Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forslag ?  (Læst 3135 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Forslag ?
« Dato: 03 Februar , 2012, 18:13 »
Var det en ide at have et forum som hedder Racehøns og hvor f.eks Maran, Brahma, Dorking og Araucana underforummerne kan ligge under ?

For så kunne vi race freaks "udøve vores evner" der.

Og hvor tråde som f.eks Hvad skal racehøns koste også kan ligge der.
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2012, 18:15 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Forslag ?
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2012, 20:50 »
jeg ser altid vis dagens emner så for mig vil det ikk ændre noget nu men måske i fremtiden. /o

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2012, 21:41 »
Jeg tror at er god i ide med  ny grupper og under grupper.  Grupper med mangee tråd er uoverskuelig.
Gruppen "racehøns" bliver sikket populær
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2012, 22:10 »
Og i samme ånd, kunne man så ikke skille slagtning og opskrifter ad. Det er totalt uoverskueligt at finde noget derinde.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2012, 09:13 »
Jeg kan se at der ikke er mange som gider kommentere mit forslag. Så jeg skriver lige lidt igen.

Men jeg kan også se at der måske er et behov for en sådan forum, som vi racefreaks kan drøfte f.eks priser, sortering osv. Uden at der er nogen som bliver forargede over priser, metoderne eller at der måske er nogen som har mere end 6-10 høns. Og at de så kan komme udenom disse tråde, så det ikke ender som i tråden " Hvad skal racefjerkræ koste" hvor der er nogen som bliver forargede over priserne og det ender i mudderkast om indtægter.

Måske skulle tråden endda være låst, så man som seriøs opdrætter/udstiller skal have adgang ligesom Maran DK er låst og kun for medlemmer.

« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 09:23 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 07 Februar , 2012, 09:14 »
@ Henriette

Godt forslag. Det burde være adskilt.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 Februar , 2012, 09:25 »
Jeg synes ikke at det er en speciel god idé at lave en hel masse ekstra kategorier/forum'er. Der er rigeligt i forvejen og hvis hver race skulle have sit eget forum så vil listen da blive uendelig lang. Også selvom det evt. er inde under et forum der hedder Racehøns.

Dog synes jeg at det var en god idé at skille opskrifter og slagtning da forummet "opskrifter" i min verden kunne bruges som et opslagsværk.

Iøvrigt så tror jeg at 90% af brugerne herinde klikker på "vis ulæste" eller evt. "dagens emner" så derfor vil "alle" brugere også kigge i de tråde der ser spændende ud. Også selvom man evt. er hyggeavler og synes at ren racet fjerkræ er alt for dyrt.

Hvis disse race-forums nægter adgang for visse brugere så bliver det igen delt op i "eliten" og "hygge avlerne" og det ville da være ærgeligt. Ville det ikke? Desuden ville det vel give en masse ekstra arbejde til vores admin.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #7 Dato: 07 Februar , 2012, 09:28 »
Jeg er enig med Danny, der skal ikke være lukkede grupper. Det er forums styrke at diskussionen glider frit.
Mvh
Tapani
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #8 Dato: 07 Februar , 2012, 09:28 »
Jeg syntes måske godt at man kunne lave en opdeling. Men at man skal være specielt indviet for at kunne komme ind er jeg imod for jeg tror  ikke det ville ryde op i mudderkastningen så vil det bare være noget andet.

Lad os da holde det åbent. Fora hvor der udveksles erfaringer/meninger om avl osv. er jo også gavnligt for dem som måske starter så småt (Som mig. f.eks.) og kan bruge dem til, at nyde af andres erfaringer og meninger.

Men lad der skulle måske lægges en mere hård linie over for tråde som løber ud i sandet grundet en ikke så sober tone. Vi skal jo alle gerne kunne deltage og lade de personlige angrab ligge og koncentrerer os om vores allesammens passion nemlig vores hønsebasser.

;D Og som vi siger hos os når det er ved at ende galt "Skidtpyt og smil  :D" og så kommer vi videre med den sober tone.

Hav en dejlig dag for hvor er vi dog heldige at vi faktisk kan stå op en sådanne dejlig dag og spise morgenmad. Er lige kommet hjem fra Sydafrika og tro mig uanset hvor store problemer vi syntes vi har så er det en dråbe i forhold til mange af de menesker der bor der. De har faktisk ikke råd til morgenmad og må på gaden og tigge eller stjæle for at få bare en bid brød.

Så husk at starte dagen med en positivt holdning. Se på de positive ting som f.eks. Sikke en dejlig dag jeg er vågnet og kan spise morgenmad.

Herfra skal lydt et ønske til alle om at have en dejlig dag denne forunderlige Tirsdag morgen.  *p *h
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 07 Februar , 2012, 09:45 »
Jeg synes nu stadig det ville være en god ide.

Jeg har f.eks lært at jeg ikke skal stille mig kritisk i det at holde hybridhøns og redde burhøns, og det er uanset hvor sobert jeg end skriver, og det UDEN at blive personlig.

For bang smok så bliver man udråbt som race freak og at man ikke kan unde at andre kan glæde sig over disse dyr.

Så disse indlæg vil jeg for fremtiden gå en meget stor bue udenom.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 07 Februar , 2012, 09:48 »
Men jeg vil lade admin. om at vurdere og siger de  /d

Så stopper det jo så her.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #11 Dato: 07 Februar , 2012, 09:54 »
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke må være racefreak (Du skriver det jo selv  ;D).

Jeg syntes da du skal blive ved at skrive det der er din holdning sålænge man ikke bliver personlig.
Så jeg vil da klart savne dine indlæg Lene. Du er jo en af de "gamle" i faget og som jeg som ny suger info fra.

Og jeg mener at det er godt at være kritisk bare det er sobert så fortsæt Lene please.

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline fiskefjaesen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 Februar , 2012, 10:01 »
Hej. Nu har jeg ingen forstand på hjemme sider. Men det nok største akvarie-forum på nettet på dansk, er delt op i forskellige underfora.

Afhængig at hvilket underfora man går ind under kan man se enten alle indlæg, hvis ens interesse er interesseret i alle dele af hobbyen, eller kun de indlæg der er relevant for en selv, fx. saltvand, eller alm. akvariefisk.

Og i og med at de forskellige fora er under samme side, kan man skifte rundt mellem de forskellige, hvis man har lyst til det. Det synes jeg er ret smart. Ved ikke om det kan laves her, men ingen lukkede grupper i hvert fald.

Her kunne man så måske have havehøns, racehøns og racefreaks:)

Idag er siden selvfølgelig nede men den kommer vel op igen:

http://akvariesiden.akvariefisk.dk/

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 07 Februar , 2012, 10:07 »
Fiskefjaesen: Jamen det er jo netop tilfældet med siden her. Der er allerede forskellige forums.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=forum

Men om det skulle deles mere op og om der skulle være en masse "under-forums".... Måske.... Jeg tror bare at det vil blive endnu mere uoverskueligt for både nye og gamle medlemmer.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #14 Dato: 07 Februar , 2012, 10:08 »
" @Lene  jeg vil også være ked af hvis du stopper, specielt fordi  du er  racefreak og har mange gange mening som er ikke trit med mine. Bliv ved /o
Forum er  interessant  så længe  forskelligheder mødes i sober og saglig diskussion.
Forum er også vigtigt undervisningsfora hvor vi newbies lær af jer gamle. Hvis der bliver grupper "lukket for mindre øvede" så er det længere interessant.

Selvfølgelig skal indlæggene være sobre men der  må admin træde i karakter og lukke indlæggene eller hvis den gentage sig flere gang  smide vedkommende ud.

Lene  bliv ved
Mvh
Tapani
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand