Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: VRÆL HULK GRÅD!!  (Læst 2560 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #45 Dato: 19 Januar , 2012, 21:12 »
At tage antidepresivmedicin er det samme som at skulle tage insulin. Kroppen mangler et stof og det får man så i pilleform.
Havde du haft sukkersyge havde du ikke været i tvivl men taget medicinen, har jeg ret?

Når man får en depression er det fordi hjernen enten sænker eller helt op med at lave et stof som man har brug for, - jeg kan desværre ikke lige huske hvad det hedder.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #46 Dato: 19 Januar , 2012, 21:13 »
Det er jeg godt nok ked af at høre Jean. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, andet end at hvis det bliver nødvendigt, så må du rigtig gerne ringe til mig, så må du gerne læsse alt det af som du har lyst til - du får lige nummeret på en PM.

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #47 Dato: 19 Januar , 2012, 21:55 »
Jean det kan være jeg skulle prøve at tage mig sammen og tage de piller for jeg skal snart videre på en eller anden måde. Kan ikke blive ved med at stå i stampe her uden arbejde osv.  /d
Kunne jo selvfølgelig begynde at sælge høns. ;) (Tvivler bare på man kan leve af det. ;) )

Tak for hjælpen. Det ER virkeligt en lettelse at få lukket noget ud. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #48 Dato: 19 Januar , 2012, 21:57 »
Puuhha. Har først lige set det nu. Jean: det ser ud til, du er på rette vej igen. Fortsæt med det. Og du har helt ret. PN skal man ikke vente med, men tage det, når man har brug. Derfor du har det. Ellers synes jeg, du har fået mange gode råd. Det kan godt være rigtig smart at ringe til kreditorerne og få lavet en aftale om afdrag på de store regninger. Det kan give lidt luft, samtidig med, du fortæller, du gerne VIL betale dem. Og så synes jeg, du skal i banken og få lavet et budget i kan klare. Og banken lever af dig, så prøv at vær stærk, og be evt. om en anden rådgiver eller i sidste ende skift bank. Men det kan nok være svært, hvis i har mange gældsposter. Og så synes jeg også, du skal til læge. Skid da på den sekretær, hun skal da bare give dig en tid. Du behøver ikke fortælle hende, hvad det handler om. Og fint, hvis i kan finde en ungdomsbolig til din søn. PØJ-PØJ med det hele. Du er stærk og du KAN  /o
Soffy: du skal ikke være så bange for medicin. Alt medicin giver bivirkninger, hvis det tages forkert eller det ikke er det rigtige.Og det vil altid være de dårlige historier vi hører om i pressen. Lykkepiller, cipramil er rigtig godt, hvis man er depressiv, men det tager kun symptomerne, så man kommer op igen. Det bedste er en ordentlig undersøgelse, så du kan blive rigtig medicineret. Håber det bedste.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #49 Dato: 20 Januar , 2012, 07:12 »
Jean, jeg synes, det er rigtig træls for dig og din familie *t
Men jeg er sikker på, at I nok skal komme igennem krisen, det er nok de færreste af os, der kommer gennem livet uden større eller mindre skrammer, så de fleste af os kende nok følelsen af, at man mister overblikket.

