Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det er Hønsetyfus.....  (Læst 54093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #105 Dato: 30 Maj , 2009, 08:32 »
Ja, det var nok også det jeg mente med at sjofle sagen.
De må da lige afslutte den i stedet for at bruge krudt og tid på at blive ved med at sylte den OG sende breve om at de gør det. Det er da helt go'nat.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #106 Dato: 26 Juni , 2009, 11:01 »
Et langt brev fra ombudsmanden idag. 3 sider...

De har haft fat i Sekretariatet og har fået oplyst at sekretariatet regner med at behandlingen af sagen vil blive iværksat om en måneds tid. Så vi snakker om minimum ni måneders sagsbehandlingstid her på en aldeles ukompliceret sag.

Og nu skal tungen holdes lige i munden...


Derudover så er ombudsmanden usikker på om han i det hele taget kan behandle sagen, fordi ombudsmanden ikke kan behandle klager over forhold der kan indbringes for anden myndighed. Så han har sendt klagen til ministeriet og bedt dem om at tage stilling til om ministeriet kan behandle klager over sagsbehandlingstiden i sekretariatet. Hvis ministeriet kan tage stilling til klager over sekretariatet, så skal de først tage stilling til klagen, førend ombudsmanden kan komme ind og kigge på sagen. Så før vi ved om ministeriet kan tage stilling til klager over sekretariatet, kan ombudsmanden ikke tage stilling.

Den tidligere henvendelse til ministeren bliver ikke umiddelbart betragtet som en klage over sagsbehandlingen.

Så skriver ombudsmanden også, at han i november 2008 blev opmærksom på sagsbehandlingstiden generelt i sekretariatet. og dengang henvendte sig. Dengang sagde sekretariatet, at de ville nå en sagsbehandlingstid på 3 mrd. generelt og i mere komplicerede sager på 6 mrd. i løbet af første halvår 2009. I januar skrev  ombudsmanden til ministeriet, at han forventer at ministeriet følger sagsbehandlingstiden og vurderer om der skal gøres noget hvis de 3/6 mrd. ikke opnås. Ombudsmanden har endvidere bedt om en statusrapport 1. juli (altså meget snart) og denne konkrete sag vil indgå i den generelle sag.

hmm, det er da positivt at ombudsmanden er opmærksom på de generelle sagsbehandlingstider i sekretariatet. jeg venter med spænding på statusrapporten om en lille uge..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #107 Dato: 26 Juni , 2009, 11:12 »
Kors i ....

Og jeg syntes, det var besværligt, når man i ungdommen skulle ind og ud af Sovjet!

Finn, det er sagt før, men du er dælme bureakrati-sej. Og det må være det sejeste, man kan være.

Venter spændt på, hvornår farcen ender!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #108 Dato: 26 Juni , 2009, 12:50 »
Det er godt nok mere kringlet end en hønsel...
Tænk hvad de har brugt af ressourcer på at forklare at de ikke har haft ressourcer til at se på sagen (ikon, hvor jeg slår mig selv for panden)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #109 Dato: 26 Juni , 2009, 13:33 »
Det er næsten lige så svært at forstå som det er at bakke med en trailer !!!
Der var lige en form for kortslutning på den øverste etage.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #110 Dato: 29 Juli , 2009, 18:50 »
Nyt fra "The never ending story"

Fødevareministeriets departement skal hermed give Dem medhold i, at behandlingen af Deres klage af 22. oktober 2008 har overskredet ministeriets retningslinier for sagsbehandlingstid af klager.

Og så en hel masse andet

sagsbehandlingstiden vurderes derfor at bero på sekretariatets utilstrækkelige ressourcer.

Derfor har de med virkning fra 10. august tilført endnu en medarbejder til sekretariatet og forvent at sagsbehandlingstiderne kommer ned på at acceptabelt niveau

Sekretariatet har oplyst at de forventer at træffe afgørelse i sagen snarest.

Hmm, sagen er jo altså ikke afgjort endnu, og det der med at der er tilført ekstra ressourcer det sagde de såmænd også i november og i februar. Men det hjælper vel snart.

Iøvrigt kom brevet samme dag som en journalist fra Århus Stiftstidende var her for at snakke om denne sag.  Men han ville nu hellere snakke om forum, så det kommer der nok noget mere om...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #111 Dato: 29 Juli , 2009, 22:09 »
Nå, men det er vel i det mindste godt for arbejdsløshedesprocenten blandt akademikere...

...man må vel forsøge at finde det positive.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #112 Dato: 12 August , 2009, 20:15 »
Så kom der da lidt gang i det...

Sekretariatet har nu taget hul på sagen og indhentet nogle oplysninger hos fødevareregionen, som vi skal svare på inden en måned, så vil de træffe en afgørelse.

Vedr. min sag så skriver de

"Det fremgår, at udgifter til afklaring af om der findes smitte i besætningen betales af det offentlige"

Tak, det er jo netop hvad jeg har sagt hele tiden.. Men så kommer det mystiske for de fortsætter

"Sekretariatet kan herefter ikke se, at der er nogen udestående spørgsmål om dækning af udgifter til Finn Jensen i denne sag."

Men det er der jo netop, for regionen har sagt at de ikke vil betale dyrlægeregningen for udtagelsen af blodprøver? Mystisk, gad vide om de slet ikke har læst sagen og tror at regionen har betalt det hele.

Vedr. Liv så har Sekretariatet spurgt om hvornår der er mistanke om hønsetyfus, og det er der ikke før resultatet af prøverne foreligger. Men det er egentligt ligegyldigt, for i bekendtgørelsen står at udgifterne afholdes "eller efter konstatering af en af de nævnte sygdomme" og da der er konstateret hønsetyfus så må de afholde udgifterne.

Endnu mere mystisk er det i svaret fra fødevareregionen står

"Fødevareregionen finder derfor fortsat ikke, at der ved udtagelse, indsendelse og undersøgelse af prøver er konstateret eller mistanke om hønsetyfus i besætningen."

Det er altså meget mærkeligt, for her siger de jo faktisk at der ikke er konstateret hønsetyfus ??? Undersøgelsen af prøverne har jo netop påvist hønsetyfus, så hvordan kan de hævde det modsatte. Det giver ingen mening.

Fortsættes.

Men nu er DR penge også begyndt at kigge på sagsbehandlingstiden i dette Sekretariat og jeg har snakket med Simon Andkjær. På fredag morgen i radioaviserne skulle der komme nogle indslag om den lange sagsbehandlingstid i Sekretariatet, deriblandt denne.

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #113 Dato: 12 August , 2009, 22:52 »
Det er altså lidt ligesom at se "Åndernes magt". Man kan umuligt forstå noget som helst, eller forudse nogen logisk konsekvens af noget.

Meget, meget spændende.. så længe det ikke går ud over en selv.

Håber, din sans for humor holder til det hele, Finn!

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #114 Dato: 14 August , 2009, 16:25 »
Jeg tænker nærmere mere i retning af Kafka..

Omkring 6.30 i morges havde P1 ca. 4 min. med diverse interviews omkring denne sag. Podcast er her, men det kommer ca. ½ time inde i det
http://podcast.dr.dk/P1/P1morgen/2009/P1morgen_090814_0609.mp3
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #115 Dato: 14 August , 2009, 16:43 »
Når man klikker på linket, kan lige lade den køre lidt, så det meste af lyden bliver "buffered"; derpå kan man med musen trække skyderen hen til lige før midten, hvor Finns sag bliver omtalt.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
JEG HAR VUNDET!!!!!!
« Svar #116 Dato: 18 ſeptember , 2009, 15:41 »
Undskyld jeg råber...

Men idag, næsten 11 måneder efter at vi indsendte klagen, så har Sekretariatet givet mig ret og omstøder Fødevareregionens afgørelse så de dækker alle mine udgifter i forbindelse med undersøgelsen for hønsetyfus, altså også dyrlægens regning.

 <E

Desværre har Sekretariatet også bestemt at Liv's udgifter vil de fortsat ikke dække. Det hænger de op på at der ikke er mistanke om eller konstateret hønsetyfus før afslutningen af laboratorieprøverne og der er derfor ikke krævet prøveudtagning fra Fødevaregionens side.

Det er denne sætning der henvises til

§ 5.  Veterinærdirektoratet afholder udgifterne til udtagning, indsendelse og undersøgelse af prøver, der er foreskrevet eller påbydes udtaget ved mistanke om eller efter konstatering af en af de i lovens bilag 2, gruppe I, nævnte sygdomme.

Den kan opfattes på 2 måder, alt afhængig af hvor man lægger vægten på eller og Sekretariatet har valgt at tolke det sådan at Fødevareregionen skal påbyde prøver før de vil betale.

Jeg er ked af det på Liv's vegne, men er inderligt glad for at jeg efter denne umanerligt langtrukne sag endelig fik ret overfor denne xxxxxx dyrlæge i Fødevareregionen, som forsøgte at misbruge sin autoritet ved at komme med forkerte oplysninger.

xxxxx = noget som er slettet af hensyn til hvad må kalde folk i åbent forum.




"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #117 Dato: 18 ſeptember , 2009, 16:11 »
Tusind gange tillykke Finn.

Rigtig godt gået  /o *o *y *y *y *y

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #118 Dato: 18 ſeptember , 2009, 16:39 »
Tillykke.
Dejligt at sagen er afsluttet.
Dejligt at mindst en af jer vandt og dejligt, at der var en dyrlæge, der mødte grænsen for uanstændig opførsel!

Og ikke mindst; tillykke med, at du er så po.....  stædig. Jeg havde givet op for længst!

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #119 Dato: 18 ſeptember , 2009, 17:05 »
Finn, du er en helt.  <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk