Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forslag ?  (Læst 3132 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Forslag ?
« Svar #15 Dato: 07 Februar , 2012, 10:17 »
Lene, der er jo intet forkert i at kalde dig racefreak  ;) måske er det meget mere positivt ment end du lige selv går og tror. Og så ser du dig jo selv som én  ;) og jeg ser dig som én... og bli'r det brugt i debatten fra min side er det med en kærlig albue stukket i din side og et beundrende glimt i øjet. Det skal du kun være stolt af  /o Der er osse folk (ikke her) der kalder mig racefreak, og jeg vil da bestemt ikke se mig selv som én...endnu i hvert fald  :D Men de som kalder mig racefreak, står jo bare et helt andet sted med høns end jeg, derfor! Det må du ikke tage nært kære Lene!

Vi vil dig det godt Lene, det er jeg sikker på vi alle vil!  *b

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #16 Dato: 07 Februar , 2012, 10:21 »
Det er klart positivt syntes jeg. Jeg bliver sku kaldt IT nørd og det er faktisk positivt for det betyder faktisk at de mener at jeg er god til det jeg gør.

Og jeg har været hos dig Lene og du er sku god til det du gør så Racefreak eller Hønseavler nørd er vel det samme  ;). Du er i hvertfald en inspiration for os nye syntes jeg.

Så fortsæt Lene du er elsket for din viden.  /o

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #17 Dato: 07 Februar , 2012, 10:23 »
Ja du er ikke alene i båden, jeg er nok også racefreak.  ;D
Så ringe er det nu heller ikke....  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

karina dj

• Gæst
« Svar #18 Dato: 07 Februar , 2012, 10:24 »
Nåja forresten..så er jeg da enig med Danny om at dele opskrifttråden op så den fungerer som opslagsværk.

Hvad angår hønsene har jeg aldrig helt forstået hvorfor nogle racer skal ha et underforum når ikke andre racer har det...så jeg har da ikke noget problem med at de racer der har brug for at blive diskuteret, får sit eget forum. Så kan man, hvis man er nysgerrig på oplysninger om andre racer, tjekke undertråden, idet racebeskrivelsen er lidt "ensporet" da den ofte stammer fra 1 persons erfaring.
Da jeg overvejede araucanaer var jeg da voldsomt glad for der var et underforum, det samme med maranen... så hvis der er behov for flere af den slags, ser jeg det kun som noget medlemmer kan have gavn af. Man behøver måske ikke lave flere end dem der er efterspørgsel på, ellers blir der temmelig mange underforums/toppics eller hvad det nu hedder  ;)

Tror det med racefreak er et stadie, nogle er det mere end andre Bettina  :D
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 10:46 Fra karina dj »

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 Februar , 2012, 10:25 »
Ej, hvor ville det da være ærgeligt :-[ .... Hvis vi amatører, nybegyndere og hygge hønse holdere ikke kunne læse om det i seriøse avlere laver/ skriver om. Så ville vi jo ikke få inspiration til at blive som jer  *p
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 Februar , 2012, 10:30 »
Ja vi andre kæmper for at blive racefreaks men det er sku en lang sej kamp. Så respekt for dem som er der for det er ikke noget man komme sovene til der skal kæmpes og arbejdes for at få dette på sit visitkort.  ;)
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 07 Februar , 2012, 10:54 »
Tak for det. Jeg forlader ikke Forum helt. Men jeg vil ikke bruge så meget tid på det som jeg har gjort.

Så hvis nogen vil have fat i mig, så mail til lestat@petersen.mail.dk

Og mange tråde vil jeg heller ikke kommentere mere og det er ud fra devisen " har du ikke noget godt at sige, så lad hellere være".
For det vil ikke anstøde nogen som helst. (forhåbentligt)

Racefreak ja, jeg er blevet kaldt meget og efterhånden også hørt meget, så det tåler jeg også fint, hvis folk synes det.
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 10:58 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #22 Dato: 07 Februar , 2012, 10:55 »
Ved ikke hvad der lyder bedst...racefreak eller hønsenørd  <A  :D Jeg har i hvert fald intet imod "kælenavnene"  ::)

Susanne

• Gæst
« Svar #23 Dato: 07 Februar , 2012, 10:58 »
Ideen er da værd at overveje.  /o

Nogle forslag falder til jorden - andre vokser og bliver en succes. Det må være kendetegnende for et levende forum, hvor der også er plads til nytænkning.

Min første tanke er, at vi allerede har et underforum, der hedder "Arvelighedslære" - hønsenørdernes hjørne. Men det er korrekt, at det i overskriften lægger mest op til kromosomsnakken - ikke så meget op til, hvad det ellers kunne indebære at holde racehøns.

Så har vi et underforum, der hedder "Udstillinger, klubber og kolonier" - her mener jeg, at den fine tråd "tips til udstilleren findes"

Jeg har netop siddet og gennemtænkt, hvilke spørgsmål, jeg selv har haft i 2011, som var mit første udstillingsår. De har drejet sig om noget så forskelligt som transportkasser, vaccination, alder på udstillingsdyr, kvalitet på udstillingsdyr, blodfornyelse og etiske overvejelser mht at bevare de oprindelige varianter i stedet for hele tiden at opfinde nye.

