Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fået en REGNORM!  (Læst 2116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #30 Dato: 18 Januar , 2012, 16:52 »
Rolig, Tanja, Elvio har otte fruer - så mon ikke han har nok at se til når der kommer kyllinger? Carlo skal da også have nogen at forkæle!
"Brændeflækkeren" stortrives stadig. I morgen bliver en stor dag for hende, der kommer 2 x Preben for at hjælpe Gert med at flække. Hendes ven, der har fået øjnene op for høns, har garanteret været hos bageren på vejen. Så får hun et nybagt rundstykke med birkes - hendes livret, mener Preben. Hun kender nu lyden af hans bil så hun står parat med små, kokette hop når han trasker ind ad indkørslen. Den anden Preben har hun kun mødt et par gange men han er generelt glad for dyr så han er sikkert en ny ven *p. Gert har dog truet med at lukke hønsene inde i sikkerhed men selve flækningen foregår. De er jo helt hæmningsløse, de Araucanaer. Rigtige latinamerikanere....
Nååå, det var godt. Så har han dog andre at varte op end katten, Gert og dig :D.

"Brændeflækkeren" har da vist været i den 7. himmel i dag? Har du sørget for at få lavet en lille hjelm til hende - for hun er da nødt til at være med i løjerne ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #31 Dato: 18 Januar , 2012, 17:12 »
ja..vi bliver altså nødt til at høre om Brændeflækkeren og 2x Prebens dag ::)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #32 Dato: 18 Januar , 2012, 20:49 »
Ja, altså, det blev knapt så sjov en dag som planlagt, da den ene Preben havde glemt brændeflækkeren derhjemme ::).
Til gengæld havde den anden Preben ganske rigtigt været hos bageren efter rundstykker med birkes. "Brændeflækkerhønen" hørte som vanligt Prebens bil og stod klar ved lågen med sine små, kokette hop, der smelter ham helt ::). Hun ignorerede den anden Preben ;D indtil han plukkede lidt vindruer ned til hende. Det hjalp. Nå, gutterne tog i skoven og hentede tre trailerfulde brænde til senere flækning. Hønen holdt meget øje med dem og satte sig godt tilrette for at styre slagets gang, hun er jo overbevist om at hun har styr på brændeflækning. Men der var jo ingen flækker! Efter lidt tilråb og vingebaskning ang. aflæsning af brændestykkerne blev hun pludselig urolig. Løb hektisk frem og tilbage mellem hønsehus og brændestak. Til sidst udstødte hun et skingert skrig og løb ind i hønsehuset. Vi kunne høre hende rode rundt i redekassen, så blev der stille lidt - hvorpå hun kom spænende ud med øretufterne vandret bagud og høj "Jeg har lagt et ææææææg - lyd". Så susede hun hen til lågen, fløj op på sin kommentator-plads og genoptog sin rådgivning. Det er altså hårdt for en høne at have to karrierer *f. Gutterne (der jo ikke er helt unge længere) har nu indført en "æglægningspause" i arbejdet. Den bliver brugt til kaffedrikning og kagespisning. Mens en anden én måtte arbejde *f *e *g
« Senest Redigeret: 19 Januar , 2012, 08:29 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #33 Dato: 18 Januar , 2012, 20:58 »
 :D :D...hvor er det altså skønt /o

De to gutter har fået et helt nyt indhold i deres liv...jeg er sikker på, at de glæder sig til flækkedagene.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #34 Dato: 18 Januar , 2012, 21:02 »
Ja, burde måske lave en tråd der, for det lyder da som super haner. Men jeg har faktisk en mand som ofte kommer omkring pga. job. Så måske, hvis han snart skal til Fyn, tager jeg dig på ordet. Så må der da også siges at komme nyt blod til besætningen  :D
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #35 Dato: 19 Januar , 2012, 07:12 »
Jeg ser sjove billeder af hændelsen Kirsten: Nu skal der simpelthen startes en fanklub op for både Brændeflækker-pigen og Elvio!  *o *p
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #36 Dato: 20 Januar , 2012, 07:23 »
Kan man komme på ferie hos jer?
Det lyder lige som det sted, jeg trænger til :D

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #37 Dato: 20 Januar , 2012, 09:06 »
Det er da måske noget, jeg skal overveje til efterlønnen om et års tid: menneskepension med skøre dyr. Min bedre halvdel siger meget ofte: dette skal du nok ikke fortælle nogen. Det er jeg jo så alligevel nødt til, ikke ;)?
Men jo, vi har mange sjove oplevelser med vores dyr.
En af de bedre var det for tidligt fødte gedekid, som måtte ind i varmen da det ikke havde nogen pels og ikke kunne stå op. Den fik flaske med mors mælk - og en hjemmestrikket uldsok str. 39 på, i stedet for den manglende pels. Efter et par dage på det varme badeværelsegulv med daglige træningsture i at gå - ville den ud og have selskab. Da det stadig var mange minusgrader måtte den nøjes med korte besøg for optankning hos sin mor - med TO uldsokker på.... Og så fik den ellers lært at hoppe og BRÆÆÆÆÆÆÆGE og legede med indensdørskattene så det var en lyst. Når den blev træt, lagde den sig hen hos hunden (broholmer, 68 kg), der forsigtigt slikkede den i søvn. Når den var udhvilet igen var kattene også klar til leg. De spænede gennem huset (vi har trægulve ::)) mens de prøvede at efterligne de bukkespring, som den lille "kat med træsko" kunne. Tydeligvis havde alle det sjovt - også Gert og jeg, der sad i sofaen med tårerne trillende ned af kinderne af grin. Efter nogle uger havde den lille buk (han havde den eneste sok i Verden med gylp!) fået pels og kunne være længere og længere tid ad gangen ude hos mor, som stadig var glad for ham. Men han ville med ind til legekammeraterne og det hjalp først da han fik lært at tale "gedsk" - da der kom flere kid i stalden.
Så det er nok også noget med at være lidt rummelig og opmærksom på mulighederne i dagligdagen, ikke?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #38 Dato: 20 Januar , 2012, 09:10 »
Så det er nok også noget med at være lidt rummelig og opmærksom på mulighederne i dagligdagen, ikke?

 *g Og det tror jeg i den grad I er, Kirsten *b
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #39 Dato: 20 Januar , 2012, 09:21 »
Sikke en skøn beretning, Kirsten  ;D ;D
Mvh Marianne

Offline Karinath

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 123
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #40 Dato: 20 Januar , 2012, 09:30 »
 /o

Denne tråd er dagens højdepunkt.
Kirsten, du bliver nødt til at skrive en bog om livet med alle jeres skøre dyr.
Måske en med 365 små historier ;D
Tænk hvis hele Danmarks befolkning kunne starte dagen med sådan en historie, så blive livskvalitet da højere for os alle sammen.
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #41 Dato: 29 Januar , 2012, 14:36 »
Ja, så er der flækket brænde igen. Grundet sneen denne gang i kattenes løbegård, der er overdækket og hvor der er tørt brænde til nogle uger. Hønsene ville i morges ikke ud i sneen - det så uhyggeligt ud. Men da brændeflækkeren begyndte at larme, kom der gang i "Brændeflækkerhønen", som efter nogle forurettede hyl over ikke at være inviteret, satte i et mægtigt spring ud i det hvide pulver ::) og flaksende kom op at sidde på kanten af traileren, der stod udenfor løbegården. Herfra gokkede hun så gode råd og prøvede at få lov at komme ind. Nå, det gik ikke, så hun satte sig bedre tilrette og begyndte at huje, hver gang et stykke træ flækkede. Elvio gik, som en løve i bur, frem og tilbage i hønsegården mellem det resterende harem. Pludseligt tog han sig sammen og sprang efter "Brændeflækkeren" og satte sig ligeledes på kanten af traileren. Han er ikke så interesseret i brændeflækning, men op ad løbegårdens trådnet vokser der vin. Så han fandt ud af at han kunne hoppe op og snuppe vindrueklaserne, der hang oppe ved loftet. DET fik de andre høner til at komme hvirvlende. Så mens "Brændeflækkerhønen" kommenterede slagets gang inde i løbegården, fordelte omsorgsfulde Elvio druerne blandt hønerne, der dels smaskede de letfrosne druer i sig, dels diskuterede det mærkelige hvide pulver. Da vi var færdige med dagens brændestabel, fortrak hele flokken til den overdækkede hønsegård med forsigtige trippeskridt. Stadig meget usikre på det hvide pulver. Så det var dagens oplevelse herfra.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #42 Dato: 29 Januar , 2012, 17:05 »
Ihh altså...så var der underholdning igen *p ..både med kiggeri, gode råd og vindruespisning..de har da haft en skøn dag og en god anledning til at komme ud i dette hønse uvenlige vejr.

øhhh...hvad med rundstykket med birkes??..det havde Per vel husket ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #43 Dato: 29 Januar , 2012, 17:55 »
Tak for dagens gode griner Kirsten - dine høns er altså helt i særklasse /o. Her måtte jeg bære araucanahanen Carlo ned fra skurvognen, så han kunne se at sne ikke var farligt (jeg havde endda skrabet sneen væk), men da jeg gik op i vognen for at hente hønsene, så sprang Carlo mellem benene på mig og op i skurvognen... Der sad han med hele haremet på siddepindene ind jeg strøede halm i deres lille hønsegård. Så sprang alle ud, igennem halmen og ud i sneen, hvor de så blev til det blev mørkt ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #44 Dato: 29 Januar , 2012, 18:17 »
Hygge læsning  *o <E . Be om mere  *y
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk