Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4692 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #90 Dato: 04 Juni , 2012, 11:49 »
Mon man kan få hønse-hale-proteser?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #91 Dato: 04 Juni , 2012, 12:02 »
Mon man kan få hønse-hale-proteser?

He, he...det var værd at overveje ;D

...men Elvio bekræfter blot det, jeg hele tiden har vidst. De fire nordsjællandske skønjomfruer er de absolut skønneste høner i heeeeele verden *p *p *p

Dog synes jeg, at de to auracana piger er knuse skønne og søde - og jeg er i hvert fald meget, meget glad for dem - så skidt med den troløse latino laps ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #92 Dato: 04 Juni , 2012, 18:24 »
Han har vel bare opdaget at græsset er grønnere på nye græsgange  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #93 Dato: 05 Juni , 2012, 10:48 »
Dagens nyt fra Grøn Hønes hønsegård skal uden tvivl være en hyldest og dyb beundring for Elvio og hans udvisning af omsorg for sin Haleflok.

Hele Elvios dag går med at gøre det så godt for pigerne som muligt. Jeg har ikke en eneste gang i de to uger, han har været her, set ham spise noget, som ikke blot er basismad, inden han har kaldt Halerne sammen...opmærksom stået og kigget på at alle spiser..og hvis ikke ..så serverer han for fødderne af dem.

Elvio holder dagen lang øje med, hvor alle Haler er. I går ved 18-tiden da vinden havde lagt sig, kørte Grøn Høne, hunden og jeg en tur i skoven - da jeg satte sele på Grøn i cykelkurven, stod Elvio på den anden side af hegnet og kiggede undrende til - og min mand fortalte efterfølgende, at i heeeeele den godt og vel time vi var væk, havde Elvio været helt ude af den. Han havde hvileløst spurtet rundt i hele haven hele tiden og kaldt og kaldt og jamret sig og mindst 50 gange været nede ved hegnet og kigge. Da vi kom hjem var gensynsglæden stor og Elvio veg ikke fra Grøns side, før hun gik i seng en god time senere.

I dag er Lille Kræ lidt mat og har valgt at holde sig i sommerredekassen, hvor hun ligger i ro og fred og sover( jeg håber ikke, at der er noget alvorligt galt..tror det ikke). De sidste to timer har Elvio stået uden for redestedet og sunget høj trillesang for Lille Kræ..kun afbrudt af de gange, hvor han har hentet en majs, en ostetern, et blad, spaghetti m.m. til hende og serveret lige foran næbbet af hende - heldigvis spiser hun det.

Det er helt utroligt at opleve Elvios tagen ansvar for Halerne *p - og det giver så mig mere tid til at tage mig af de to alenepiger Sif og Lille Fie.

Her er Elvio som sygevagt
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #94 Dato: 05 Juni , 2012, 10:54 »
Han er en god dreng - og mon ikke Grøn snart falder for ham? Det ville jeg da gøre, hvis jeg var høne i Elvios hønsegård. *p
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #95 Dato: 05 Juni , 2012, 11:00 »
Han er en god dreng - og mon ikke Grøn snart falder for ham? Det ville jeg da gøre, hvis jeg var høne i Elvios hønsegård. *p

NIX
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #96 Dato: 05 Juni , 2012, 11:06 »
Ja, han er en rigtig sød fyr og jeg forstår ikke at han ikke vil have noget med araucana-pigerne at gøre. Hans tidligere flok bestod da af 12 høner - og det udmattede ham ikke....
- og så beklager jeg hans grimme hale. Det er intimbarberingen, der gik lidt hurtigt lige inden afgang ;).
Håber det bedste for Lille Kræ - hun ser da fin nok ud i kammen. Ekstra omsorgsbehov? Forebyggende sygedag? Overspisning?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #97 Dato: 05 Juni , 2012, 12:09 »
Ja, han er en rigtig sød fyr og jeg forstår ikke at han ikke vil have noget med araucana-pigerne at gøre. Hans tidligere flok bestod da af 12 høner - og det udmattede ham ikke....
- og så beklager jeg hans grimme hale. Det er intimbarberingen, der gik lidt hurtigt lige inden afgang ;).
Håber det bedste for Lille Kræ - hun ser da fin nok ud i kammen. Ekstra omsorgsbehov? Forebyggende sygedag? Overspisning?

1. Det drejer sig ikke om for mange høner og udmattelse. Det er totalt manglende interesse.

2. Jeg har kigget efter intimbarberingen, men hans flotte pudderkvast skjuler den. Desuden kan det være lige meget, for Elvio kan ikke finde ud af at komme forbi halerne, han befrugter kun rygge ;D. Det ser hylende morsomt ud og giver vel omkring 0% befrugtede æg på de tre haler, han (nogle gange) har lov at prøve.

