Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine og strømsvigt...  (Læst 2920 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
Rugemaskine og strømsvigt...
« Dato: 04 Februar , 2012, 18:32 »
Som overskriften siger det. Jeg har i dag - naturligvis mens jeg ikke var hjemme, haft nedbrud på strømmen, og deraf har rugemaskinen altså været ude af funktion et par timer. Temp var på ca. 20 grader, og luftfugtigheden oppe på ca 75%.

Er jeg helt på spanden nu, eller kører jeg bare videre?

Tak til alle de rugemaskinekyndige (og andre) mennesker for (forhåbentlig) kommende svar.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
Sv: Rugemaskine og strømsvigt...
« Svar #1 Dato: 04 Februar , 2012, 18:39 »
Som overskriften siger det. Jeg har i dag - naturligvis mens jeg ikke var hjemme, haft nedbrud på strømmen, og deraf har rugemaskinen altså været ude af funktion et par timer. Temp var på ca. 20 grader, og luftfugtigheden oppe på ca 75%.

Tak til alle de rugemaskinekyndige (og andre) mennesker for (forhåbentlig) kommende svar.

Du køre bare videre dette skete også for mig sidste år, da seas mente at de skulle lukke for strømmen, de klækker nok bare lidt senere
Bedste hilsner Michael

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2012, 18:39 »

Kør videre, om der ikke er tale om strømsvigt under klækning. Måske ville en prisbillig lille nødgenerater være en overvejelse værd.

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2012, 18:43 »
Kan sådan en nødgenerator kobles op således, at den starter når strømmen ryger? Det er da sådan set en udmærket ide!

De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04 Februar , 2012, 18:45 »
Kan sådan en nødgenerator kobles op således, at den starter når strømmen ryger? Det er da sådan set en udmærket ide!

Jeps

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04 Februar , 2012, 19:01 »

Glemte og oplyse at nødgeneratoren naturligvis som min. skal kunne yde strøm nok svarende til strømforbruget i din rugemaskine. Nu ved jeg ikke hvilken rugemaskine du køre med, men tæl lys, varmelegme, ventilater og styring sammen. Har set nødgenerator helt ned til max ydelser på 700W

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 Februar , 2012, 19:11 »
God pointe FC-Søvind.
Jeg har en Drabistisk ruger. Altså en jeg selv har bygget af et gammelt køleskab jeg lige "faldt over". Jeg er igang med 1. justeringsrugning pt - 5 dage inde.

Det lyder interessant med den generator der. Jeg vil da prøve at regne lidt.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #7 Dato: 04 Februar , 2012, 19:18 »
Måske ville en prisbillig lille nødgenerater være en overvejelse værd.
Det hjælper bare ikke så meget de fleste generator kan jo ikke starte selv
det kræver det jo når man ikke er hjemme  :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #8 Dato: 04 Februar , 2012, 19:20 »
Så længe du ikke har haft maskinen åben under eller efter svigtet forsætter du bare om om intet er hændt. /o
Det kan godt være de først klækker sent på dag 21 eller først på dag 22, men det skal du så bare lige tænke på når du stopper rugningen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #9 Dato: 04 Februar , 2012, 19:21 »
Hej  ;D

Tror altså i tager lidt fejl her. En generator kan man købe overalt. Men den skal man jo så lige selv starte inden den kan lave strøm  /o Og hvis man ikke er hjemme når strømmen ryger hjælper det jo ikke ret meget.

Ellers skal man jo over i noget UPS nødstrømsanlæg som man bruger ved servere. Men det koster jo en formue. og det er jo ikke noget man selv kan montere.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #10 Dato: 04 Februar , 2012, 19:22 »
Jeg oplevet det den nat der begynte at klække at jordvernbryder var slået fra..det var koldt i maskinen om mprgenen, men tempen kom hurtig op igen, mistet vel ca 50 % men heller ikk egalt til strømbrud at være  ;D :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #11 Dato: 04 Februar , 2012, 19:28 »
Der er højst sandsynligt ikke sket noget med æggene, det er ikke en gang sikkert, at klækningen bliver forsinket.
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #12 Dato: 04 Februar , 2012, 19:31 »
Det hjælper bare ikke så meget de fleste generator kan jo ikke starte selv
det kræver det jo når man ikke er hjemme  :)

Rigtigt, men en del kan, ellers kan det snilt laves med en mikro-swits tror jeg sådan en bandit hedder. Om ikke andet burde din trikker kunne lave det for små penge. Fx. Harald Nyborg´s Brøndpumpe til ca. 600kr bruger faktisk princippet men mekanisk.

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #13 Dato: 04 Februar , 2012, 19:32 »

En ups som bem man bruger i et serverrum skulle i en af de ni dre modeller kunne køre min 2,5 timer med en rcom20 Pro. Men det afhænger jo af ups'ens lager og din rugemaskinens forbrug i watt.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline R. F. Drabe

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 Februar , 2012, 19:34 »
Tak for dem Marianne. Min umiddelbare tanke er sådan set også at det fint skal gå, da det er så tidligt i processen.
I sådanne situationer kan jeg kun blive (om muligt) endnu større fan af dette forum. Der er altid i bunkevis af muligheder, ideer og erfaringer der bliver delt ud.  

Det lyder sådan set rigtigt nok med den generator der, og jeg går nu i tænkeboks for at oplagre energi til fx 6 timers kørsel. Bliver spændende at arbejde med.

Bliver ikke mindst spændende at se, om jeg kan øge klækningsprocenten med de småting der bliver justeret i rugningerne nu her.
De bedste hilsner
Rasmus F. Drabe