Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4705 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #60 Dato: 29 Maj , 2012, 18:28 »
De to fine Araucana piger er også forsigtigt begyndt at gøre forsøg på at nærme sig flokken - heri får de absolut ingen hjælp af Elvio - han er lidt en sjuft, for han retter sin fulde opmærksomhed på sine nye damer, og bortset fra få kig til araucanaere i løbet af dagen, så ignorerer han dem fuldstændigt. Når det så nærmer sig sengetid, bliver han ærlig talt nærmest en dum skid over for dem - så jeg har de sidste to aftener lagt Elvio i seng i redskabsskuret, inden hønsene går i seng, for han ødelægger virkelig den gode aftenstemning ved direkte at hakke efter araucanapigerne, som nu hedder Sif (stor og mørk) og Lille Fie (lille og lys)

Her er et billede af Sif, som egentlig godt kunne tænke sig et bad sammen med Elvio og Grøn - men tør ikke liiige
« Senest Redigeret: 29 Maj , 2012, 20:38 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #61 Dato: 29 Maj , 2012, 18:42 »
Her er Lille Fie. Det er det tætteste vi endnu kan komme på hinanden. Jeg lader de nye piger selv bestemme tempoet.



Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #62 Dato: 29 Maj , 2012, 19:46 »
Nej men sikke da en racist! Han skal måske hjem igen og genopdrages? DET havde jeg slet ikke forestillet mig :o. Han plejer at være ekstremt rummelig (katte, madmor, barnebarn osv) i sin omsorg. Og nu interesserer han sig bare for HALER *s.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #63 Dato: 29 Maj , 2012, 20:06 »
Jamen Elvio er skam stadig meget rummelig - alle halerne, hunden, manden og jeg - men han gider åbenbart ikke "gamle nyheder" for tiden. han gør absolut heller intet for at trække Sif og Lille Fie med til godbidderne,

...men Ankerine..det kunne du jo heller ikke have forudsagt, da du ikke har haler derhjemme ;D

Jeg kom for øvrigt til at tænke på, om han savnede dig lidt i dag - for jeg havde i morges helt glemt Elvios aversion mod orange, da jeg satte en stor orange skål med myslie ud til familien. Da jeg kiggede til dem ved middagstid, lå Elvio ved siden af den tomme skål og kiggede nærmest kærligt på den..som om han tænkte " suk..moar..hvor er du og din grimme dynejakke?"  ;D
« Senest Redigeret: 29 Maj , 2012, 20:40 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #64 Dato: 29 Maj , 2012, 20:52 »
Jamen Elvio er skam stadig meget rummelig - alle halerne, hunden, manden og jeg - men han gider åbenbart ikke "gamle nyheder" for tiden. han gør absolut heller intet for at trække Sif og Lille Fie med til godbidderne,

...men Ankerine..det kunne du jo heller ikke have forudsagt, da du ikke har haler derhjemme ;D

Jeg kom for øvrigt til at tænke på, om han savnede dig lidt i dag - for jeg havde i morges helt glemt Elvios aversion mod orange, da jeg satte en stor orange skål med myslie ud til familien. Da jeg kiggede til dem ved middagstid, lå Elvio ved siden af den tomme skål og kiggede nærmest kærligt på den..som om han tænkte " suk..moar..hvor er du og din grimme dynejakke?"  ;D
He he..., orange igen. Dejlige billeder og hvor er Sif og Lille Fie nogle fine små damer /o. Her er der også bryllupsklokker, sådan en slags. Min ene maraucana vandrede hvileløst foran araucanagården, selv om hun bor hos maranerne og altid har gjort det. Jeg åbnede døren for hende og så smuttede hun hurtigere end lynet ind i gården. Dog ikke for at charmere Carlo, men fordi hun åbenbart har fået en forkærlig for skurvognens håndvask, som hun fór op i fordi hun skulle lægge et æg ::). Hun får lov til at sove derude - det er min plan at hun SKAL giftes med Carlo, eller i hvert fald indgå i hans harem.

God aften til dig, Elvio, Grøn og alle de andre på matriklen :D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #65 Dato: 29 Maj , 2012, 21:27 »
Helle, du LOVEDE at Elvio ikke skulle udsættes for ORANGE nogensinde mere i sit liv! Han er vel besvimet ved siden af skålen :o.
Nå ja, jeg savner ham da lidt, han er så hyggelig at gå rundt sammen med i haven. Hans tidligere koner holder stædigt fast ved deres hønsehus selv om de alle om dagen går sammen med Ernesto nu. Det er bare ikke det samme! Og Ernesto er begyndt at gå tidligt i seng. Som manden siger: det tror da pokker med alle de koner ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #66 Dato: 29 Maj , 2012, 22:01 »
Du godeste ja :o - måske var han besvimet. Jeg er meget ked af, at jeg at jeg glemte den orange skål. Den bliver smidt ud...men kom til at tænke på, om den måske skulle anvendes som besvimelsesvåben mod Elvio, når han bisser Sif og Lille Fie ved sengetid - han er lige røget i skuret igen >:(.

Jeg kan godt forstå, at du savner Elvio, men trøst dig med at han har det godt, hygger sig med Halerne og galer som en sindsyg indtil sidst på eftermiddagen ;)

 - til alle I andre - I skulle have set, hvordan Ankerine flere gange dvælede ved hønsegården i torsdags...det var meget, meget tydeligt, at det ikke var med den gode vilje, at hun skulle skilles fra sin hanesøn <. <.

@Tanja - ja..det er de sjoveste steder, som bliver yndlings redesteder, og jeg synes da, at en håndvask er et rigtig, rigtig godt bud...hvordan pokker har hun fundet den, hvis hun ellers ikke kommer i skurvognen?

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #67 Dato: 30 Maj , 2012, 07:11 »
@Tanja - ja..det er de sjoveste steder, som bliver yndlings redesteder, og jeg synes da, at en håndvask er et rigtig, rigtig godt bud...hvordan pokker har hun fundet den, hvis hun ellers ikke kommer i skurvognen?
Inden lille Laura belsuttede sig for at lægge sig skruk i skoven, stod døren til hønsegården/vognen åben når vi var hjemme, og ikke så sjældent endda har jeg fundet både maranæg og maraucanaæg i skurvognen. Både i håndvasken som er fyldt op med østersskaller, og i redekassen på gulvet. Fremmede steder at lægge æg er åbenbart herligt ;D. Det er min plan at nr. 2 maraucana også skal ind hos Carlo & Co., så der kan komme lidt mere ro på i maranhuset.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #68 Dato: 30 Maj , 2012, 07:45 »
Er Laura hende, som giver dig søvnløse nætter, når hun ikke indfinder sig i hønsehuset ved sengetid?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #69 Dato: 01 Juni , 2012, 08:47 »
@Helle K.: Hvordan går det med romancen. Billedet fra det fælles støvbad så da lovende ud.... Er sikker på at Elvio, udover at være en homonbombe, også kan være en "smooth operator" hvis det er det, der skal til ;). Er han stadig uhøflig overfor de haleløse? Så kan de da flytte hjem igen, nemlig :police:.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #70 Dato: 01 Juni , 2012, 09:26 »
@Helle K.: Hvordan går det med romancen. Billedet fra det fælles støvbad så da lovende ud.... Er sikker på at Elvio, udover at være en homonbombe, også kan være en "smooth operator" hvis det er det, der skal til ;). Er han stadig uhøflig overfor de haleløse? Så kan de da flytte hjem igen, nemlig :police:.

Altså- om morgenen står der Haler på programmet for Elvio ...Haler, Haler, Haler, Haler ;D. Han har sikkert drømt om dem hele natten, hvor han ikke sover sammen med Haler. Han danser for dem, hvor de nu end har søgt tilflugt ...på min ryg(der kommer han også)..på haveborde, stole, buske og sågar fuglefoderbrædtet - han glemmer helt morgenmaden - når han så er blevet træt - mest af at løbe, for mange Haler bliver det ikke til - de er for adrætte, så synger han ihærdigt morgensang og får lidt at spise. Sådan ser programmet ud hver morgen.

Elvios interesse for Sif og Lille Fie er meget lille...endnu - Sif ser faktisk ud til at være lidt bange for ham. Når sengetid nærmer sig, så skal Elvio lave ballade på taget af hønsehuset, hvor Sif og Lille Fie lægger sig til at hvile, mens Halerne går i seng. De må ikke ligge ned..tja..de må faktisk ikke rigtig noget. Dog er Elvio ikke helt dum, for de sidste to aftener er han frivilligt lusket i skammekrogen i skuret, når han ser, at jeg kommer ned gennem haven for at stoppe ham. Her har han fået en fin pind at sove på, hvilket han også gør, men Sif og Lille Fie vil hellere sove på halmballer.

Om Elvio bruger "smooth operator" trick i løbt af dagen og får lokket Grøn i buskene, ved jeg ikke..og har ikke set - men jeg tvivler. Som sagt vil Grøn gere være venner med Elvio, men når han opfører sig som en sjuft, så siger hun fra. Ingen romance til Grøn - hun vil forblive stærk single og nyde sin stoooore frihed. Desuden beskytter hun også de andre mod Elvio, hvis han bliver for anmasende - hun skal blot komme marcherende mod ham med rank nakke og dybe bråååå, brååå - så er Elvio den, der er smuttet ;D

Elvio har de sidste dage været meget interesseret i at blive gode venner med mig - hans store lyst for tiden er at kunne komme til at nappe mig i fingrene... helst dem alle 10 en efter en, mens han klager sin nød over kærligheden. Som tak for snakken og opmærksomheden fik jeg i går en indtørret fuglevinge af ham /o.

De to piger er desværre stadig meget sky og holder sig mest for sig selv. Desuden er de to heller ikke de bedste venner af verden. Sif, som vist kommer fra Ernestos flok, er lidt bange for Lille Fie...og Lille Fie er bestemt heller ikke sød ved Sif hele tiden.

.....men vi er optimistiske...mon ikke alle finder ud af det sammen på et tidspunkt. Da Baby og Naboen flyttede ind i sin tid, gik der 2½ måned inden der var harmonisk ro i hønsegården

Mht. at flytte hjem igen - hvordan havde du lige tænkt dig, at dt skulle kunne lade sig gøre :o??? Elvio har jo nu opdaget en verden med haler...tror du, at han har lyst til at komme tilbage til en fuldstændig haleløs hønsegård? - jeg spørger bare >:( ;)
« Senest Redigeret: 01 Juni , 2012, 09:33 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #71 Dato: 01 Juni , 2012, 09:36 »
Tak for rapporten. Det lyder da til at de alle tre bør hjem igen på genopdragelsesferie :o. Sif og Lille Fie kender godt hinanden da hønerne jo gik lidt ud og ind - kun hanerne var helt adskilt. Men derfor kan de jo godt være uvenner :(.
Og så er jeg faktisk lidt skuffet over at du ALLEREDE har fået en fuglevinge selv om jeg ikke véd, hvor sådan én rangerer i forhold til en frisk regnorm :-\ Troløse Elvio. Det samme med Halerne ::)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #72 Dato: 01 Juni , 2012, 09:56 »

Og så er jeg faktisk lidt skuffet over at du ALLEREDE har fået en fuglevinge selv om jeg ikke véd, hvor sådan én rangerer i forhold til en frisk regnorm :-\ Troløse Elvio. Det samme med Halerne ::)

HA - du behøver nu ikke være skuffet. Fuglevingen var rester fra en morgengave til Sorte Marie for nogle dage siden - og nok lige det Elvio havde ved hånden...uden at skulle anstrenge sig voldsomt for at finde en gave til mig..så deeet :-\ Jeg tror, at en stor, fed, frisk regnorm rangerer noget højere
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #73 Dato: 01 Juni , 2012, 10:08 »
Åh, tak ;D - det lettede *y. Savner ham stadig men husker ham mest for hans galanthed. Den kan jo åbenbart ligge på et meget lille sted nu :-\. Forhåbentligt finder han sin rummelighed frem igen....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #74 Dato: 01 Juni , 2012, 17:49 »
Savner ham stadig men husker ham mest for hans galanthed. Den kan jo åbenbart ligge på et meget lille sted nu :-\. Forhåbentligt finder han sin rummelighed frem igen....

Jeg må nok tilstå, at jeg meget nødigt vil omplantes til en helt ny og fremmed verden med Elvio som eneste følgesvend. Det kunne man meget hurtigt risikere at blive ensom af - jeg har nu været hjemme i 4 timer og i haven det meste af tiden. Elvio og halerne ligger i ly af den kraftige blæst i den ene ende af haven og Sif og Lille Fie gemmer sig i hønsegården. I de 4 timer har Elvio ikke en eneste gang set til de to piger ej heller kaldt dem til godbidder, da der blev serveret. Han hentede halerne, ventede på, at de fik spist og åd så resten selv. Helt ærligt Kirsten...tyder det på særlig god opdragelse >:( ::) ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14