3. Lille kræ har sovet godt til Elvios trílle arier og nydt godt at godbidder og omsorg - hun er på banen igen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #98 Dato: 05 Juni , 2012, 21:55 »
Helle, det er bare SÅ fornøjeligt at læse hvor meget du hygger dig med at have en hane /o
Og hvilken hane :o Han er en flot og galant fyr! Sådan en har jeg også, det er min store orpehane, Herman. Han nægter at spise det, jeg kommer med, hvis ikke han bliver håndfodret ::) (heldigvis kan han godt selv finde ud af at spise når jeg ikke er der ;))

Haner er skønne og det er dejligt for dine piger, at de er blevet beriget med én! <I
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #99 Dato: 06 Juni , 2012, 20:16 »
@Tanja S.B - jooooh..det var vist på tide, at jeg også fik hane til hønsene.
Du skulle ellers have set Baby, da hun skulle sige velkommen til Elvio første gang :o jeg var forberedt på, at hun ikke ville sige kærligt velkommen - det havde hun overrasket mig med sidste gang, jeg fik to nye høns ind - Baby..som er den blideste til hverdag transformerede sig til en oppustet, nakkefjerstrittende T-Rex ...som med hele sin imponerende vægt tog tilløb og stormede ind i Elvio og sparkede ham...selvfølgelig med vingerne spredt helt ud, så hun så endnu mere farlig ud - Elvio pustede sig også gevaldigt op, men galant som han er, så nøjedes han med at afvæbne hende, ved at nappe i nakkefjerene og tvinge hende ned. Baby blev så paf over reaktionen, at hun efterfølgende stod som i trance i mindst en halv time...hvorefter hun luskede rundt for sig selv indtil sengetid. De er rigtig gode venner i dag ;D

Jeg har lige lært, at det er Elvio, som har ansvaret for Haleflokken, og hvis jeg vil dem noget, så skal HAN spørges først >:(

Baby har gået rundt lidt besværet og stille en times tid, og jeg mistænkte et besværligt æg som årsag, så jeg gik ud for at hente hende til undersøgelse..uden at tænke på Elvio :o Da jeg tog Baby op...sprang Elvio op af mine ben, flaksede med vingerne og skabte sig helt tosset - han fortsatte dette optrin hele vejen hen til døren. Jeg skulle f...... ikke snuppe hans Hale /1 /1.
Alle er glade igen, og Baby har lagt sit æg /o
« Senest Redigeret: 06 Juni , 2012, 20:18 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #100 Dato: 06 Juni , 2012, 21:27 »
Åh, det er den reaktion han har givet Gert når han skulle flytte lidt på hønsene (sædvanligvis fordi det er farligt at gå lige foran fræseren, stikke hovedet i kalkspanden eller betjene knapperne på brændeflækkeren :o) - Elvio har så skræppet op og netop flakset op ad Gert med vingerne - men uden at bruge næb eller sporer. MIG derimod har han bekymret fulgt lige i hælene med klukkelyde når jeg har grebet en af madammerne for at fjerne burrer, undersøge for halten eller tjekke for utøj. Så der ER forskel på folk :angel: og Elvio ved det *f.
Godt at der ikke var store problemer. Overvej lige hans reaktion, hvis....... Nu har han endelig fået haler *b
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #101 Dato: 06 Juni , 2012, 21:39 »
SUK


Friske, levende, fede regnorme kontra sten
"Hjælp min kone" kontra "Hold fingrene væk fra min Hale"

JEG HAR FATTET BESKEDEN
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #102 Dato: 06 Juni , 2012, 21:45 »
Godt, jeg hygger mig bestemt også!
- men han har jo heller ikke boet hos dig så længe endnu, vel? Hvem tror du hjalp ham ud af ægget? - MIG!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #103 Dato: 06 Juni , 2012, 21:50 »
Hvem tror du hjalp ham ud af ægget? - MIG!

 *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g

Ja - èn gang Elvios mor - altid Elvios mor

 <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. !a <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. <. <.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #104 Dato: 06 Juni , 2012, 22:11 »
- eller også er det fordi jeg lærte et kneb af min "gamle" dyrlæge: Når man står overfor et "vanskeligt" dyr, skal man sige til sig selv: Jeg gør jo detteher for kræets skyld" - og så GØRE det! Mirakuløst nok, så virker det  :-\, selv når det er noget, der gør ondt. Nu har jeg afprøvet hans kloge ord på høns, katte, tyre, kælvende køer, heste, geder, børnebørn, flagermus, ægtefælle og endda menneske-patienter. Tilsyneladende får det én til at fremstå som kompetent 8).
Tak til Niels Wøldiche, der mig bekendt ikke er blevet ædt endnu <I
« Senest Redigeret: 06 Juni , 2012, 22:16 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand