Der er jo næsten ligeså mange meninger om fugt som der er mennesker. Jeg vil prøve omkring 50% - så mødes vi på midten.
Lige for at hive den videre fra den anden tråd (du har så ret, vi kan ikke blive ved på denne måde)
Jeg er da ked af at høre, du får de dårlige myrekryb. Så jeg håber det er fordi du tænker de forkerte tanker, forstå mig ret.
Det jeg mener med justeringsudrugninger er fx.: Under første udrugning i maskinen faldt en kylling ned i vandet under og druknede - en af justeringerne er altså en "gribebakke" om man vil. Altså sikring, så kyllingerne ikke kommer til skade, eller det der er værre. Et andet eksempel er at mit vindue dukkede helt til under første rugning og lækkede lidt - altså skal dette rettes op. Der er altså ikke tale om, at jeg forsøger mig med nye tiltag i blinde, men om at jeg optimerer maskinen, som for øvrigt fungerede udmærket under den første rugning. Altså byggetekniske justeringer, og ikke rugetekniske justeringer. Håber det fik krybene til at krybe tilbage.
For øvrigt kan det nævnes at rugemaskinen meget hurtigt fandt tilbage på ønskede temperatur og luftfugtighed.