Jeg hved ikke hvor jeg skal henvende mig så nu skriver jeg til jer, på mit elskede forum. Håber bare i kan finde hoved og hale i mit indlæg for det bliver nok lidt rodet.
Det hele startede for snart 2 år siden. Min store søn, som har ADHD ville gerne på efterskole, men jeg sagde nej, ikke før han havde bevist nogen ting over for mig, så som at kunne overholde aftaler og at kunne holde rent på sit værelse og at gøre som der blev sagt uden at skulle skændes om tingene HVER ENESTE GANG!!
Dette synes han var så urimmeligt at han gik bag om ryggen på mig og snakkede med hans skole om det, -det skal siges at han på det tidspunkt gik på specialskole. Skolen synes også at det var urimmelige krav at stille en dreng på 16 år

og sagde til knægten, og dette er et citat: "Det skal du ikke tænke på, vi kender nogen kneb" og de lavde en indberetning til kommune på os.
Det lyder måske ikke så slemt at knægten ikke rydder op men når man bliver nød til at bruge en skovl for at komme ind gennem døren så er det altså slemt!!
Jeg ville selv have haft ham i 10-klasse her hvor vi bor da han ikke kende en eneste person her i området og jeg kender min søn. Han er ikke den som opsøger folk, men hved at få han i en klasse i nærområdet ville han have mulighed for at opbygge et netværk men næ nej, Knægten blev sendt på efteskole i Jylland, 200 km hjemme fra - eller det vil sige at han på papierne blev frivilligt anbragt da jeg ikke turde andet end at skrive under. I dag har jeg en dreng på 18 år siddende på sit værelse. Han kender ikke et øje, har ADHD og tør ingen ting.
- men kommunen mente at nu de nu var igang kunne de da lige så godt lige lave en §50 undersøgele på min mindste søn, for når nu hans storebror havde det så skidt at han søgte hjælp på hans skole til at komme på efterskole så måtte hans lillebror jo have det lige så slemt.
Efter mange og lange undersøgelser kommer kommunen så frem til at der er intet at komme efter og overlader os til os selv men nu er det så problemerne begynder at dukke op.
Imens vi har været under lup har vi brugt penge, - RIGTIGT MANGE!! penge, penge som vi ikke havde, på lillebror, da storebror jo var sendt hjemmefra.
Penge på nu garderobe 3 gange på 1 år,
nye skolesager,
et helt nyt værelse,
hele huset er malet 2 gange,
gulvet i hele stuen har været brækket op og efterisoleret og der er lagt klinker i hele huset
nye gulvtæpper i alle værelserne
- det skal siges at det eneste som kommunen kommenterede var gulvtæpperne som vi godt vidste skulle skiftes men vi ville vente til vi havde malet. Dette ville kommunen ikke accepterer og derfor er mange af tingene gjort 2 gange på 1 år.
- så de sidste par måneder er eftervirkningerne af kommunens besøg så begyndt at dukke op i postkassen. Min mand er almindelig lønslave og jeg er førtidspensionist og det eneste sted vi har kunnet finde pengene til alle disse ting har været på budgetkontoen, så nu begynder alle de røde breve at dukke op, dem fra RKI og advokater. Forleden aften dukkede fogden op p.g.a. en regning som ikke var betalt. Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg troede at da kommunen i Oktober fortalte os at de ikke havde en sag at alt ville være overstået men jeg sidder nu og er fuldstændigt ødelagt af at have grædt siden tv-avisen i går aftes hvor der var et indslag om §50 undersøgelse og hvad det vil sige.
Min søn på nu 18 år rydder stadig ikke op på sit værelse, og da kl. var 23 kaldte jeg ham ind i stuen og sagde han finde et andet sted at bo hvis han ville bo i sådan en svinesti da jeg er panisk angst for at kommunen skal dukke op igen.
Jeg er førtidspenionist p.g.a. manio-depreis og jeg kan tydeligt mærke depression slår igennm lige nu, men jeg aner ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg tør ikke går til hverken lægen eller til dem som hjalp mig den gang jeg først blev syg da jeg er bange for at kommunen skal få besked og at det hele så starter forfra.
Jeg har ikke penge til selv at betale for hjælp og mine børn skal ikke rodes ind i det hele en gang til.
En eller anden hjælp mig inden jeg gør noget som jeg fortryder............................................................