Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: VRÆL HULK GRÅD!!  (Læst 4365 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thorleif

• Gæst
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #15 Dato: 19 Januar , 2012, 14:58 »
Kaere, kaere Jean, hvor det goer mig ondt at laese om dine problemer. Men hvids DU har problemer, hvordan tror du din MAND har det? Vi maend har ofte svaert ved at vise ekte foelelser, og jeg kender jo overhovedet ikke din mand. Men, uanset hvorledes du/dere loeser alt det her, naar han kommer hjem ifra arbejde idag, giv ham en laaaang klem, en god omfavnelse, og sig til ham, og samtidigt til dig selv, "det her skal vi klare".

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 19 Januar , 2012, 15:04 »
Det gør ondt helt ind i mit hjerte, at læse hvor meget du lider.  *b
Tænk på dig selv, og få hjælp hos lægen ( hvor er din mand i sådan en situation ? ) lytter du til ham ?
det er trods alt ham der kender dig bedst.
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #17 Dato: 19 Januar , 2012, 15:06 »
Min mand tor alt er godt :-X Han opdagede først igår aftes at jeg var begyndt at græde igen....
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 Januar , 2012, 15:09 »
Jean, hiv fat i din mand og brug hans skulder. Du skal da læne dig op ad ham nu hvor livet er svært. Han kan vel også hjælpe med at få penge sagerne i orden. I skal vel have en aftale med banken. Jo mere man får på plads ,jo mere ro giver det i hovedet. Det er super flot at du åbner dig her på forum, men jeg vil også sige at hvis du nærmer dig en depression så få lægen til at hjælpe. Kan du evt skrive til ham via nettet ? Eller ringe i morgen tidlig i hans telefontid. Evt få en veninde eller din mand til at stå ved din side med moralsk opbakning. Fortæl din søn at du elsker ham, men bare synes det er svært at overskue hans rod. Måske kan i aftale hvornår der ryddes op. ADHD børn/unge har jo brug for struktur, så måske han skal have det med i den daglige rutine ( fx 5-10 minutter lige efter aftens maden). Jeg håber det bedste for dig og din familie. Og sender lige en krammer   *b *l *t
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 19 Januar , 2012, 15:11 »
Hej Jean  ;D

Tror altså ikke det er kommunen der er dit største problem lige nu. Hvis du ikke kan betale dine kreditorer, er det dit største problem. Ring til retshjælpen i dit område. Der kan du få gratis rådgivning af en advokat. Ring til dine kreditorer og prøv at få en ordning med dem. Hvis det er umuligt er der som regel en tvangsauktion på vej.
Her kan det være en god idé at prøve at få solgt huset inden det sker.

Det er ikke forkert at henvende sig til kommunen og bede dem om at hjælpe med din søn. Han er jo 18 år, og derfor myndig. Kan han ikke indordne sig under dine regler må han jo flytte. Så må kommunen jo tage ansvaret og se om de kan gøre det bedre. Han burde vel også være igang med en uddannelse nu ?. Han skal da ud og leve livet og ikke sidde derhjemme og glo.

Jeg ved godt det lyder lidt hårdt. Men en gang imellem er det nødvendigt at man handler hurtigt, inden det er for sent.

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #20 Dato: 19 Januar , 2012, 15:12 »
Selvfølgelig skal I nok klare det!!! Men der skal overskud til at klare det, og derfor skal du have hjælp med det samme!!! Det skal I alle sammen, så I kan leve jeres liv igen uden kæmpestore bekymringer!

DU skal have hjælp til at overskue den økonomiske krise, I er ude i lige nu. Muligvis også hjælp mod depressive tanker, og det kan du i virkeligheden nok bedst selv afgøre hvad du har mest brug for!

Din søn skal have hjælp til at komme i gang med en eller anden form for beskæftigelse, så han ikke sidder hjemme og 'roder', det er kommunens ansvar, når han er fyldt 18!

Overblik skal der til! Og så skal spøgelserne frem i dagslyset, så krymper de!!

Derfor er det så fantastisk at du har taget dig sammen til at skrive her, så du begynder at tage hul på problemerne. Bliv ved, spørg, brok, tud, hvad som helst! Det hjælper  *t
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

• Bruger
« Svar #21 Dato: 19 Januar , 2012, 15:13 »
- han er desværre det man kalder en træmand, som ikke skilter eller snakker om følelser, så jeg alene om det.

Jeg har ingen at snakke med om dette da der ikke er ret mange om ved det, ikke en gang i resten af familie.

Jeg forsøgte at hive fat i banken sidste år og bankmanden afviste mig blankt.

Jeg er allered førtidspensionist p.g.a.depression så jeg kender godt symtomerne på sådan en og det er også derfor jeg ved at jeg har brug for hjælp men jeg tør ikke henvende mig til nogen p.g.a. det vi har været igennem de sidste 2 år. Jeg har mistet tilliden til alle offentlige instanser.
Sidst jeg henvente mig for at få hjælp med min sygdom blev jeg indlagt næsten 3 mdr og det er det sidste min familie har brug for lige nu.
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #22 Dato: 19 Januar , 2012, 15:20 »
Knægten skal starte på teknisk skole på mandag men det er i Ringsted. Han har spildt et halvt år med at gå 3 mdr på HF da lærerne på hans efterskole overbeviste ham om at det var den vej han skulle når han skulle blive uddannet til IT-supporter. hvilket det IKKE er, men han ville ikke lytte til mig da alt hvad jeg siger bare er enten forkert eller også bliver der bare svaret jajaja....og så sker der ingenting, så han har de sidste 3 mdr siddet ppå sin flade røv og lavet ingenting.

Jeg ved godt at da jeg igår aftes sagde til ham at han skulle tage sig sammen eller flytte er det eneste rigtige men hold kæft hvor er det hårdt!!!!!!!!
Jeg lever og ånder for min familie. Vi er i forvejen en meget lille familie, når vi alle er samlet er vi kun 11.
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #23 Dato: 19 Januar , 2012, 15:26 »
Huset kommer ikke på tvang!
Så langt ude er vi heldigvis ikke. Alle de vigtige regninger bliver betalt. Det er bare alt det andet som hænger, tandlæge, dyrlæge, forsikringer og sådan noget....og nu står jeg med en hund som er drægtig og jeg tør ikke ringe til dyrlægen fordi jeg skylder ham penge....så hvad hvis der går noget galt når hun skal føde....

Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #24 Dato: 19 Januar , 2012, 15:28 »

Din søn skal have hjælp til at komme i gang med en eller anden form for beskæftigelse, så han ikke sidder hjemme og 'roder', det er kommunens ansvar, når han er fyldt 18!

Jeg tør ikke ringe til kommunen og blande dem ind i det for knægten bor jo stadig hjemme og så bliver jeg jo trukket ind i alt det en gang til og det kan jeg bare ikke.
Mand og 3 børn

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 19 Januar , 2012, 15:29 »
Så ringer du til dyrlægen alligevel!!! Og så finder I ud af det bagefter :-)

Jeg synes jeg hører en lille positiv pippen...???

Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 19 Januar , 2012, 15:30 »
I virkeligheden er det jo heller ikke dig, der skal kontakte kommunen om ham nu, han er jo voksen!
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 19 Januar , 2012, 15:32 »
skal han bo på skolehjem i Ringsted?
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #28 Dato: 19 Januar , 2012, 15:40 »
Jean.....jeg ved det høres følelseskoldt ud, meeen , Det ordner dig altids! Der du er nu var jeg for 7 år siden og igen for 3 år siden. første gang vsr jeg selvstendig, og postkasse skrækken har jeg faktisk snev af endnu. For 7 år siden gik huset vores på tvang, og jeg siger at når jeg og min mand har overlevet det sammen kan ikke noget splitte os, for det var JÆ....lig og jeg unner ingen det, men sådant som tidene er nu er der faktisk veldig mange i den sitution.

Selv har vi haft det hårdt efter at banken vores crakket og vores indvilgede byggelån blev draget tilgae. Så vi fik regninger på 80 000 tilbage som vi måtte bet af egen lomme. Og det siger sig jo selv at når den ene er på fordeling og den anden på kontaknthjælp så går det ikke  :-\ :-\

Fortvivlesen har været stor , og jeg kan trygt sige at jeg ved hvordan du har det, har selv bipolar (manisk /depressiv) nært i familien og ved hvilke frustrationer der i tillæg følger med sygdommen.

*b *b fra mig
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

• Bruger
« Svar #29 Dato: 19 Januar , 2012, 15:42 »
skal han bo på skolehjem i Ringsted?

Indtil videre skal han bo hjemme.
Mand og 3 børn