlig betydet frivilligt ophold i den overdækkede gård for Halerne og Elvio....men sørme om jeg ikke opdagede, at de sky araucana piger også havde valgt hønsegården frem for det åbne skur med halmballerne. Da jeg kom hjem ved 13 tiden lå Sif ved siden af Grøn og sov på taget af brudesuiten.

Enten er Grøn en endnu mere sød og rummelig førehøne, end jeg var klar over og har syntes, at det var synd, at de "nye" skulle være ude i det grumme vejr - eller også er det de "nyes" egen skræk for Halerne, de skulle overvinde. Jeg tror selv på det sidste :)

Her til aften går alle syv fredeligt rundt og nyder krible krable ting i den våde men nu solbeskinnede græsplæne

...om to dage er det også en måned siden jeg adopterede Elvio og pigerne *o

Hvordan gå det på Falster Kirsten? Er I ved at vænne jeg til, at Elvio bor et andet sted nu?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #158 Dato: 22 Juni , 2012, 19:04 »
Jamen, så er regnvejr da godt for et eller andet ::) /o. Tak for update.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"