Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fået en REGNORM!  (Læst 2113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #15 Dato: 17 Januar , 2012, 19:31 »
Jeg vil gerne meldes ind i Elvios fanklub.
Han har bare forstået alt det med mangfoldighed, og samvær på tværs af etnicitet!
Det kan jeg li'.

Og hvem ved, det er jo før set, at de grimme og dem med forkerte farver får de smukkeste unger, så deee't..

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #16 Dato: 17 Januar , 2012, 19:50 »
Jeg vil gerne meldes ind i Elvios fanklub.

Også her!! Synes det er en meget rørende gestus  *p og en stor ære!
Mvh Marianne

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #17 Dato: 17 Januar , 2012, 20:04 »
Dejlig historie  /o

Man kan jo lige se det hele for sig.
Klart at han ikke skal i gryden  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #18 Dato: 17 Januar , 2012, 20:04 »
Nåeh altså <. Ham må i ikke spise ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #19 Dato: 17 Januar , 2012, 21:00 »
Jeg har noteret mig at Elvios fanklub modsætter sig at han bliver fortæret. Så HVIS ikke han skal blive, vil han blive sat til afhentning til gode hansehjem her på Forum *h.
I øvrigt er jeg lidt skuffet, for det viser sig at min mand, der oftest passer hønsene, flere gange har fået godbidder af Elvio. Så jeg er ikke den første tobenede <W der har fået en gave af en hane. Gert har flere gange fået brødrester, et mælkebøtteblad og en blå vindrue! Gerts kommentar: han trænger vist snart til at få nogle kyllinger at gå op i ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #20 Dato: 17 Januar , 2012, 21:09 »
Jeg har noteret mig at Elvios fanklub modsætter sig at han bliver fortæret. Så HVIS ikke han skal blive, vil han blive sat til afhentning til gode hansehjem her på Forum *h.
I øvrigt er jeg lidt skuffet, for det viser sig at min mand, der oftest passer hønsene, flere gange har fået godbidder af Elvio. Så jeg er ikke den første tobenede <W der har fået en gave af en hane. Gert har flere gange fået brødrester, et mælkebøtteblad og en blå vindrue! Gerts kommentar: han trænger vist snart til at få nogle kyllinger at gå op i ::).
Jeg er også vild med Elvio *p Og jeg beklager meget at jeg har taget hans piger fra ham - de bliver til gengæld vartet op af en anden sød ung mand, araucanahanen Carlo, der også vil gå gennem ild og vand for hans flok.

Lidt tarveligt dog, at Gert flere gange er blevet vartet op af Elvio uden din viden ::). Hvordan går det med "brændeflækker" pigen?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #21 Dato: 17 Januar , 2012, 21:22 »
Jeg vil også være med i hans fanklub :)
Og her står også et tomt legehus til hans rådighed hvis det skulle være... :) (så kunne han måske holde styr på andre unghaner og vise dem gode manere :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #22 Dato: 17 Januar , 2012, 21:38 »
Jeg er også vild med Elvio *p Og jeg beklager meget at jeg har taget hans piger fra ham - de bliver til gengæld vartet op af en anden sød ung mand, araucanahanen Carlo, der også vil gå gennem ild og vand for hans flok.

Lidt tarveligt dog, at Gert flere gange er blevet vartet op af Elvio uden din viden ::). Hvordan går det med "brændeflækker" pigen?

Rolig, Tanja, Elvio har otte fruer - så mon ikke han har nok at se til når der kommer kyllinger? Carlo skal da også have nogen at forkæle!
"Brændeflækkeren" stortrives stadig. I morgen bliver en stor dag for hende, der kommer 2 x Preben for at hjælpe Gert med at flække. Hendes ven, der har fået øjnene op for høns, har garanteret været hos bageren på vejen. Så får hun et nybagt rundstykke med birkes - hendes livret, mener Preben. Hun kender nu lyden af hans bil så hun står parat med små, kokette hop når han trasker ind ad indkørslen. Den anden Preben har hun kun mødt et par gange men han er generelt glad for dyr så han er sikkert en ny ven *p. Gert har dog truet med at lukke hønsene inde i sikkerhed men selve flækningen foregår. De er jo helt hæmningsløse, de Araucanaer. Rigtige latinamerikanere....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #23 Dato: 17 Januar , 2012, 21:39 »
Jeg vil også være med i hans fanklub :)
Og her står også et tomt legehus til hans rådighed hvis det skulle være... :) (så kunne han måske holde styr på andre unghaner og vise dem gode manere :)


Det vil jeg tage under overvejelse når vi kommer til sensommeren <E. Foreløbigt har han en OPGAVE her: bedre type og størrelse på de blå/guldhalsede araucana!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #24 Dato: 18 Januar , 2012, 12:19 »
Med sådan en rar og omsorgsfuld hane ville min "hønselykke" være gjort. Vores hane læner sig kraftigt op ad et hug med øksen. Han er nemlig slet ikke rar. Ok ved sine høner, men har set sig sur på mig og så tror jeg ikke helt han har styr på det der befrugtnings noget :(
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #25 Dato: 18 Januar , 2012, 12:23 »
Der er et så enormt overskud af haner, at der ikke er nogen som helst grund til at finde sig i tåbelige haner. Og der er så mange herinde der gerne vil af med fine søde racerene haner og som synes det er synd at slagte dem, så folk vil nærmest forære dem væk, så ud med de dumme haner og ind med de søde. (Jeg synes så personligt at hanesteg er noget af det bedste der findes, så jeg har ingen skrupler over at hugge hovedet af en hane, også selv om han er fin og rar. Men jeg har altså ikke brug for 40 gode haner, og forventer heller ikke at komme af med særligt mange af dem undtagen til fryseren.)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #26 Dato: 18 Januar , 2012, 12:47 »
Jeg er også på udkig efter en afløser til min landhane. For jeg gider ikke at høns og børn ikke kan gå frit i haven uden risiko for sammenstød. Jeg har endda haft "bæstet" fra han har helt ny og været god ved ham. Ikke meget taknemmelighed der hva?  :D
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #27 Dato: 18 Januar , 2012, 12:51 »
En skam du bor så langt væk. Jeg har en del landhaner, og de er så søde. De tror nemlig jeg er deres mor... kom nemlig til at beholde dem indenfor i kaninburet temmelig længe pga den våde sommer. De er lige til at samle op ude i haven. Det viste sig at ud af en rugning på 20 æg kom der 18 haner!!! Så jeg har riiiigeligt, men de smager jo også godt.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #28 Dato: 18 Januar , 2012, 12:59 »
I må ha' en tråd under Transport /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Jeg har fået en REGNORM!
« Svar #29 Dato: 18 Januar , 2012, 15:11 »
Fantastisk tråd /o

JEG vil også være medlem af Elvios fanklub!!!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk