Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne skal giftes  (Læst 4743 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #75 Dato: 02 Juni , 2012, 21:53 »
Min nye, skønne araucana familie scorer efter blot en uge i deres nye hjem top point mht. til selv at finde deres rigtige sovehus og pind og gå i seng til solnedgangstid...med kun en smule indbyrdes brok på pinden. Det synes jeg er MEGET flot  /o /o /o - og dejligt for mig, som godt kan lide at komme tidligt i seng og tidligt op.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #76 Dato: 02 Juni , 2012, 22:18 »
Er Elvio begyndt at opføre sig ordentligt eller er han stadig helt forgabt i Halerne? Her har hans far, Ernesto, overtaget ansvaret for Elvios ex-koner og det går udmærket. Et par af dem vil dog ikke sove sammen med ham endnu.... Hunden savner vist Elvio lidt. Han syntes at det var sjovt når Elvio jagtede ham fordi han snusede Elvios koner bagi. Ernesto ignorerer ham bare og glor nærmest hovedrystende på ham....det er jo ikke sjovt ::)
Har du fået flere indtørrede fuglevinger, Helle?
« Senest Redigeret: 03 Juni , 2012, 03:15 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #77 Dato: 03 Juni , 2012, 09:11 »
@HEEEELLEEEE?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #78 Dato: 03 Juni , 2012, 10:10 »
@HEEEELLEEEE?

Jeg skal hilse fra Elvio og sige, at du ikke må jage med mig >:(. Vi har lige været ude og høste en ny portion rababer, samt fjernet en lille skov af skvalderkål - dette har afdækket et stort stykke jord fyldt med spændende ting, så vi har haft travlt - min gave var en STEN >:(.

Elvio har indført en ny leg - han skal op og stå på skødet af mig med front lige mod mit ansigt..og meget, meget tæt - så står han og lytter meget intens til, hvad jeg fortæller ham og knurrer med heeelt ned fra halsen. Jeg er meget på vagt, for han har næbbet få cm fra mine øjne, og jeg venter hvert øjeblik et hak :o - hakket er dog ikke blevet leveret endnu. Han har nu indbudt til denne tætte samtale adskille gange de sidste par dage...alt er frivilligt, for han hopper selv op, og jeg holder ikke på ham.

Elvio er stadig helt forgabt i Halerne - i går tror jeg slet ikke, at han kiggede til sine "gamle" piger en eneste gang - hvad der så sker i skuret i nattens mulm og mørke ved jeg af gode grunde ikke, men opmærksomheden kan ligge på et meget lille sted.

Efter Sif og Lille Fie er begyndt selv at gå i skuret for natten, har der ikke været ret meget aftenballade. Elvio har hurtigt luret Grøns vane af...med at komme ned til havedøren og hente mig, når der skal soves - så nu kommer Elvio selv alene spænende ned og henter mig, når han skal følges ud, hvor han dygtigt vælger det rigtige hus. Når jeg lukker for natten, kan jeg høre en smule brok derinde fra, men det skyldes nok blot lidt uenighed om, hvor man skal sove på pinden.

Jeg forstår godt, at Gizmo savner sin legekammerat - her hilser Elvio på hunden med et wrrrroooohhhh, når hun kommer ud, og ellers kan han godt lide at lege "pletspil" på dalmatiner ryggen.

Jeg håber snart, at dagen kommer, hvor Sif og Lille Fie stiller sig lidt op imod Halerne, så de kan blive medlemmer af flokken. Halerne jagter ikke de to, men kommer de for tæt på løber de lidt helvhjertet efter dem....der bliver jo heller ikke gjort modstand.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #79 Dato: 03 Juni , 2012, 10:26 »
En sten. Hmmmm - ja, men det er da en god og ...... holdbar? gave *f *e *g *g *g *g *g. (JEG FIK EN LEVENDE OG SAFTIG REGNORM *y *y *y.)
Tjah, jeg ved ikke hvad Elvio vil opnå ved at stirre dig dybt i øjnene. HER passede han jo sine koner - allesammen - i stedet. Men han har nu aldrig været voldelig. Angående de stille høner, skal det siges at du fik de blideste med, så det er måske derfor at de ikke markerer sig. Jeg tror altså at det kommer når de er flyttet rigtigt ind. Ellers må vi lave en byttehandel. Medmindre Elvio foretrækker flere koner med hale. Kan huske i min barndom at alle blondiner var meget efterstræbt af latinoer, når de tog på ferie sydpå. Så måske er det lidt samme mekanisme?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #80 Dato: 03 Juni , 2012, 10:57 »
En sten. Hmmmm - ja, men det er da en god og ...... holdbar? gave *f *e *g *g *g *g *g. (JEG FIK EN LEVENDE OG SAFTIG REGNORM *y *y *y.)


Det er en stor skam, at jeg ikke måtte tage et billede af dig og Elvio. Et sådan kunne jeg godt tænke mig at stille op i haven og så se, hvor mange fede regnorme, der ville blive lagt foran alteret ;D. Det kan være, at Elvio tror på stens helbredende virkning, og han har ment, at jeg trængte til èn.

Elvio lever helt op til det ideal af en hane, du har givet af ham. Han er god, opmærksom, passer på sin flok, ikke voldelig, ikke (særlig) anmasende, finder mad og godbidder - MEN det gælder kun Halerne. Så snart jeg lukker op om morgenen, glemmer Elvio på et splitsekund, hvem han har sovet sammen med om natten. Elvios flok kan du se et billede af nedenfor.

Kirsten - vi har god tid  og så længe Sif og Lille Fie har det godt og ser ud til at trives, så behøver de ikke nødvendigvis at indgå i haleflokken. De hygger sig med at gå stille rundt i haven og rode rundt i hækken og under de store buske og træer, og holder deres hvil i hønsegården - der kommer Halerne aldrig om dagen, medmindre det regner.

Men jeg synes stadig, at det er besynderlig haneadfærd fuldstændigt at afskrive to høner - jeg tror heller ikke, at han træder dem ::)

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #81 Dato: 03 Juni , 2012, 15:58 »
Sidder ofte og smiler over jeres beretninger til hinanden om Elvio og Grøn. Tak fordi I deler  /o.
Var ved at drætte om af grin over kommentaren om stengaven....holdbar. Jo tak. Tænk den stakkels Elvio valgte at slæbe en tung sten fremfor en let regnorm. Hvem fik egentlig den bedste gave???? ;D
Håber da for Grøn og de nye hønsepiger, at Elvio fatter sympati til sidst og slipper interessen for Halerne. Han har måske ikke set sådan nogle før, og det er derfor de er så spændende? Ikke altid godt at vide hvad der foregår i hovedet på sådan en hanebasse.....LOL.
Det er da for sjovt at han henter dig for at blive puttet i seng....Kan lige forestille mig scenariet.....LOL.
Fortsæt bare den skønne fortælling, for jeg storhygger mig  *f

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #82 Dato: 03 Juni , 2012, 16:30 »
Fortsæt bare den skønne fortælling, for jeg storhygger mig  *f
Lige mine ord /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #83 Dato: 04 Juni , 2012, 08:17 »
@Helle K.: Jeg har måske fundet forklaringen på Elvios forsøg på at kommunikere med dig "næb mod næb" - Jeg har jo fortalt ham om Audien med læderindtræk.... HAR han fået en tur? Eller cykelkurven? Der vil ellers virkelig blive lagt mærke til jer i lokalområdet: Nydelig dame med højtgalende hane på indkøb - til cykels *f....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #84 Dato: 04 Juni , 2012, 09:52 »
He, he...nej Elvio har ikke været med på tur i hverken Audi eller på cykel, da han stadig har lidt at lære omkring livet her i Nordsjælland. Det kan godt være at Elvio mener at have overtaget føretrøjen her i haven, men vi ved bedre....

...fordi ;D

Elvio er en kylling inderst inde. Han er ikke mere bange for de store farlige sorte fugle(råger), han er ikke mere bange for den plettede(hunden), han er ikke mere bange for græsslåmaskinen osv., men kommer der nye forstyrrende ting og emner i haven, så gemmer Elvio sig - helst bag mig, hvis jeg er i nærheden.
I dag kæmper han med at turde nærme sig to 1,2 m. høje legetøjsvindmøller i  spraglede farver, jeg er ved at teste i haven som rågeværn - Halerne er ligeglade med møllerne, og det kan Elvio slet, slet ikke forstå.

Derfor tror jeg, at Elvio gør alt for at holde sig meget gode venner med mig, for jeg kan beskytte ham og griner ikke, nå han bliver lidt bange ::) ...man skulle jo nødigt tabe ansgt over for Halerne -så næb til næb sceancerne må være vores fælles fastslåelse af pagt om, at jeg beskytter min lille dreng...og at jeg ikke afslører vores hemmelighed 8) 8).

Elvio lærer hurtigt - og han har også fundet ud af, at kaminen er et godt sted at holde til - der har dog endnu ikke været tændt op i den, mens han har boet her, så han undrer sig sikkert svært over, hvad der er så interessant ved den. Dette udmøntede sig i går til, at han pludselig stod INDE I ovnen, da jeg var ved at gøre den ren...han fik nusset skorstenen så meget at han lignede en sørøver med klap for øjet og med sort trøje på, da han møg beskidt blev bedt om at stige ud ::).

For øvrigt så tror jeg, at Grøn Høne kan fornemme, når manden i huset skal til møde i Norge - for her til morgen blev hun igen taget i at have taget plads i Audien...heldigvis inden manden kørte...måske er det trolleyen som afsløre at der er flyvetur i sigte.

Nåh...det regner nu...så jeg må lige ud og fjerne en mølle fra indgangen til hønsegården - Halerne er gået i tørvejr...men Elvio tør ikke gå forbi møllen ;D
Sif og Lille Fie holder regnvejrsdag i skuret med fuldt åben dør og mange godbidder i nærheden.

Fragtmanden var her i morges med en pakke med bl. a. 1 kg. levende melorme - så NU SKAL DER VÆRE FEST i eftermiddag

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #85 Dato: 04 Juni , 2012, 10:11 »
Jeg er meget glad for at Elvio har fået en omsorgsfuld ejer. Selv havde jeg ikke fantasi til at overveje legetøjsvindmølletræning som en del af hans opdragelse ::). I øvrigt er hans far også lidt af en kylling. Når der sker nye ting i haven, så er det ham, der står og tripper lidt rådvild mens tøserne med hvin og pjank kaster sig over det nye, f.eks. det pælebor med motor som Gerts "legekammerat" bruger lige nu. Nææææh, der kommer ORM med op *o *o *o <O - selv jeg holder mig på afstand, så meget larmer uhyret :o. Men OK, Ernesto har jo også anvaret for de fjollede tøser- det må tynge hans hanehjerte :(
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline gnert

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #86 Dato: 04 Juni , 2012, 10:39 »
Kan ikke mindes at jeg har grint og hygget SÅ meget over en tråd her på fjerkræ forum.

Nyder VIRKELIG at læse om Elvio's oplevelser, forelskelser og hale fanatiske tendenser.

Elvio længe leve
0.11 gøgespættet maran (gråstribede maran)
0.2 kobber maran
0.2 Sort dobbeltrandede barnevelder
0.2 Isa brown
1.0 kæreste
1.1 papbørn
1.1 huskat
1.1 chihuahua (korthåret)
1.0 karelsk bjørnehund

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #87 Dato: 04 Juni , 2012, 11:14 »
Kan ikke mindes at jeg har grint og hygget SÅ meget over en tråd her på fjerkræ forum.

Nyder VIRKELIG at læse om Elvio's oplevelser, forelskelser og hale fanatiske tendenser.

Elvio længe leve

Elvio bukker og siger så mange tak - Elvio synes også selv, at han er en ret underholdende og uimodståelig fætter ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #88 Dato: 04 Juni , 2012, 11:15 »
Jamen, tak, altså...også på Elvios vegne. Elvio markerede sig allerede som kylling ved at være meget omsorgsfuld overfor de andre kyllinger. Siden blev katte, hunde, mennesker (børn inkluderet) og høner omfattet af hans galante og gavmilde sjæl. MEN han har åbenbart ikke haft godt af at flytte til NORDsjælland, siden han nu forsømmer sine egne, medbragte koner /1.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Grøn Høne skal giftes
« Svar #89 Dato: 04 Juni , 2012, 11:47 »
...øhhh forsømmer sine medbragte koner?? - de sidste to dage har de to været ikke eksisterende for ham den slyngel /1
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14