Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: VRÆL HULK GRÅD!!  (Læst 4337 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
VRÆL HULK GRÅD!!
« Dato: 19 Januar , 2012, 13:54 »
Jeg hved ikke hvor jeg skal henvende mig så nu skriver jeg til jer, på mit elskede forum. Håber bare i kan finde hoved og hale i mit indlæg for det bliver nok lidt rodet.

Det hele startede for snart 2 år siden. Min store søn, som har ADHD ville gerne på efterskole, men jeg sagde nej, ikke før han havde bevist nogen ting over for mig, så som at kunne overholde aftaler og at kunne holde rent på sit værelse og at gøre som der blev sagt uden at skulle skændes om tingene HVER ENESTE GANG!!
Dette synes han var så urimmeligt at han gik bag om ryggen på mig og snakkede med hans skole om det, -det skal siges at han på det tidspunkt gik på specialskole. Skolen synes også at det var urimmelige krav at stille en dreng på 16 år :o og sagde til knægten, og dette er et citat: "Det skal du ikke tænke på, vi kender nogen kneb" og de lavde en indberetning til kommune på os.
Det lyder måske ikke så slemt at knægten ikke rydder op men når man bliver nød til at bruge en skovl for at komme ind gennem døren så er det altså slemt!!

Jeg ville selv have haft ham i 10-klasse her hvor vi bor da han ikke kende en eneste person her i området og jeg kender min søn. Han er ikke den som opsøger folk, men hved at få han i en klasse i nærområdet ville han have mulighed for at opbygge et netværk men næ nej, Knægten blev sendt på efteskole i Jylland, 200 km hjemme fra - eller det vil sige at han på papierne blev frivilligt anbragt da jeg ikke turde andet end at skrive under. I dag har jeg en dreng på 18 år siddende på sit værelse. Han kender ikke et øje, har ADHD og tør ingen ting.

- men kommunen mente at nu de nu var igang kunne de da lige så godt lige lave en §50 undersøgele på min mindste søn, for når nu hans storebror havde det så skidt at han søgte hjælp på hans skole til at komme på efterskole så måtte hans lillebror jo have det lige så slemt.

Efter mange og lange undersøgelser kommer kommunen så frem til at der er intet at komme efter og overlader os til os selv men nu er det så problemerne begynder at dukke op.

Imens vi har været under lup har vi brugt penge, - RIGTIGT MANGE!! penge, penge som vi ikke havde, på lillebror, da storebror jo var sendt hjemmefra.

Penge på nu garderobe 3 gange på 1 år,
nye skolesager,
et helt nyt værelse,
hele huset er malet 2 gange,
gulvet i hele stuen har været brækket op og efterisoleret og der er lagt klinker i hele huset
nye gulvtæpper i alle værelserne

- det skal siges at det eneste som kommunen kommenterede var gulvtæpperne som vi godt vidste skulle skiftes men vi ville vente til vi havde malet. Dette ville kommunen ikke accepterer og derfor er mange af tingene gjort 2 gange på 1 år.

- så de sidste par måneder er eftervirkningerne af kommunens besøg så begyndt at dukke op i postkassen. Min mand er almindelig lønslave og jeg er førtidspensionist og det eneste sted vi har kunnet finde pengene til alle disse ting har været på budgetkontoen, så nu begynder alle de røde breve at dukke op, dem fra RKI og advokater. Forleden aften dukkede fogden op p.g.a. en regning som ikke var betalt. Jeg aner snart  ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg troede at da kommunen i Oktober fortalte os at de ikke havde en sag at alt ville være overstået men jeg sidder nu og er fuldstændigt ødelagt af at have grædt siden tv-avisen i går aftes hvor der var et indslag om §50 undersøgelse og hvad det vil sige.

Min søn på nu 18 år rydder stadig ikke op på sit værelse, og da kl. var 23 kaldte jeg ham ind i stuen og sagde han finde et andet sted at bo hvis han ville bo i sådan en svinesti da jeg er panisk angst for at kommunen skal dukke op igen.