Hvis jeg kun kunne hente hjælp her, ville spørgsmålene blive spredet rundt under forskellige kategorier (der er jo plads til det hele), men fandtes der en gruppering, der hed racehøns, tror jeg, at de to sidste ville blive postet der. Måske også spørgsmålet om transportkasser, men det kunne også høre hjemme i "Udstillinger, klubber og kolonier" eller i "Hønsehuset - alt det praktiske"

Måske mangler der faktisk en grupper, der er mere "samlende" for racehønsediskussionerne. Jeg kan ihvertfald godt se ideen til det. Og mon ikke godt vi kan overskue en ekelt rubrik mere?

Men den skal SELVFØLGELIG være åben for alle. Den inspiration og "oplæring" man får ved at kigge med - er for mig at se uvurderlig  :D
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 11:10 Fra Susanne »

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #24 Dato: 07 Februar , 2012, 11:09 »

Racefreak ja, jeg er blevet kaldt meget og efterhånden også hørt meget, så det tåler jeg også fint, hvis folk synes det.

Lene - jeg tror altså ikke du skal opfatte det som negativt...  :)

Iøvrigt har du jo selv skrevet det under dit billede i din profil??
Mit bud er, at folk omtaler dig som racefreak i samme ånd, som du selv gør i din profil.  /o

Jeg finder personligt ikke selv noget negativt ved ordet... "racefreak"... eller "raceekspert" - et og samme.  /o
« Senest Redigeret: 07 Februar , 2012, 11:20 Fra Enevoldsen »
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 07 Februar , 2012, 11:11 »
Det gør jeg heller ikke, jeg har jo taget det til mig.

Men jeg er ikke rig eller højrøvet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 07 Februar , 2012, 11:15 »
Det kan jeg godt skrive under på Lene. Altså at du ikke er højrøvet  ;) (Kender jo ikke din økonomi  ;)). Du virker klart som en med begge ben placeret godt på jorden og med en utrolig passion for Racehøns. Så keep up the good work.  /o
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #27 Dato: 07 Februar , 2012, 11:30 »
Der er både fordele og ulemper ved at have mange forskellige underfora. For mange kan let blive uoverskueligt og indlæg kan havne i det "forkerte", for få så bliver det hele en rodebutik. Så som alt andet er det en balance..

At dele slagtning og opskrifter op, det ser ud til at være at foretrække. Der er jo også en del "ikke-fjerkræ" opskrifter (hvilket jo er helt ok). Men en opdeling vil først ske når forum er opgraderet (se også denne http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=21877.msg211043#msg211043 ), da det kræver en del ressourcer (sammen med andre ting lige pt...). Ydermere skal alle indlæg jo opdeles, hvilket igen kræver ressourcer, så der skal være overskud til det.

Det lukkede maran-forum er en fødselshjælp til opstart af specialklubben for at være en platform til en enkel kommunikaton. De informationer mm. der er der vil efterhånden flytte over til maranklubbens hjemmeside. Så det er et helt specielt behov der dækkes der. Skulle der starte andre specialklubber, så kan sådan noget jo sagtens arrangeres igen.

Med hensyn til racehøns i eget underfora, så vil det være fint med nogle flere input, her synes jeg ikke at diskussionen har nået nogen entydig konklusion endnu. Så den synes jeg vi skal lade køre lidt endnu.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Susanne

• Gæst
« Svar #28 Dato: 07 Februar , 2012, 11:39 »
Med hensyn til racehøns i eget underfora, så vil det være fint med nogle flere input, her synes jeg ikke at diskussionen har nået nogen entydig konklusion endnu. Så den synes jeg vi skal lade køre lidt endnu.

Enig!

Og rart. at du kommer på banen med fordele og ulemper - alt andet lige, så har du/I fra "staben" helt sikkert brugt en del tid og energi på at drøfte opdeling og dertil hørende problemstillinger.

Og også enig i, at vores forum ikke må blive for uoverskueligt. Der er jo en del spørgsmål, der omhandler alle høns, og nogle af disse vil være i risiko for at blive postet "tilfældigt" det ene eller det andet sted. Et vigtigt input /o

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #29 Dato: 07 Februar , 2012, 12:35 »
Jeg opfatter dette forum generelt som min bibel, og jeg bliver klogere hver dag, selvom jeg har haft høns en del år. Jeg er også en af dem, der laaaangsomt er ved "kun" at ville have racehøns, og det skyldes da den viden jeg har fået her. Hvis jeg har et spørgsmål får jeg ofte mange forskellige svar, fordi vi jo alle er forskellige og gør tingene forskelligt. Og det synes jeg er fedt. Og hvis jeg giver udtryk for noget, som andre mener er helt ude i hampen, lærer jeg jo også af det. Det er forskellighederne, der udvikler os, og jeg synes vi til stadighed skal have plads til alle de forskelligheder. Så er det skrevne ord jo altid mere direkte, alene af den grund, at man ikke kan aflæse kropssproget hos den, der skriver. Og nogle af os bliver lettere såret / vrede end andre. Det er en balancegang, som ikke altid vil være let, men jeg har personligt altid haft svært ved at forstå folk, som "smider håndklædet i ringen", når de ikke bliver forstået, som de vil. Den er IKKE myntet på dig, Lene!!! Jeg er her af rent egoistiske grunde: jeg synes, generelt, det er et smadder hyggeligt forum, hvor folk er klar til at hjælpe med stort set ALT---selv et frossent vandrør---og så kan jeg godt lide at lære nyt. Hvis jeg af en eller anden grund skulle blive såret eller vred, tror jeg, jeg lige nu ville undlade at kommentere og gå videre til noget andet. Jeg vil være rigtig ked af lukkede fora, for tænk hvis jeg gik glip af noget god viden. At opdele slagtning og opskrifter synes jeg vil være godt.