Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Det er Hønsetyfus.....  (Læst 54096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #75 Dato: 04 Februar , 2009, 19:41 »
Sidder her og har læst hele denne lange tråd igennem... Sikke en gyser I har været igennem, Liv :( Dejligt det endte godt til sidst! Og tænk hvis I havde holdt fast I selv at gøre rent, så havde I nok ikke fået nyt hønsehus! :)

Finn, fik du ringet? Mangler jo en slutning :D

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #76 Dato: 04 Februar , 2009, 22:40 »
Jeg mangler sådan set også en slutning :(

Ja, jeg fik ringet og snakket med en uhyre overbelastet og stresset mand der sandelig oplyste mig om at der ikke var gået 3 mrd. endnu fra de havde sendt brevet...

Så jeg er i gang med en skrivelse til minister og fødevareudvalg.. Det er helt galt med det klagesystem der netop er blevet sat i gang for at sager ikke skal trække ud.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #77 Dato: 06 Februar , 2009, 17:52 »
Også lidt nyt herfra.

Vi har fået gjort rent, men den nye hønsegård lader vente på sig. Jeg har ringet og spurgt efter min kontaktperson, for at spørge om hvor de bliver af, men hun var der ikke, så jeg lagde mit navn og telefonnummer, det er nu en uge siden....

Men egentligt er det også lige meget om vi får et nyt anlæg, vi flytter om to måneder, vi kunne tage hønsegården ned og bruge materialerne det nye sted, men det ønsker vi ikke, da det er pga smittefaren vi flytter.
Vores hund fik et nyt hjem i julen og to uger efter han var flyttet var hen en helt ny hund, han havde fået dobbelt så meget pels og havde det super godt. Vores søn er lige nu på sin 6. omgang penecillin mod børnesår, og jeg har lige været syg en måned, så vi tror at der er noget i huset eller grunden, som ikke er som det skal være. Måske har hønsene og hunden gravet et lager af nogle gamle død dyr op, som har haft bakterier på sig??? Vi ved ikke hvad og hvor det hele kommer fra, men vi tør ikke være her længere end højest nødvendigt.

Vi flytter til nogle rækkehuse, hvor der er en fælles have og mulighed for at bygge et lille hønsehus. Vi vil ikke kunne holde hane. Jeg ved ikke om vi vælger at få høns igen, men muligheden er der, hvis jeg ikke kan overleve uden, og det er jo det vigtigste. Lige nu tror jeg bare vi har brug for en rolig og fredelig tid- i lang tid!!!!!
 
Venlig hilsen
Liv

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 809
    • Egonnyt
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #78 Dato: 06 Februar , 2009, 17:57 »
Vil bare lige ønske dig/jer held og lykke med jeres "nye" tilværelse Liv!
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #79 Dato: 06 Februar , 2009, 18:17 »
Held og lykke Liv, og god bedring til jer alle sammen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #80 Dato: 06 Februar , 2009, 18:41 »
Puha, hele historien giver mig gåsehud - stakkels jer Liv.
Håber I får det bedre i det nye hus - med eller uden høns...

Pøj pøj og spytklat i nakken... ;)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #81 Dato: 06 Februar , 2009, 21:21 »
PUU Ha  - Liv
Det lyder som en go ide at flytte, få nyt luft samt mest af alt, slippe for den tanke at måske der er noget med stedet som ikke er godt for jeres helbred.
Stor krammer herfra med ønsket om alt godt for dig og dine kære. :-* :-*
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #82 Dato: 06 Februar , 2009, 22:12 »
Kære Liv, selv om jeg slet ikke kender dig, har din historie virkelig rørt mig  :o
Jeg sender dig al muligt held og lykke fremover. Pas godt på dig selv og din familie og få dem til at passe godt på dig  :-*
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #83 Dato: 08 Februar , 2009, 11:42 »
Mange tak for jeres dejlige hilsner, det varmer!!!!  <.

Vi har en måneds overlapning på vores nye og gamle bolig, og det får vi brug for. Alt vi vælger at flytte med skal desinficeres og det kommer til at tage lang tid, vi vil ikke risikere, at vi får nogle bakterier med fra vores nuværende hus.

Jeg håber, at vi får overskud til at have høns igen snart, jeg savner især mine dejlige tamme kyllinger. Min søn bliver super glad hver eneste gang han ser høns, så han har vidst også haft en god oplevelse med dem, selvom han ikke var så gammel, da vi havde dem.

Kærlige hilsner fra Liv
Venlig hilsen
Liv

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #84 Dato: 12 Februar , 2009, 07:54 »
Så blev den sendt og kan ses her.
http://folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20081/almdel/FLF/bilag/161/index.htm

Samtdig har jeg også skrevet til Marlene Harpsøe (DF), dyrevelfærdsordfører og i udvalget for at bede hande stille spørgsmål til ministeren. Hende har jeg så ikke hørt fra

Dagen efter at den blev sendt, kom der brev fra Sekretariatet for fødevare- og veterinærklager at de desværrre ikke havde haft tid til at behandle klagen og vi ville høre fra dem om 3 mrd. igen. Nøjagtig samme formulering som for 3 mrd sammen.



Det er åbenbart lettere at få en parkeringsvagt til at indrømme en forkert bøde end fødevareregionen..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #85 Dato: 12 Februar , 2009, 13:49 »
Jeg har også fået et brev, hvor der står at Finn har klaget over forsinkelsen på mine vegne og hvilket svar de har sendt til ham.

Jeg har stadigvæk ikke hørt fra min kontakt i beredskabscenteret, som har behandlet min sag, så jeg må vidst hjem og finde det direkte nummer for deres omstilling virker vidst ikke rigtigt. Måske er det firma der gjorde rent gået konkurs, de skulle have bygget hønsegården op igen før jul???? Ja ja, man kan tænke sig mange grunde til forsinkelsen. Jeg skriver igen, når jeg har snakket med dem.
Venlig hilsen
Liv

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #86 Dato: 12 Februar , 2009, 16:28 »
Kære Liv
Du ønskes også god vind fra mig fremover.
Hvor har I været grumme meget igennem.
Håber at du får mulighed for høns igen ud i fremtiden.

MVH Lene, Rungsted

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #87 Dato: 18 Marts , 2009, 16:31 »
Et totalt intetsigende svar fra fødevareministeren. Iøvrigt en uge efter tidsfristen...

http://folketinget.dk/samling/20081/almdel/FLF/spm/228/svar/endeligt/20090317/655962.HTM

Sekretariatet har siden etableringen i februar 2008 haft et stort antal klagesager, og der er derfor tilført flere ressourcer til sekretariatet, så man får behandlet sagerne.
Ministeriet finder, at der er taget de nødvendige skridt til at rette op på forholdet mellem antal sager og ressourcer til sagsbehandlingen.


Nøjagtig samme formulering som i november. Hvor mange gange kan man bruge  den samme undskyldning???

Sekretariatet har oplyst mig om, at alle sager visiteres og sættes i gang, hvis der f.eks. er behov for at høre parterne i sagen eller indhente ekspertudtalelser. Herefter behandles sagerne i den rækkefølge, de er indkommet.
Selvom jeres sag er forholdsvis enkel, finder jeg, at det er mest rimeligt ud fra et lighedsprincip, at sager, der er indkommet før jeres, behandles først, selvom de er mere komplicerede og tidskrævende.


I klar modstrid med den erklærede målsætning for klagesekretariatet som er besvare klagerne afhængig af hvor komplekse de er...

Og intet svar på hvorfor fødevareregionen sender sagerne videre uden at vurdere dem, så kunne sekretariatet måske slippe for så mange sager.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #88 Dato: 15 April , 2009, 22:45 »
Så er der lidt nyt i sagen. I går blev hønsehuset og hønsegården endelig bygget op igen. Det skulle egentligt være blevet bygget op før jul, men det fik firmaet bare ikke gjort. De sidste par måneder har jeg været meget i kontakt med min kontaktdyrlæge i fødevarestyrelsen og hun har været i kontakt med firmaet, der skulle udføre arbejdet. Det skete bare stadigvæk ingen ting, så blev jeg og dyrlægen enige om, at jeg fik firmaets telefonnummer....Så kom der gang i tingene!!!!! JEG TALTE MEGET TYDELIGT OG FIK DET GJORT MEGET KLART AT DET IKKE VAR ACCEPTABELT AT DE HAVDE LADET MIG VENTE SÅ LÆNGE!!!!!! <B Så nu står der et funklende ny anlæg og venter på den nye lejer der flytter ind om 14 dage  ;)

De nye lejere vil gerne have høns og de er orienteret om hele sagen. De vil holde hønsene inde i hønsegården og de vil køre to mystiske bunker af jord og gammelt ragelse væk, som ligger i haven, da det er meget muligt at smitten kom derfra. Da vi flyttede ind, fandt vi gamle rådne æg de steder. Derefter vil de vende hydratkalk i jorden de steder bunkerne har været. Jeg har fortalt dem om denne dejlige hønseside og opfordret dem til at bruge stedet, når de får høns. Jeg er i hvert fald utrolig glad for al den hjælp jeg har fået her!!! Endnu engang tusinde tak for jeres støtte!!! <-
Venlig hilsen
Liv

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Det er Hønsetyfus.....
« Svar #89 Dato: 15 April , 2009, 22:55 »
Nej, hvor lækkert at det endelig står der! Dog dårligt at det tog så længe! :-/

Får vi ikke et billede af det?! ;D