Jeg er førtidspenionist p.g.a. manio-depreis og jeg kan tydeligt mærke depression slår igennm lige nu, men jeg aner ikke hvem jeg skal snakke med. Jeg tør ikke går til hverken lægen eller til dem som hjalp mig den gang jeg først blev syg da jeg er bange for at kommunen skal få besked og at det hele så starter forfra.
Jeg har ikke penge til selv at betale for hjælp og mine børn skal ikke rodes ind i det hele en gang til.

En eller anden hjælp mig inden jeg gør noget som jeg fortryder............................................................

3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: VRÆL HULK GRÅD!!
« Svar #1 Dato: 19 Januar , 2012, 14:05 »
NEJ NEJ NEJ stop! :o :o

Sikke da en masse problemer oven i hinanden :'(
Rolig nu! Lægen har tavshedspligt, de kan IKKE gå til kommunen uden dit samtykke!!! Brug din læge, hvis det er en, du har tillid til!!!

Jeg har selv en dreng med ADHD og kender rigtig mange problematikker, har selv været sygemeldt med depression, fra mit pædagogjob (og blev fyret) så jeg kender rigtig godt til mange af dine problemer.
Hvem kan du snakke med? En du kan ringe til og læsse af??? Ellers ring til mig selvom vi ikke kender hinanden, det kan vi vel komme til!

Du må gerne kontakte mig, du får en privat mail m tlfnummer!

Knus

Gitte

Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2012, 14:07 »
puha Jean!!
jeg har ikke en hak forstand på det med komunen..men synes det er forfærtelig det i har været udsat for.. og synes da komunen skal betale hvis de har forlangt at i skulle gøre noget ved huset!

du er en fantastisk person og garenteret en dejlig mor! /o

jeg vil sige brug din læge og de skal hjælpe dig
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

• Bruger
« Svar #3 Dato: 19 Januar , 2012, 14:15 »
Kommune bevilligede 10.000,- til gulvet, problemt er bare det at da det var færdigt havde vi brugt næsten 30.000,- og de ville ikke lave en efter-bevilling.

Alle regninger som kom i en kuvert fra april til oktober blev enten ikke åbnet eller åbnet og lagt i en bunke og jeg fik først et lille overskud til at kigge på det for en måneds tid siden.
Jeg blev stoppet forleden aften af politi p.g.a. forsikringen ikke var blevet betalt, men det blev heldigvis ordnet da det viste sig at være en fejl.....

Jeg kan bare ikke mere. Have alrig regnet med at nå dertil hvor jeg beder min handicappet søn om enten at tage sig sammen eller flytte. Hvorfor skulle det nu lige gå ud over ham.....

« Senest Redigeret: 19 Januar , 2012, 14:40 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
Mand og 3 børn

Offline DorteN

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 Januar , 2012, 14:17 »
Kære Jean

Kontakt http://depressionsforeningen.dk/ de må kunne rådgive og hjælpe dig, det er jo deres fornemmeste opgave.

Knus herfra

Dorte
Gul Orpington, sort Australorps, kobberfarvet Maran, Store silker i flere varianter

• Bruger
« Svar #5 Dato: 19 Januar , 2012, 14:19 »
Jeg har som sagt mistet tilliden til alle former for sociale instanser, bare det at jeg skulle på rådhuset og have nummerplade på min knallert var hved at få mine nerver til at slå klik.

Min forstand siger mig at min læge har tavshedpligt men jeg stoler ikke på nogen mere.

Jeg tør ikke en gang tage til arrangementer på min søns skole mere hvilket resulterede i et kæmpe skænderi med ham i weekenden. Og det var ikke en gang skolen som arrangerede det og det foregik heller ikke på skolen men skøjtebanen.
Mand og 3 børn

Offline DorteN

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 Januar , 2012, 14:22 »
Jeg har som sagt mitet tilliden til alle former for sociale instanser, bare det at jeg skulle på rådhuset og have nummerplade på min knallert var hved at få mine nerver til at slå klik.

Min forstand siger mig at min læge har tavshedpligt men jeg stoler ikke på nogen mere.

Jeg tør ikke en gang tage til arrangementer på min søns skole mere hvilket resulterede i et kæmpe skænderi med ham i weekenden. Og det var ikke en gang skolen som arrangerede det og det foregik heller ikke på skolen men skøjtebanen.

For at du skal have overskud til at hjælpe ham Jean - så skal du jo selv have hjælp til at skabe overskuddet( tilliden) - ved det er nemmere sagt end gjort Men afsted med dig, nu
Gul Orpington, sort Australorps, kobberfarvet Maran, Store silker i flere varianter

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 19 Januar , 2012, 14:22 »
har kommunen stillet krav om dettte eller hvordan og hvorfor

Penge på nu garderobe 3 gange på 1 år,
nye skolesager,
et helt nyt værelse,
hele huset er malet 2 gange,
gulvet i hele stuen har været brækket op og efterisoleret og der er lagt klinker i hele huset
nye gulvtæpper i alle værelserne

<A *b *t *b
« Senest Redigeret: 19 Januar , 2012, 14:38 Fra kristiank »

• Bruger
« Svar #8 Dato: 19 Januar , 2012, 14:27 »
Kommunen stillede krav om nye gulvtæpper men når der ligefrem siver vand op gennem gulvbrædderne så lægge man altså ikke bare et nyt gulvtæppe på og regner med at alt er ok. Dette kunne vi simpelthen ikke få sagsbehandleren til at forstå.

Vi bor i et hus fra 1885 og gulvbrædderne lå direkte på jorden, men efter så mange år var gulvbrædderne rådnet op.
« Senest Redigeret: 19 Januar , 2012, 14:34 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
Mand og 3 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #9 Dato: 19 Januar , 2012, 14:30 »
Stakkels stakkels dig Jean, det lyder fuldstændigt ude i hampen /d

Sig til hvis du har brug for at snakke :'(
Nu tilbage som Johanne Schiødt

• Bruger
« Svar #10 Dato: 19 Januar , 2012, 14:32 »
Underretningen på lillebror gik på at han ALDRIG havde gymnastiktøj med, ALDRIG lavede lektier, INGEN venner havde og var en total mors dreng.

ALT kunne vi modbevise!!!

Lillebror havde glemt sit gymnastiktøj 2 gange på 1 år, han havde ALTID madpakke, hvis han ikke var løbet fra den om morgenen hvor jeg så kørte op på skolen med den, han er sjældent hjemme i weekenden da han har travlt med at besøge venner eller også er de her hvis ikke de er med på campingtur, og selvfølgelig er en mors dreng men ikke mere end alle andre drenge.
Mand og 3 børn

• Bruger
« Svar #11 Dato: 19 Januar , 2012, 14:33 »
Jeg ved hverken hvor jeg skal starte eller slutte. Jeg troede det hele var overstået.....

Tænk at det stadig sidder så dybt i mig, det troede jeg ikke.
Mand og 3 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 19 Januar , 2012, 14:35 »
vil du så få bestilt en tid ved lægen....
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

• Bruger
« Svar #13 Dato: 19 Januar , 2012, 14:45 »
Jeg kan ikke få mig selv at ringe til lægen. Han har fået en ny sektretær som jeg bare ikke kan med og jeg skal gennem hende før jeg får lov at snakke med ham og han vil bare sende mig videre i systemet. Han er ikke bange for evt. at indlægge mig og det vil jeg ikke igen.

Mand og 3 børn

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 19 Januar , 2012, 14:56 »
så ring til en anden læge!!! du skal have hjælp så du ikke får det værre
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder