Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det er Hønsetyfus.....  (Læst 66542 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #90 Dato: 15 April , 2009, 23:17 »
Jeg skal forsøge at tage et billede af hønsegården, den er meget bedre end den gamle, selvom døren til hønsegården er lige så skæv som den gamle dør var. Det synes jeg er sjovt  ;D  Men da resten af gården er lige, så er det helt klart en forbedring og materialerne er også meget bedre. Så de nye lejere får et dejligt anlæg til deres høns  :) 

Det er faktisk blevet så godt, at jeg er blevet helt ked af, at jeg skal flytte herfra. Vi kan godt have høns (ingen hane) det nye sted, men vi skal bygge både nyt hus og hønsegård til dem. Og det er jo et ret stort stykke arbejde! Men sådan er det nu engang. Nu er der en ny familie der kan få hønseglæden ind i deres liv og det er også rigtigt dejligt!!!! <L <P <L
« Senest Redigeret: 15 April , 2009, 23:26 Fra Liv »
Venlig hilsen
Liv

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #91 Dato: 23 April , 2009, 20:18 »
Så er der gået 6 måneder siden klagen blev sendt og der er stadig intet svar.. Jeg må indrømme at jeg har groft undervurderet langsommeligheden hos det sekretariat som blev nedsat for at klager over fødevareregionen skulle afgøres hurtigt. Specielt efter at Fødevarestyrelsen var temmelig hurtige til at erkende at de skal afholde alle udgifter når det var hønsetyfus, så troede jeg at det var en hurtig formssag. Men altså ikke.

5 maj er det så 6 måneder siden at sekretariet fik klagen og så tager vi den derfra.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Liv

• Bruger
« Svar #92 Dato: 05 Maj , 2009, 22:33 »
Intet nyt om klagen herfra, men posten kan heller ikke finde ud af hvor vi bor og hvem vi er nu hvor vi er flyttet, (selvom vi sendte flyttemeddelsen 14 dage før vi flyttede), så breve fra fødevarestyrelsen ville ikke komme frem til os under alle omstændigheder. 

Jeg har taget to billeder af den nye hønsegård, som vi lige er flyttet fra, de er for store til at blive sat ind her i teksten. Jeg forsøger at sætte dem ind i mit galleri i stedet for.
Venlig hilsen
Liv

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #93 Dato: 06 Maj , 2009, 06:58 »
Jeg er ikke flyttet, men har heller ikke modtaget noget som helst... Så heller ikke denne gang har Sekretariet kunnet overholde fristen. Det er først og fremmest Fødevareministerens ansvar.

Så der er lagt op til ballade nu.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #94 Dato: 06 Maj , 2009, 07:19 »
Finn, du er en gave for alle fjerkrævenner  *b
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #95 Dato: 06 Maj , 2009, 08:52 »
Hørt...
Jeg er også medlem af Finns fanklub ! *l

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #96 Dato: 06 Maj , 2009, 09:11 »
 *b ja det er jeg jo også, for hvem slår et større slag for fjerkræ end Finn  <M
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #97 Dato: 06 Maj , 2009, 09:18 »
Morale er godt med er dobbeltmorale nu også dobbelt så godt ???
Fødevarestyrelsen og det der sekretariat er da helt til grin med den måde de behandler denne sag på. Hvor er det ærgerligt at de sylter sagen på den måde. For dem er det givet en formsag, men det er det jo ikke for Liv og hendes familie, der uden tvivl har været/er meget påvirkede af denne sag.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #98 Dato: 06 Maj , 2009, 20:39 »
Tak for de pæne ord. Jeg har jo også selv en interesse i sagen da jeg også har en dyrlægeregning hængende. Dog ikke i samme størrelse som Liv.

Det der er mest tåbeligt i denne sag er at hvis de dyrlæger var i stand til at indrømme deres fejl, så var det her slet ikke nødvendigt. Og i med at de ikke er det, så får det en lavine-effekt længere op i systemet, til det her Sekretariat som slet er ikke i stand til at håndtere klagerne med de ressourcer de har.

Det er den rene sovjetstat...
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #99 Dato: 22 Maj , 2009, 12:34 »
Farcen fortsætter

Idag kom et brev om at Sekretariatet endnu ikke har behandlet klagen... Begrundelsen er at de ikke har kunnet nedbringe den betydelige sagsmængde så hurtigt som de forventede. Det er 3 gang jeg får et brev om at de forventer at træffe en afgørelse i løbet af 3 mrd.

Det hænger ikke sammen med Fødevareministerens udsagn fra marts og november 2008 om at

Ministeriet finder, at der er taget de nødvendige skridt til at rette op på forholdet mellem antal sager og ressourcer til sagsbehandlingen.

Også set i lyset af denne sag, så er der noget helt fundamentalt galt med klagesystemet i det offentlige system. Så jeg har nu også klaget til ombudsmanden

― Mahatma Gandhi

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #100 Dato: 22 Maj , 2009, 12:40 »
Vruf! Go get them, Finn!
Jeg er virkelig imponeret af den kampgejst. Jeg tror bureaukratiet havde taget livet af min for længe siden.

De ku' jo bekæmpe noget af arbejdsløsheden ved at ansætte flere sagsbehandlere derinde! Det ka' da ikke passe...

Offline Helen Ørndorf

• Administrator
  • Sej gammel høne
« Svar #101 Dato: 29 Maj , 2009, 08:01 »
Godt gået Finn..

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #102 Dato: 29 Maj , 2009, 09:31 »
Hva', synes de ikke efterhånden det er ved at være en pinlig sag for dem, derinde i de offentlige instanser ??? Det synes jeg.
Hold op hvor de bare sjofler en sag, der har store omkostninger.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #103 Dato: 29 Maj , 2009, 09:38 »
Jeg tror politikere mm. har mere fokus på at overføre ressourcer til "perlevennerne" lige pt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #104 Dato: 29 Maj , 2009, 17:27 »
Det mest tåbelige er så bare at de har brugt langt flere ressourcer på ikke at behandle sagen, end det ville have kostet at have behandlet den....
― Mahatma Gandhi