Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Selv den mest standhaftige bukker under  (Læst 2180 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #15 Dato: 08 April , 2012, 18:48 »
Uh, jeg har også impulskøbt høns. Det er en slags behov, der opstår!
Held og lykke med dem :D Og med rugningen.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #16 Dato: 08 April , 2012, 19:14 »
Ha ha Men ja faverolles det er bare den dejligste race, og så deres bløde hår/fjer på hovedet er så dejlig at røre ved. :D Elsker dem :D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #17 Dato: 08 April , 2012, 20:21 »
Gratulerer med valget, Helle.
Med Italienere (Leghorns) i saa mange farver og variationer, bliver din hoensegaard nesten Danmarks "Leghorn Stud" No. 1? Hvids du bliver virkeligt grebet af basillen i aarene som kommer, boer du vel melde dig ind her: http://www.theleghornclub.com/index.asp
De farver/variationer du naevner kan bruges til at forbedre farver, da de eneste racer der er brugt for at opnaa tybene er Ancona, Minorca og Malay, og det er over 100 aar siden. Saa meld dig ind i klubben, og find ud hvilke farver/tyber der med held kan krydses, og frodigheden (aeg) og frugtbarheden vil antagelig holde sig paa top! Welcome to "Helles Poultry", Leading Danish breeder of various Leghorns.

Tak Thorleif...jeg synes også, at de er meget smukke høns, men der er åbenbart ikke så stor interesse for dem i DK.

I min søgen og læsen hid og did på nettet om leghorns, kom jeg også forbi The Leghorn club, og jeg har faktisk allerede skrevet til Richard Grice for medemskab ;)

Det er ret langt fra Seks hyggehøns til "leading Danish breeder of various Leghorns" og endnu er jeg jo slet ikke begyndt ...men det lyder da meget godt 8) ;)

Nu får jeg i hvert fald i første omgang en rugemaskine...så behøver jeg ikke mere at stå og fundere over, om jeg ikke kunne ruge 6 kyllinger ud i min æggekoger, hvis jeg satte den på laveste blus <A
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

thorleif

  • Gæst
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #18 Dato: 08 April , 2012, 20:36 »
Jeg er saa glad (paa dine vegne) for at du haver faldt for en race der haver en funktion, og virkelig er en race der kan kaldes en "utility-race". Der er desverre for mange idag der avler kun "smukke" (og ofte smaa) racer til udstildingsformaal, og glemmer hvad hendsigten med kyllinger var. MAD. Begyn du bare dit opdret, saa finder du nog nogen lokalt der ogsaa vil begynde med Italienere, byg stammer sammen, jo flere, jo bedre. Jeg skulde oenske jeg var tilbage paa Nord-Sjaelland, jeg boede der for 20 aar siden. Du (dere) vil kunde faa god hjaelp ifra raceklubben. Det er det den er der for. Brug "Standarden", men IKKE laes dig blind. Ja, Italienere kan gerne stildes ud, men det vigtigste er, det er en BRUGS-RACE.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #19 Dato: 08 April , 2012, 20:48 »
Helle.

Tillykke med at 'feberen' har ramt dig med fuld kraft.  ;D

...meen bemærk venligst...jeg får maskinen..ja, men jeg har ikke endelig bestilt rugeæggene endnu ;)

...det kan jo være, at vildfarelsen går over..eller ::)

Bemærket. Men sig mig lige hvad du skal med en rugemaskine hvis du ikke skal udruge æg?? Kan den andet, feks brygge en kop kaffe. Nej vel.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #20 Dato: 08 April , 2012, 20:51 »
Det er vidst vaerre den anden vej, Europeiske i USA.

Visse, vasse. Vi er i år 2012. Næsten alt kan lade sig gøre. Og bruge europæiske apparater i USA skulle da være et af de mindste problemer.
Mvh
Erik Andersen

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #21 Dato: 08 April , 2012, 20:57 »


Bemærket. Men sig mig lige hvad du skal med en rugemaskine hvis du ikke skal udruge æg?? Kan den andet, feks brygge en kop kaffe. Nej vel.

Det ved jeg sgu ærlig talt ikke Erik *f ...men det er da muligt, at du har ret <:
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Henrik Helms Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 283
  • HHM
    • Lidt nye haner
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #22 Dato: 08 April , 2012, 21:07 »
Det er spændende med alle de farver i Leghorns. Kunne godt fristes.
De to 3/4 årige Exchequer Leghorn høner jeg har, har imponeret mig med deres æglægnings stabilitet. Den første skruk er på trapperne og der er rugeæg klar.


Gratulerer med valget, Helle.
Med Italienere (Leghorns) i saa mange farver og variationer, bliver din hoensegaard nesten Danmarks "Leghorn Stud" No. 1? Hvids du bliver virkeligt grebet af basillen i aarene som kommer, boer du vel melde dig ind her: http://www.theleghornclub.com/index.asp
De farver/variationer du naevner kan bruges til at forbedre farver, da de eneste racer der er brugt for at opnaa tybene er Ancona, Minorca og Malay, og det er over 100 aar siden. Saa meld dig ind i klubben, og find ud hvilke farver/tyber der med held kan krydses, og frodigheden (aeg) og frugtbarheden vil antagelig holde sig paa top! Welcome to "Helles Poultry", Leading Danish breeder of various Leghorns.
Og, det er rigtigt som du siger. For en der ved hvad han goer, er der ingen problemer med at bruge en omformer ti Amerikanske Elektriske installationer. Det er vidst vaerre den anden vej, Europeiske i USA.
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #23 Dato: 08 April , 2012, 21:10 »
Det er spændende med alle de farver i Leghorns. Kunne godt fristes.
De to 3/4 årige Exchequer Leghorn høner jeg har, har imponeret mig med deres æglægnings stabilitet. Den første skruk er på trapperne og der er rugeæg klar.

Ja..pøj. pøj med skrukken Henrik - og tak fordi du "ødelagde" min påskeferie ;D /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #24 Dato: 10 April , 2012, 23:16 »
Hurraaaa Helle *o *o *o

Det er nu ganske vist, at du er ligeså tosset som os andre *f *t
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #25 Dato: 11 April , 2012, 01:03 »
Helle- du kan sagtens få gode resultateter af æg som har været med fly /o fik 10 æg fra Wales fra Thorleif og alle befrugtede, dog et hvor fosteret døde :(
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #26 Dato: 11 April , 2012, 03:03 »
Hurraaaa Helle *o *o *o

Det er nu ganske vist, at du er ligeså tosset som os andre *f *t

Jamen, der er da NOGLE impulser, man hverken kan eller bør undertrykke. Tror, det er noget med hønseracers overlevelse - eller hvordan var det nu  ???- vores races overlevelse? Nå, skidt. Der er ting, man hverken kan eller bør undertrykke. Faktisk er der mange. Høns er bare én af dem ;D. Så tillykke med det <I!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #27 Dato: 11 April , 2012, 06:27 »
Joh tak..fordi I byder mig så pænt velkommen i "tosseklubbens" ypperligste indre....nu forpligter det jo ligefrem :o ;)

@Johanne - tak fordi du fortalte om din gode erfaring...det er nu dejligt at vide, når jeg nu er nødt til at flyve nogle af fostrene ind ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #28 Dato: 11 April , 2012, 07:37 »
Jamen dog Helle... Sikke noget ;). Husk nu at reserve plads foran brændeovnen til de nye små <I.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Selv den mest standhaftige bukker under
« Svar #29 Dato: 11 April , 2012, 07:59 »
Jamen dog Helle... Sikke noget ;). Husk nu at reserve plads foran brændeovnen til de nye små <I.

He, he...ja..de skal ikke have varmelampe - det bliver kaminkyller ;D. Jeg må få lavet sådan en amfibietrappe foran brændeovnen, så der er plads til alle.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14