Og så skriver jeg noget, som du nok ikke lige gider høre, men det er altså venligt ment:
Nu er det måske tiden, at du skruer lidt ned for dine projekter.
Selv om du køber brugt og billigt, løber det jo alligevel op, når man kører "land og rige" rundt, som du jo fortæller, du gør, og køber ind af diverse seramaer, bure, kaninløbegårde, knallert 45, for nu at nævne de ting du har fortalt om siden jul. Benzinen til køreturene er jo heller ikke gratis.
Nogen af de penge kunne måske have været brugt på f.eks. tandlægeregninger eller dyrlægeregninger?
Det er jo vigtigt, at man har så meget luft i økonomien, så der er til det uforudsete. Hvis nu der skulle ske noget akut med hund, kat, kanin eller... er det jo godt at være på god fod med dyrlægen, så man kan få en aftale.  /o
Bekymret hilsen
Marianne
PS: FLOT du holder ved dit rygestop, det er skattefrie kroner lige ned i foret - bliv ved med det!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #50 Dato: 20 Januar , 2012, 07:17 »
Har selv tænkt tanken Marianne, men det er jo så desværre den maniske del af mig som på det tidspunkt havde overtaget.
Heldigvis er det så ikke å mange penge der er blevet brugt på disse ting. Det er penge som ville være blevet røget op hvis ikke vi var stoppet.
Men vi har haft en go' lang snak i går aftes og alle i familien kan godt se at de havde overladt lidt for mange ting til mig, - "Den klare mor lige!", men det gjorde mor så bare lige ikke.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #51 Dato: 20 Januar , 2012, 08:06 »
Du skal nok også lidt væk fra tanken om, at "ryge-stop-pengene" er til fri afbenyttelse.
Du skrev, at I samlet røg for ca. kr. 900 om ugen: du, din mand, og også de store hjemmeboende børn.
Du kan måske lave en aftale med dig selv om at f. eks. max. 150 kr. pr uge må gå til selvforkælelse som belønning for rygestoppet. Og de må ikke bruges på forskud ;D
Jeg kender godt den der med, at man siger til sig selv, når man skejer lidt ud, "jamen, jeg ryger jo heller ikke", og på den konto, kan man nemt kommet til at bruge flere penge, end rygningen kostede.
I de perioder, hvor du lider under den maniske del af din sygdom, skal du måske bede din mand hjælpe dig med at komme under "administration". Forstået på den måde, at du har et bestemt beløb udbetalt pr uge, som skal slå til hele ugen og dine evt. hævekort bliver gemt væk.
Jeg ved, det er svært, når man er i manien, men det fritager jo ikke for et ansvar.
Der er jo også gode, medicinske behandlingsmetoder, der bringer lidt balance, så manierne ikke bliver så omfangsrige og depressionerne ikke så dybe. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #52 Dato: 20 Januar , 2012, 09:08 »
Hvor har du allerede fået mange meget meget kloge ord med på vejen! Af mig får du en kææææmpe  *b
 
Jeg håber det bedste for dig og din familie!!!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #53 Dato: 20 Januar , 2012, 09:15 »
Ja Jean , Meget klogt er allerede sagt og det skal du lytte til.
Jeg vil desuden give dig et skulderklap og kram for at bede om hjælp og dele med os i et forum som er sat op til noget andet.
God vind fremover og lyt til mange af de velmenende råd du har fået også de mindre sjove  ;)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #54 Dato: 20 Januar , 2012, 09:25 »
Den maniske periode er overtået og der er ikke brugt penge siden mellem jul og nytår på andet end at betale regninger og det kommer der heller ikke til før alle regningerne er betalt.
 
Men dyrerne er her jo og de skulle have noget ordentligt at bo i, det kunne jeg jo ikke komme udenom og knallerten er købt i stedet for en bil så jeg i det mindste kan komme i brugsen, da jeg ellers er låst fast i mit hjem 24/7.
Der er betalt mange regninger de sidste par uger, og bunken er også blevet halveret eller mere, netop fordi vi er blevet ikke-rygere så pengene er ikke sat af som snolde-penge, men når jeg ser sort så ser jeg desværre rigtigt sort! og så skal kaffekoppen bare stå forkert på bordet så vælter min verden. Det var så det i desværre var vidne til igår.....
Jeg har det allerede meget bedre, da jeg har fået sat ord på tingene og har indset at jeg de sidste par uge jo faktisk var og stadig er på rette vej.

Jeg fik ogå sat ord på min frygt over kommune-indblanding til min familie og de forstår mig godt. Min mindste søn kan nu også godt forstå hvorfor jeg ikke vil med på hans skole til arrangementer og jeg har aftalt med ham hvorden vi får arbejdet os rundt om det.
Min store søn tog selv telefonen her til morgen og ringede til skolen ang. skolehjem og er nu igang med at finde ud af tilskud til transport osv., - meget mærkeligt for det plejer at skulle være mig der skal det da han ikke plejer at ville snakke i telefon. Men hvis alt går vel får han et værelse på skolen og kommer hjem i weekenden og hvis ikke må vi finde ham et værelse et eller andet sted i Ringsted i stedet for.

Det næste jeg skal er at have fat i kraven på resten af min familie, for jeg er træt af at høre om at jeg har mange dyr og se dem ryste på hovedet af det! Ja jeg har dyr, de er min passion og jeg elsker det: "- og hvis i ikke kan sige noget pænt om det så HOLD JERES KÆFT!!!"  
Pyyh det lettede bare at skrive det ;) men det gør bare så ondt at høre det hver eneste gang vi er samlet og jeg kan mærke at jeg er på mærkerne flere dage i forvejen før de skal komme, for så skal jeg til at høre det igen og så mange dyr har jeg altså heller ikke.

Men alt i alt kan jeg mærke min PN-medicin virker og at jeg har fået en go' nattesøvn. Jeg er ør i hovedet af at have vrælet i 24 timer, men hvem ville ikke det og der er nogenlunde styr på økonomien når det kommer der til også.
Jeg hader bare at skylde penge væk, men der er jo ikke noget at sige til det når jeg måtte tømme samtlige konti sidste år for at betale for ombygningen af huset. Noget vi vidste skulle gøres men som vi ikke fik mulighed for at spare sammen til først.
Fogeden kom forbi p.g.a. en åndsvag parkeringsbøde på en bil som vi ikke en gang har mere, som lå neders i bunken og som jeg havde glemt alt om, så det er altså ikke huset som er på vej på tvang eller sådan noget. Men det var det der bare vare den berømte dråbe i stillehavet....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #55 Dato: 20 Januar , 2012, 09:48 »
Godt at tingene er på rette vej for jer.
Kender godt det at alting vælter og virker uoverskueligt. Det tror jeg vi alle har prøvet. Og du gjorde det helt rigtige, nemlig at få sat ord på. Tit kan det være nødvendigt/rart at få talt med nogen udenfor den nære familie og få luft og styr på tankerne, før man råber familien op. Sådan har jeg det også. Andre kan nemmere se det hele mere udefra og give det tiltrængte skub.
Mht. til dine mange dyr, så tror jeg det vil gøre dig rigtigt godt, på en god måde at få bedt familien om, at lade dig have dem i fred. Det er da utrolig irriterende at få at vide, at andre ser noget af det, som giver en glæde i tilværelsen, som et problem eller eller noget som er "for meget".
God vind med at få taget snakken og med alt andet  /o
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #56 Dato: 20 Januar , 2012, 11:13 »
Jeg har på nuværende tidspunkt 5 store høns samt 9 serama høns, 3 vagtler, 2 hunde og 7 katte som for det meste er udenfor og så har jeg 2 små kælekaniner i stuen og 2 slagtekaniner som i øjeblikket har unger udenfor.
 
Jeg må indrømme at jeg ikke kan se at det er mange dyr, da alle dyrerne har deres faste pladser og ikke bor midt i stuen, så de eneste dyr som gæster bliver "udsat" for er vores 2 hunde og måske en enkelt kat, for de plejer at løbe udenfor når der kommer gæster.
Gæster skal ikke engang forbi hønsene når de kommer for de er i haven og der kommer gæster ikke, kun hvis de selv vil se hønsene, men ellers er lågen lukket.
Men ihh, åhhh, det er jo så dyrt......Jeg skulle lige prøve at vende den om, for min far har en kæmpe båd og bruger nok 50.000,- eller mere om året på den og min svigermor bruger alle sine penge på at rejse. 2-3 udlandsrejser om året er ikke ualmindeligt, hun er faktisk på vej til at tage 3 uger til Syd-spanien, gad nok vide hvad de ville sige til det...

« Senest Redigeret: 20 Januar , 2012, 11:15 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #57 Dato: 20 Januar , 2012, 11:27 »
Ih hvor jeg kender det. Jeg siger ikke noget omm mine dyr når jeg er sammen med min far og min søster for jeg orker ikke deres mavesure kommentarer om at jeg ikke har råd til at have dyr.
De vil jo gerne have dyr selv, men bor i lejlighed begge to. Det er dyrene der holder mig oppe og ikke familien så de skal bare stoppe deres brok. De kommer forøvrigt ikke ud og besøger mig.
 
Jeg tror du skal sige det til din familie, Jean. Måske tænker de ikke over hvor meget det generer dig? At få snakket om det kan måske hjælpe?

Håber det går. Alt er meget nemmere hvis man kan få støtte fra sin familie i stedet for at det er dem der kører en ned.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #58 Dato: 20 Januar , 2012, 11:48 »
Jeg har en form for angst, og jeg tager en pille hver dag og fungerer udmærket, det er som du siger, som de der aldrig har måttet tage piller for noget ikke forstår, at ja, det er noget kroppen mangler som gør at man fungerer med at tage medicin.

Det dummeste jeg hører er at , jeg kan da og ha tunge dage, men jeg trænger ikke piller for det, det er en hån mod dem der har en "usynlig " sygdom. For det er ikk een enkelt tung dag der er problemet ;)

Den "enkelte dårlige dag"  kan måske vi bedre end nogen takle, så har man sukkersyge tager man insulin, og har man en depressiv lidelse/angst, så tager man antidepressiva fordi hjernen mangler stoffet seretonin ;D

Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #59 Dato: 20 Januar , 2012, 11:59 »
seretonin, -det var det det hed, jeg kunne ikke lige huske det.


Jeg har ringet til min læge for at fornye mine recepter incl et præperat som jeg faktisk holdt op med at tage i efteråret. Nu starter jeg på det igen ogå må vi se om det hjælper, for jeg kan jo heller ikke blive ved med at tage PN.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn