Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Selv den mest standhaftige bukker under  (Læst 2177 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Selv den mest standhaftige bukker under
« Dato: 08 April , 2012, 14:07 »
...tja...sådan kan det jo gå.

Nu har min hønseverden i  næsten 4 år bestået af den lille flok Isaèr, som så fantastisk har vist mig, hvor umuligt det er at leve uden høns i mit liv. De 5 vil altid stå for mig som de mest fantastiske og skønne hønsepiger på jord. Desværre varer den frydefulde lykke med dyrene ikke evigt, og i dag har jeg kun en enkelt "lærermester" tilbage.,,men sikken en :-*

For noget over et år siden flyttede Naboen og Baby ind og lærte mig om helt nye hønseadfærd og meninger. Desværre sagde Naboen farvel til livet for et par måneder siden - så lige nu består ejerskabet af haven kun af min skønne gamle førehøne Grøn, Baby og to unge damer...de sidste to har glædet os med deres tilstedeværelse siden engang i den mørke vinter.

Jeg har standhaftigt modstået al påvirkning fra forum angående kyllinger, rugemaskiner og udvidelse af hønseflokken. Jeg købte MEGET BEVIDST et hønshus til blot 5-6 høns i sin tid. Ny tilførsel i flokken ville jeg købe mig til, når det var nødvendigt...for her i haven flytter man ind...og så bliver man her, helt indtil man ikke orker livet længere.

Inden for et par måneder skal der flytte et par nye piger ind, så flokken igen bliver på seks individer...og sådan skulle livet egentlig fortsætte her

MEN...

...så vågner jeg her til morgen og finder ud af, hvad jeg har brugt min påskeferie på:
           -der kommer rugemaskine hjem fra USA
           -der er lavet aftaler om rugeæg fra Italien, England og USA

Hvad sker der lige her <J <A
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #1 Dato: 08 April , 2012, 14:11 »
Hehe det lyder da spændende.. ;)

Hvad er det så for rugeæg som kommer fra Italien, England og USA ?



Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

  • Gæst
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #2 Dato: 08 April , 2012, 14:13 »
NÅ! For søren da Helle!!!  :o  ;D  /o

Så skal der udvides kan jeg regne ud...mere hønsehus, hønsegård, hønsedit, hønsedut, hønsedat osv  ;D

Tillykke! Det er da de utroligste ideer man får, når man har for meget tid til sig selv... kender det  ::)
Så må vi hvad der sker når du får hverdagen tilbage samt maskine og æg! Hvordan det kunne ske glæder jeg mig da til at høre lidt mere om!?! Fik du for meget påskeøl en aften eller?

Og hvad er det du får hjem? maskine og æg? Hvilken race er det gået ud over?  ;D

Offline Dyre-tossen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 372
  • Der er plads til alle og en hver
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #3 Dato: 08 April , 2012, 14:16 »
Ja der kan du bare se - Det smitter at have høns hehe ;D
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #4 Dato: 08 April , 2012, 14:28 »


MEN...

...så vågner jeg her til morgen og finder ud af, hvad jeg har brugt min påskeferie på:
           -der kommer rugemaskine hjem fra USA
           -der er lavet aftaler om rugeæg fra Italien, England og USA

Hvad sker der lige her <J <A


Ha ha hvor sejt Helle  /o   <L <L   

Ja jeg spørger også om du måske har.... /2   *e  *f
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #5 Dato: 08 April , 2012, 15:01 »
Hov, hov...jeg bryder mig faktisk ikke om alkohol, så det kan jeg ikke bruge som undskyldning ::)

...men den med for god til til mig selv i påsken passer nok ret godt.

Det hele startede vist, da jeg så Henrik Helm Madsens nyeste billeder i sit galleri...så var jeg solgt og begyndte at drømme om høns, som lignede min dalmatiner hund..men hvis jeg skulle have disse høns, så blev det vist fra æg, og ikke fra Danmark....så bliver man jo nødt til at have en maskine..ik` ;D osv, osv.

...så kom jeg lige til at tale med min gamle ven fra USA, som skal bo her i en måned, mens han gæsteforelæser i landet. Han vidste lige hvilken lille fin maskine (til 70 hønseæg :o) jeg skal have - og tager den med, når han kommer.

I Italien har jeg så fået lovning på rugeæg fra Exchequer Leghorn, i England kan jeg få sølvhalsede Italienere og USA vil levere lavender Leghorn. Der skal også lige være plads til et par faverolles..et par R.I.R., et par suuuukkkk :-\

...meen bemærk venligst...jeg får maskinen..ja, men jeg har ikke endelig bestilt rugeæggene endnu ;)

...det kan jo være, at vildfarelsen går over..eller ::)
« Senest Redigeret: 08 April , 2012, 17:57 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #6 Dato: 08 April , 2012, 15:04 »
Jamen Helle! Det eneste der kan holde os tilbage, er vel hvis vi ikke har pladsen eller mulighed for at udvide!

Så klø du bare på Helle  <M

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #7 Dato: 08 April , 2012, 15:07 »
Vil bare lige gøre dig opmærksom på at når rugeæg skal transporteres med fly. Bliver chancen for at få kyllinger væsentlig mindre.

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #8 Dato: 08 April , 2012, 15:09 »
 ;D
Ej da Helle - når man får nyt "legetøj" så skal det da afprøves.....




...meen bemærk venligst...jeg får maskinen..ja, men jeg har ikke endelig bestilt rugeæggene endnu ;)

...det kan jo være, at vildfarelsen går over..eller ::)


Jeg syntes det lyder vildt spændende....  /o

PS er jo også leveringsdygtig i rugeæg af "Hybington"  ;)
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #9 Dato: 08 April , 2012, 16:33 »
Det lyder godt, Helle, velkommen i klubben *l
Er du obs på at vores strøm i DK er 50 Hz og i USA 60 Hz ligesom vi har 240 volt og de har 110?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #10 Dato: 08 April , 2012, 17:34 »
Det lyder godt, Helle, velkommen i klubben *l
Er du obs på at vores strøm i DK er 50 Hz og i USA 60 Hz ligesom vi har 240 volt og de har 110?

Jo tak...lige nu tænker jer forskellige racer heeele tiden, eg håber at feberen tager lidt af :-\

Jeg har boet halvdelen af mit liv derovre, så jeg kender godt besværlighederne med at få tingene til at virke, når man kommer til Danmark, men min el-ingeniør mand sørger for at justere strøm m.m.


;D

PS er jo også leveringsdygtig i rugeæg af "Hybington"  ;)

Det vil da være en god ide, at få sådan en lille hybington eller to fra Gørløse i vuggestuen ;)..og hvis æggene ikke kan tåle at flyve, så bliver det måske hybingtoner all sammen ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #11 Dato: 08 April , 2012, 17:49 »
Nej Helle der overraskede du os.  ;D Det bliver vel nok spændende  /o
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #12 Dato: 08 April , 2012, 18:15 »
Helle er du syg?
Er du blevet smittet  *g *g

Pas nu på, det får aldriiigggg en ende...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #13 Dato: 08 April , 2012, 18:17 »
Helle er du syg?
Er du blevet smittet  *g *g

Pas nu på, det får aldriiigggg en ende...

Jeg tror det Bettina <R ...jeg har jo også luret på, at du har faverolles <: <B
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

thorleif

  • Gæst
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #14 Dato: 08 April , 2012, 18:31 »
Gratulerer med valget, Helle.
Med Italienere (Leghorns) i saa mange farver og variationer, bliver din hoensegaard nesten Danmarks "Leghorn Stud" No. 1? Hvids du bliver virkeligt grebet af basillen i aarene som kommer, boer du vel melde dig ind her: http://www.theleghornclub.com/index.asp
De farver/variationer du naevner kan bruges til at forbedre farver, da de eneste racer der er brugt for at opnaa tybene er Ancona, Minorca og Malay, og det er over 100 aar siden. Saa meld dig ind i klubben, og find ud hvilke farver/tyber der med held kan krydses, og frodigheden (aeg) og frugtbarheden vil antagelig holde sig paa top! Welcome to "Helles Poultry", Leading Danish breeder of various Leghorns.
Og, det er rigtigt som du siger. For en der ved hvad han goer, er der ingen problemer med at bruge en omformer ti Amerikanske Elektriske installationer. Det er vidst vaerre den anden vej, Europeiske i USA.
« Senest Redigeret: 08 April , 2012, 18:37 Fra thorleif »